hihnapyörä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabt
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 11:24

hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja saabt »

moi!

Mihin momenttiin hihnapyörän pultti tulisi laittaa.Hihnapyörään vulkanoitu
kumi on pykinyt, voiko käyttää?. (auto 9000 turbo -89)

kiitos!
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

saabt kirjoitti:moi!

Mihin momenttiin hihnapyörän pultti tulisi laittaa.

Kirjan mukaan kampiakselin hihnapyörän kiristysmomentti näyttäisi olevan 190 Nm.



.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saabt kirjoitti:moi!

Hihnapyörään vulkanoitu
kumi on pykinyt, voiko käyttää?. (auto 9000 turbo -89)
Itse taistelin moniurahihnan kanssa tuossa taannoin, en suosittele ottamaan riskiä hihnaan liittyvissä asioissa. Itse tuli tämäkin tänään todistettua...Laiskuuttani en viitsiny vaihtaa eilen uutta hihnaa, jonka kävin Motonetistä noutamassa viime viikolla (edellinen, hihnan kanssa ihmettelyn aikoihin hommaamani Motonetin hihna kun oli väärän pituinen). No, eipähän tarvinnut tänään ajella kun viitisen kilometriä duuniin, niin johan oli hihna hypännyt yhden uran yli kompuralla ja laturilla. Onneksi ei säie jäänyt mihinkään ikävään väliin ja pääsin takasin kotipihaan. Noh, eipähän ole epäilystä mihin tämä ilta menee. Samalla joutunee pohtimaan kampuran hihnapyörän vaihtoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nonni,hihnapyörä on susi,pakko ostaa uusi. Ulkokehän vulkanointi on pettänyt kokonaan, pyörän saa painettua "sisään" oikeaan asentoon, mutta se vaeltaa saman tien 5mm ulospäin kun koneen pistää tulille.

Vinkkiä kaivataan, kuinka kampiakselin hihnapyörän pultin saa helpoiten auki :?:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Isoin vaihde silmään ja jarrut pohjaan ja vääntöä.... sillain ainakin mä sain sen kohtuu helpolla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kiitoksia vinkistä, pitänee äheltää tuon kanssa lähiaikoina.

vm. 1990-1993 B234 (eli 2.3) koneeseen saa sitten hihnapyörän myös ProCar Servicen kautta suht. edukkaaseen 110€:n hintaan. LänsiAuto, Laakkonen yms. merkkiliikkeet velottaa vaivaiset ~270€ todennäköisesti tismalleen samasta osasta. Motonetin hihnapyörä (49,90€) ei ainakaan osanumeron perusteella passaa B234 koneeseen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin