9-5 2,3t -98:iin stage 1
9-5 2,3t -98:iin stage 1
Saab 9-5 2.3t MY98-00 Stage 1 220hv / 330Nm
* Saab 9-5 2.3t 98-00 170hv -> 220hv
* Moottorinohjausyksikkö
Onko kokemuksia tuosta? Vaatiiko muita muutoksia ja mitä syytä ottaa huomioon, jos tuon aikoo hankkia?
trolli.nu:ssa tuo on tonnin luokkaa. Onko normaali hinta tuolle?
* Saab 9-5 2.3t 98-00 170hv -> 220hv
* Moottorinohjausyksikkö
Onko kokemuksia tuosta? Vaatiiko muita muutoksia ja mitä syytä ottaa huomioon, jos tuon aikoo hankkia?
trolli.nu:ssa tuo on tonnin luokkaa. Onko normaali hinta tuolle?
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Maptuniltakin löytyisi vastaava.
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Tehoja ja vääntöjä on kohtuullisesti!
Hinta lienee siellä 800-900 euroa.
Näyttää olevan Nordicin ja Maptunin hinnoissa eroja!?
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Tehoja ja vääntöjä on kohtuullisesti!

Hinta lienee siellä 800-900 euroa.
Näyttää olevan Nordicin ja Maptunin hinnoissa eroja!?

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Maptunille ainakin piti antaa vaihtoboksi, onko tuossa syy hintaerolle?juhokare kirjoitti:Maptuniltakin löytyisi vastaava.
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Tehoja ja vääntöjä on kohtuullisesti!![]()
Hinta lienee siellä 800-900 euroa.
Näyttää olevan Nordicin ja Maptunin hinnoissa eroja!?
Klubin jäsenet saa alennusta, taisi olla 10% kun omani hommasin keväällä -05. Silloin hintaa tuli +300e listahintaan, jos halusi pitää alkuperäisen boksin.
Tyytyväinen olen ollut

Boksin ajonesto pitää yleensä naittaa TECH:illä autoon, eli jos meinaa itse asentaa, niin homma on viisainta tehdä merkkihuollon pihassa. Pikkuhomma, näin itsekin menettelin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Vaatiiko tuo ajoneston asentamisen silloin, kun on Saabin oma varashälytin. Itselläni ei ole sitä vaan jälkiasennettu Cobra, jonka takia minun ei tarvinnut kuin asentaa itse boksin.Boksin ajonesto pitää yleensä naittaa TECH:illä autoon, eli jos meinaa itse asentaa, niin homma on viisainta tehdä merkkihuollon pihassa. Pikkuhomma, näin itsekin menettelin.

