Tervehdys,
Vihdoinkin sain soitettua Suomen GM:n tekniselle puolelle kysyäkseni Saappini soveltuvuutta muuttoautoksi speksien osalta. Itseasiassa minua kiinnostaa lähinnä autoni päästölaitteiston soveltuvuus. Kaikki muut muutokset ovat "halpoja"
Kerrottuani auton perustiedot (malli, tyyppi, vuosimalli ja alkuperäinen hankintamaa) sain yllätyksekseni hyvin negatiivissävyisen vastauksen. Auto ei kuulemma kelpaa mitenkään päin Suomeen tuotavaksi. Ei täytä siis mitään eurooppalaisia speksejä

GM:n edustajan pitkästä vastauksesta minulle jäi sellainen mielikuva, että nyt on mennyt "puurot ja vellit" sekaisin. Edustaja sekoitti mielestäni muuttoautoihin ja tuontiautoihin liittyvät vaatimukset keskenään. Tässä vaiheessa emme keskustelleet vielä edes auton VIN-koodista.
Uskallan olla erimieltä puhelimessa kuullun GM:n "virallisen" mielipiteen kanssa. Miten niin auto ei täytä eurooppalaisia speksejä,hä? Tarkistettuani muutaman helpon kohteen autossa totesin, että muun muassa niin valolaitteissa kuin turvavöissäkin on E tyyppileimat, autossa on kaksi lambda-anturia (ennen ja jälkeen katin). Lisäksi autosta löytyy kaikki ne muutokset, mitä AKE:n sivustolla on listattu vuosien saatossa voimaan tulleiksi vaatimuksiksi jne... . Ainoa asia, joka siis arveluttaa
edes vähäsen on kuitenkin tuo päästölaitteisto. Lähetin sittemmin GM:n edustajalle emaililla auton VIN-koodin ja ne muut perustiedot. Vastausta ei ole sittemmin kuulunut, vaikka lupasi selvittää asiaa. Kauankohan tuossa prosessissa menee
Hyvät palstalaiset, mistähän kannattaisi asiaa alkaa selvittelemään

Onko esimerkiksi katsastuskonttori hyvä paikka asian selvittelyyn

On vain sellainen pelko, notta joutuu vaihtamaan saapin volvoon kohtapuoliin

Perheessä niitä on jo yksi, eikä se niin valtavasti ole mua säväyttänyt.