Olosuhteiden pakko on esim se, kun auton hankintaan käytettävissä olevalla rahalla saa joko 400 000+ poljetun läpimädän ja paalauskuntoisen 15-vuotiaan Saabin tai sitten alle kymmenvuotiaan reilusti alle 200 000 ajetun paremmin varustellun kikotimen. (En osta mitään autoja, Saabeja tai niitä kikottimia, velkarahalla)Mimmi kirjoitti:Mikä on "olosuhteiden pakko", jolloin pitää ajaa kikottimella?Svc kirjoitti:Saabismin kannattajan tavoite on luonnollisestikin ajaa Saabilla, jolloin hän on Saab-kuski, mutta saattaa toisinaan olosuhteiden pakosta joutua valitsemaan jonkin muunmerkkisen "kikottimen". Siitä huolimatta hän on edelleen Saabismin kannattaja eli Saabisti.
TODELLINEN SAABISTI ! ?
Re: TODELLINEN SAABISTI ! ?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Nyt on kaksi saabbia pihassa, tai oikeastaan on niitä siinä muillakin, mutta minullapa onkin Volvo 164 hiekkalaatikossa tänä päivänä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
ng900 Turbo
ng900 Turbo
No,voi hyvä sylvi ja pari muuta tyttöö....
Mulla oli oranssi 99 siellä laatikolla 70-luvulla.
Mulla oli oranssi 99 siellä laatikolla 70-luvulla.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
olinko aikoinani kuinka lähellä em olotilaa kun pihalla seisoi 7 eriväristä kuuppaa ja joka päivä sai lähteä erivärisellä liikenteeseen, siis kaikki oli vakuutuksissa ja katsastettuna. (aika siis ennen koiraveroa)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Itsellä ainakin on tapahtunu niin että välillä olen käynyt " vieraissa" , mutta aina vaan
ilmestyy pihaan kaiken jälkeen. Eli Kyse lienee tietystä merkkiuskollisuuden tilasta.
Mimmi kirjoitti: Onko muita "olosuhteiden pakkoja"? Minusta ei niitä ole.
ON: Lauantai ilta klo 20:55 , kaljaa tekee mieli ja ainoa auto pihassa on muijan Rellu Clio. Niin minä vaan nöyrästi hyppään tuohon "kikottimeen" ja kaahaan kiskalle ehtiäkseni perille minuutti sen jälkeen kun kiskan täti on laittanut huput kaljalavojen päälle
- JiiVee
- "Hölösuu"
Se on kyllä harmi ettei ollut Saabia pihassa. Sillä olisit varmaankin ehtinyt ennen huputusta.Kaide kirjoitti:Mimmi kirjoitti: Onko muita "olosuhteiden pakkoja"? Minusta ei niitä ole.
ON: Lauantai ilta klo 20:55 , kaljaa tekee mieli ja ainoa auto pihassa on muijan Rellu Clio. Niin minä vaan nöyrästi hyppään tuohon "kikottimeen" ja kaahaan kiskalle ehtiäkseni perille minuutti sen jälkeen kun kiskan täti on laittanut huput kaljalavojen päälle
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Joskus tulee oltua juoppokuskina kaiken maailman kikottimilla kelpaako "olosuhteiden pakoksi"?, miun saappiin ei nimittäin tulla läikyttelemään kaljoja.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
Raimo Miettinen
- "Hölösuu"
- Viesti:
Kuinka kauan ollaan puhuttu ismistä saabismi? Yllätyin, kun näin jossain 1970/80 taitteen Saab-mainoksessa kyseisen termin. Itse tuli lapsuudessa kiivettyä aidan yli Valmetin tehdasalueelle rakentelemaan trukkilavoista majoja. Isommat kaverit kävivät jopa autoja katsomassa, vaikka kukaan ei silloin saabeista mitään ymmärtänyt. Suurimman osan elämästä asunut kilometrin päässä tehtaista, mutta oireet alkoivat vasta täysikäisenä. 
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
Kapteeni Aika
- "Ruisku"
Paljon hyviä ja todellisia Saabisteja . Olen kuulunut jo vuosia Saabclubiin mutta tämä oli vasta ensimmäinen kerta kun kommentoin täällä, rekisteröidyin.
Olin ensimmäisen kerran liittymässä Clubiin jo vuonna -90 kun hankin ihan uuden 900 i 16V 5 D hopeanuolen. Tallessa on vielä maahantuojan Christian von Numersin lähettämä info Saabclubista mutta se sitten jotenkin jäi .
Ensikommentiksi tuntui herättävän paljon keskustelua.
Tehtiinkös me tässä taannoin kauppoja lampunpesijän moottorista?Kapteeni Aika kirjoitti:![]()
Paljon hyviä ja todellisia Saabisteja . Olen kuulunut jo vuosia Saabclubiin mutta tämä oli vasta ensimmäinen kerta kun kommentoin täällä, rekisteröidyin.
Olin ensimmäisen kerran liittymässä Clubiin jo vuonna -90 kun hankin ihan uuden 900 i 16V 5 D hopeanuolen.
Svc, Saabiton saabisti
-
Kapteeni Aika
- "Ruisku"
Ei olla tehty kauppoja .
-
Kapteeni Aika
- "Ruisku"
Ei olla tehty kauppoja .Svc kirjoitti:Tehtiinkös me tässä taannoin kauppoja lampunpesijän moottorista?Kapteeni Aika kirjoitti:![]()
Olin ensimmäisen kerran liittymässä Clubiin jo vuonna -90 kun hankin ihan uuden 900 i 16V 5 D hopeanuolen.
OK. Sitten se oli eräs toinen klubin jäsen, jolla on myös iivarisatku, eikä ole seurannut foorumia.Kapteeni Aika kirjoitti:Ei olla tehty kauppoja .Svc kirjoitti:Tehtiinkös me tässä taannoin kauppoja lampunpesijän moottorista?Kapteeni Aika kirjoitti:![]()
Olen kuulunut jo vuosia Saabclubiin mutta tämä oli vasta ensimmäinen kerta kun kommentoin täällä,
Tervetuloa joka tapauksessa
Svc, Saabiton saabisti
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viesti:
Tosi SAABistilla on kaksi FORDIA ja VW pihassa...... 
ex tontussa oli kylläkin virtalukko siellä missä se yleensä autoissa on..
Ja jos kerran on saanut tartunnan, niin se uusii hyvin helposti.
Ja vieroitusoireet ovat todella kamalat, unettomia öitä, tyhjä katse, orpo olo,
vapina, pakkoliikeet....yms.
Nyt kyllä olen erimieltä tuosta virtalukosta.......Eikö Saabismi ja Saabisti ole eri asia ?
Saabisti = ajanut jo hiekkalaatikolla Saabia. Oletko ajanut ? -60-70 luvulla .
Saabismi = esim. virtalukko eri paikassa kuin muissa .
ex tontussa oli kylläkin virtalukko siellä missä se yleensä autoissa on..
Ja jos kerran on saanut tartunnan, niin se uusii hyvin helposti.
Ja vieroitusoireet ovat todella kamalat, unettomia öitä, tyhjä katse, orpo olo,
vapina, pakkoliikeet....yms.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#