BioPower 310 hv
Erittäin pätevä sisusta...
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Räväkkä mutta tyylikäs tuunaus. Penkit olivat myös täällä se ihastuksen aihe numero uno. Tuossa kuvassa taitaa ilmentyä Rinspeedin haluamat mielikuvat.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tobbana kirjoitti: Photarillahan saa tehtyä ihan millaset takavalot vaan, ei oo nykyään kuviin luottamista yhtään.
Aidoilta näyttää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: BioPower 310 hv
Terve sympaattinen Saabisti!
On alkanut hirvittämään, kun viikonlopun lehdessä oli artikkeli biopolttoaineidenpäästöistä. Ne nimittäin saattavat olla moninkertaisesti vaarallisempia kuin tavalliset bensiinit tai dieselit. Ja vielläpä niitä kasvihuoneilmiöitä aiheuttavia aineosia saattaa tulla reippaasti enemmän.
Meinaan, kun Saabilla on satsattu niin paljon menestyksekkäästi tähän BioPoweriin, ettei menisi koko homma pyllylleen...
Ari
On alkanut hirvittämään, kun viikonlopun lehdessä oli artikkeli biopolttoaineidenpäästöistä. Ne nimittäin saattavat olla moninkertaisesti vaarallisempia kuin tavalliset bensiinit tai dieselit. Ja vielläpä niitä kasvihuoneilmiöitä aiheuttavia aineosia saattaa tulla reippaasti enemmän.
Meinaan, kun Saabilla on satsattu niin paljon menestyksekkäästi tähän BioPoweriin, ettei menisi koko homma pyllylleen...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: BioPower 310 hv
Ei se lisäteho viinallakaan tyhjästä tule silloin kun sitä käytetään.. tämänhän TM:kin jo testissään toi esiin.Sonett73 kirjoitti: On alkanut hirvittämään, kun viikonlopun lehdessä oli artikkeli biopolttoaineidenpäästöistä. Ne nimittäin saattavat olla moninkertaisesti vaarallisempia kuin tavalliset bensiinit tai dieselit. Ja vielläpä niitä kasvihuoneilmiöitä aiheuttavia aineosia saattaa tulla reippaasti enemmän.
Meinaan, kun Saabilla on satsattu niin paljon menestyksekkäästi tähän BioPoweriin, ettei menisi koko homma pyllylleen...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: BioPower 310 hv
Bioetanolin ympäristöystävällisyys riippuu tuotantomenetelmistä, mutta sitä on mahdollista tuottaa hyvinkin ympäristöystävällisesti.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: BioPower 310 hv
Tuottaa kyllä. Mutta vaikkapa esimerkkinä tuo "kadehdittu" ruotsin malli. Tuodaan Brasiliasta etanolia, jonka kuljetuskustannukset (siitä aiheutuvat päästöt) on vähintäänkin kyseenalaista toimintaa. Ruotsissa vaan taitaa pitkälti olla kyse siitä, että tuetaan kotimaista (auto) tuotantoa ja täten tehdään biopowerin osto kannattavaksi.
Siis jos tavoitteena on oikeasti kootusti vähentää kasvihuonepäästöjä, on nämä biopower jutut hieman kyseenalaista hommaa. TM:ssäkin oli ansiokas juttu jossa käsiteltiin mitattuja kylmäkäynnistys päästöjä, jotka tais olla moninkertaiset verrattuna vastaavan perusbensa koneen päästöihin. Siis muut p****t kuin hiilidioksidi.
Siis jos tavoitteena on oikeasti kootusti vähentää kasvihuonepäästöjä, on nämä biopower jutut hieman kyseenalaista hommaa. TM:ssäkin oli ansiokas juttu jossa käsiteltiin mitattuja kylmäkäynnistys päästöjä, jotka tais olla moninkertaiset verrattuna vastaavan perusbensa koneen päästöihin. Siis muut p****t kuin hiilidioksidi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: BioPower 310 hv
Brasilian etanolin ainoa ongelma ei ole kuljetuskustannukset, vaan myös se että etanolin tuottaminen vaatii paljon energiaa ja lisäksi se tuotetaan orjatyövoimalla. TM:n mittausten mukaan biopower-saabin pakoputkesta tulee kylmäkäynnistyksen yhteydessä mm. formaldehydiä...
Eski
Eski
Re:
Tuo näyttää ja onkin aito, mutta noissa konseptikuvissa ei tosiaan voi luottaa silmiinsä.Marko A kirjoitti:Tobbana kirjoitti: Photarillahan saa tehtyä ihan millaset takavalot vaan, ei oo nykyään kuviin luottamista yhtään.
Aidoilta näyttää.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: BioPower 310 hv
Tuo energian ei ole ongelma kunhan nuo biopolttoaine prosessit kehittyvät. 2-sukupolven biopolttoaineissa ei tarvitse erikseen viljellä polttoaineita varten vasten, vaan se saadaan hukkaan menevistä oljista.Eski kirjoitti:Brasilian etanolin ainoa ongelma ei ole kuljetuskustannukset, vaan myös se että etanolin tuottaminen vaatii paljon energiaa ja lisäksi se tuotetaan orjatyövoimalla. TM:n mittausten mukaan biopower-saabin pakoputkesta tulee kylmäkäynnistyksen yhteydessä mm. formaldehydiä...
Eski
Ruotsalaiset ovat ainakin tajunneet kansantalouden merkityksen. Hiukkaspäästöt ovat ne, josta on haittaa ihmisille. Jos kaikki ajelis dieseleillä täällä Suomessa ja kun totuttuun tapaan meidän autokanta on mitä on, niin siinä pitäs olla kokoajan sisäilmankierto päällä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re:
Hienosti saatu nuo valojen kehykset piiloon!!patse kirjoitti:Saab Rinspeed Bio Power
http://www.trollhattansaab.net/archives ... er_by.html
Vähän räväkämpää sisustus tyyliä. Hieno
Re: BioPower 310 hv
Moikka Saabistit!
Uudessa Moottori-lehdessä oli huonoja uutisia - Ruotsin hallitus lopetti etanoolihommat ympäristö- ja humaritääristensyiden takia kesäkuun alussa. Uusien etanoliautojen hankintaa ei enää tueta, ja tilalle halutaan sähköautoja. Myöskin synteettistä dieseliä harkitaan.
Mitenkähän Saabin etanoolihommien käy, riittääkö kysyntää muissa maissa? Luulisi, että hybriditekniikan tulemista aikaistettaisiin?
Ari
Uudessa Moottori-lehdessä oli huonoja uutisia - Ruotsin hallitus lopetti etanoolihommat ympäristö- ja humaritääristensyiden takia kesäkuun alussa. Uusien etanoliautojen hankintaa ei enää tueta, ja tilalle halutaan sähköautoja. Myöskin synteettistä dieseliä harkitaan.
Mitenkähän Saabin etanoolihommien käy, riittääkö kysyntää muissa maissa? Luulisi, että hybriditekniikan tulemista aikaistettaisiin?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?