Hyvin tuo on kulkenut tähän asti.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Eipä ollut omassa varashälyä silloin, mutta ei silti käynnistynyt Maptunin boksilla ilman ohjelmointia.juhokare kirjoitti: Vaatiiko tuo ajoneston asentamisen silloin, kun on Saabin oma varashälytin. Itselläni ei ole sitä vaan jälkiasennettu Cobra, jonka takia minun ei tarvinnut kuin asentaa itse boksin.![]()
Hyvin tuo on kulkenut tähän asti.
Varoittelivatkin tilatessa, että näin voi käydä, vaikka laitoin kaikki mahdolliset tiedot autosta ja vielä kuvat originaaliboksin tarroista.
Lainaus Maptunin mailista:
"Seuraavat tiedot tarvitsen autosta:
-Alustanumero YS3....
-Auton tiedot
-Yhteystiedot
Yleensä ohjainlaite on hyvä käyttää asenettavana Saab jälleenmyyjällä,
silloin ollaan varmoja että ohjainlaite toimii autossa oikein.
Voidaan kyllä tehdä identtinen vanhan kanssa mutta emme anna 100%
toimivuutta suoraan."
Tämä tapahtui siis keväällä 2005.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Vaatiiko T5-koneissa tuota ohjelmointia, jos tarkastellaan stage-1:stä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Joissakin tapauksissa vaatii, toisissa taas ei. Riippuu siitä, onko ajoneston koodi sama, kuin edellisessä boksissa. Kahdesti olen omaani vaihtanut boksin, jossa on ollut ajoneston koodi laitettuna valmiiksi omaa autoani varten ja on toiminut ilman ohjelmointia. Toki tämä ei tarkoita sitä, että toimisi välttämättä jokaisessa tapauksessa. Aina siis kannattaa varautua.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Onkos joku noita BSR:n PPC Stageja hankkinut? Suht halpoja ja helppoja, jos toimivat kuten luvataan:)
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 70_292_365
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 70_292_365
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
huomioi rahtikulut päälle...
Saab 9-5 2.0t (150 Hk) 98-00
Stage 1 205Hp, 340Nm (Maptun software Saab 9-5) 6396.00
Steg 1+ 225Hk, 340Nm (Maptun software Saab 9-5) 6396.00
Steg 2 230Hk, 350Nm (Maptun software Saab 9-5) 6796.00
Steg 3 245Hk, 360Nm (Maptun software Saab 9-5) 7196.00
Steg 4 270Hk, 370Nm (Maptun software Saab 9-5) 7596.00
Steg 5 280Hk, 400Nm (Maptun software Saab 9-5) 7996.00
hinnat sek ja paikka maptun. ja saa suomesta!
Saab 9-5 2.0t (150 Hk) 98-00
Stage 1 205Hp, 340Nm (Maptun software Saab 9-5) 6396.00
Steg 1+ 225Hk, 340Nm (Maptun software Saab 9-5) 6396.00
Steg 2 230Hk, 350Nm (Maptun software Saab 9-5) 6796.00
Steg 3 245Hk, 360Nm (Maptun software Saab 9-5) 7196.00
Steg 4 270Hk, 370Nm (Maptun software Saab 9-5) 7596.00
Steg 5 280Hk, 400Nm (Maptun software Saab 9-5) 7996.00
hinnat sek ja paikka maptun. ja saa suomesta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
"Hinta sisältää ainoastaan ohjelmiston. Auton täytyy olla vastaavalla kokoonpanolla varustettu mitä täydellinen virityssarja vaatii. Jos sinun kokoonpano poikkeaa joiltakin osin virityssarjasta, ole ystävällinen ja ota yhteyttä niin mietitään jokin vaihtoehtoinen ratkaisu. Ohjelmisto toimitetaan vaihtoyksikkönä, vakio ohjainlaite on palautettava 3 päivän kuluessa."
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Eli alkuperäisinä osina ei voi suoraan tuota päivittää vai mitä tuo "täydellinen" virityssarja meinaa?
Kyse siis tuosta Stage 1:stä.
Onko noilla lisähepoilla ja varsinkin -väännöillä vaikutusta mihinkään alkuperäisiin osiin eli kestääkö hyvin tuon pienen lisäyksen 170Hp->235Hp ja 280Nm->380Nm?
BSR on kait tuohon nähden kätevämpi, jos pelittää kunnolla. Ei tarvi leikkiä noiden boxien kanssa ja saa alkuperäset arvot samalla tavalla sisään, jos niin haluaa.
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Eli alkuperäisinä osina ei voi suoraan tuota päivittää vai mitä tuo "täydellinen" virityssarja meinaa?
Kyse siis tuosta Stage 1:stä.
Onko noilla lisähepoilla ja varsinkin -väännöillä vaikutusta mihinkään alkuperäisiin osiin eli kestääkö hyvin tuon pienen lisäyksen 170Hp->235Hp ja 280Nm->380Nm?
BSR on kait tuohon nähden kätevämpi, jos pelittää kunnolla. Ei tarvi leikkiä noiden boxien kanssa ja saa alkuperäset arvot samalla tavalla sisään, jos niin haluaa.
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Ymmärtääkseni tuo lainaus koskee noita Stage 2 ja ylöspäin. Siis niitä viri-asteita joissa myös rauta muuttuu. Eli jos virittäjän Stage 3 sisältyy 3" DP kisakatilla, 3" cat-back ja softa ja sinun autossasi on esim. jostain syystä vaikka 3,5 bar bensanpaineen säädin niin tuo normi Stage 3 softa ei pelitä. Eli autossa olevat rautamuutokset pitää olla täysin vastaavat kuin sivulla ilmoitetaan jotta se kyseinen softa toimisi.RapidoG kirjoitti:"Hinta sisältää ainoastaan ohjelmiston. Auton täytyy olla vastaavalla kokoonpanolla varustettu mitä täydellinen virityssarja vaatii. Jos sinun kokoonpano poikkeaa joiltakin osin virityssarjasta, ole ystävällinen ja ota yhteyttä niin mietitään jokin vaihtoehtoinen ratkaisu. Ohjelmisto toimitetaan vaihtoyksikkönä, vakio ohjainlaite on palautettava 3 päivän kuluessa."
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Eli alkuperäisinä osina ei voi suoraan tuota päivittää vai mitä tuo "täydellinen" virityssarja meinaa?
Kyse siis tuosta Stage 1:stä.
Onko noilla lisähepoilla ja varsinkin -väännöillä vaikutusta mihinkään alkuperäisiin osiin eli kestääkö hyvin tuon pienen lisäyksen 170Hp->235Hp ja 330Nm->380Nm?
BSR on kait tuohon nähden kätevämpi, jos pelittää kunnolla. Ei tarvi leikkiä noiden boxien kanssa ja saa alkuperäset arvot samalla tavalla sisään, jos niin haluaa.
Koska Stage 1 on ainoastaan tuo softa niin se on siis tarkoitettu täysin vakio raudalle.
Ja kestävyydestä sen verran, että saa sen vakionkin rikki mutta normaalilla ja ennen kaikkea järkevällä ajamisella nuo lisätehot sekä -vääntö eivät vaikuta kestävyyteen mitenkään merkittävästi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Ja eikös se huokuttele, kun tuossakin lisäheppa/vääntö esimerkissä melko varmasti esim. ohitukset hoituu rivakammin nelosella mitä ennen kolmosella??RapidoG kirjoitti:"Hinta sisältää ainoastaan ohjelmiston. Auton täytyy olla vastaavalla kokoonpanolla varustettu mitä täydellinen virityssarja vaatii. Jos sinun kokoonpano poikkeaa joiltakin osin virityssarjasta, ole ystävällinen ja ota yhteyttä niin mietitään jokin vaihtoehtoinen ratkaisu. Ohjelmisto toimitetaan vaihtoyksikkönä, vakio ohjainlaite on palautettava 3 päivän kuluessa."
http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=90
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Eli alkuperäisinä osina ei voi suoraan tuota päivittää vai mitä tuo "täydellinen" virityssarja meinaa?
Kyse siis tuosta Stage 1:stä.
Onko noilla lisähepoilla ja varsinkin -väännöillä vaikutusta mihinkään alkuperäisiin osiin eli kestääkö hyvin tuon pienen lisäyksen 170Hp->235Hp ja 280Nm->380Nm?
BSR on kait tuohon nähden kätevämpi, jos pelittää kunnolla. Ei tarvi leikkiä noiden boxien kanssa ja saa alkuperäset arvot samalla tavalla sisään, jos niin haluaa.

Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Yksi keino hankkia "halpoja" hepoja 2,3 pikku t:hen on hommata vakio Aeron boksi,noita saa purkaamoista 200-300€:lla 
Tosin vasta -00 lähtien on pikku t:ssä samat suuttimet kuin Aerossa
erossa

Tosin vasta -00 lähtien on pikku t:ssä samat suuttimet kuin Aerossa

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Tuossa vanhassa ketjussa päädytään siihen lopputulokseen, että vanhemman pikku t:n suuttimien tuotto on kuitenkin sama:Frostgrey kirjoitti:Yksi keino hankkia "halpoja" hepoja 2,3 pikku t:hen on hommata vakio Aeron boksi,noita saa purkaamoista 200-300€:lla
Tosin vasta -00 lähtien on pikku t:ssä samat suuttimet kuin Aerossaerossa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=51082
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2,3t -98:iin stage 1
Pelittääkö tuo aeron boksi sen pikku turpon kanssa? Tietenki suositeltavaa olis vaihtaa isompi fööni.Frostgrey kirjoitti:Yksi keino hankkia "halpoja" hepoja 2,3 pikku t:hen on hommata vakio Aeron boksi,noita saa purkaamoista 200-300€:lla
Tosin vasta -00 lähtien on pikku t:ssä samat suuttimet kuin Aerossaerossa
Audi A4 2.0TFSIq