900i8 kat - kasteli tulppia ja välillä käy kolmella!
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Onko öljytikku paikallaan kunnolla? Toi tappoi aika hyvin kulkuhalut yhen tutun 900i:stä, kun kone veti ilmaa öljytikun reiänkautta.
Bensankulutukseen ja kaasuunreagointiin vaikuttaa myöskin virranjakajan alipainekellon vioittuminen. Tsekkaappa se. Se testataan puhaltamalla/imemällä sitä kellolle menevästä letkusta. Ilmaa ei saa mennä läpi, vaan pitää olla selvä vastus.
Bensankulutukseen ja kaasuunreagointiin vaikuttaa myöskin virranjakajan alipainekellon vioittuminen. Tsekkaappa se. Se testataan puhaltamalla/imemällä sitä kellolle menevästä letkusta. Ilmaa ei saa mennä läpi, vaan pitää olla selvä vastus.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Ja tämä testataan siis auton käydessä?!?
Eilen tuo tuntui menevän aika hyvin motarilla, mutta joku kurnutus tuntui takapäässä --> eli oliskohan se takapönttö kuitenkin... ihan niinku ois takaänkkäri siellä yskiny
Eilen tuo tuntui menevän aika hyvin motarilla, mutta joku kurnutus tuntui takapäässä --> eli oliskohan se takapönttö kuitenkin... ihan niinku ois takaänkkäri siellä yskiny
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Voit tuon alipainekellon testata joko käydessä tai sammuksissa.Käydessä on helpompi,kierrosten pitäisi nimittäin muuttua korkeammaksi imettäessä alipaineletkusta.Ota kuitenkin huomioon että jos autossasi on viivästin(sellainen mokkula letkussa)niin pitää imeä kauan (riippuu viivästimestä) että käynti muuttuu.Ja tosiaan jos toi öljytikku on huonosti paikallaan niin yleensä käynti on huonoa jo tyhjäkäynnillä.
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
imin letkusta ja puhaltelin tuntui että siellä on joku kalvo mutta ei vaikuttanut kierroksiin mitenkään. Tarttee vielä irrottaa toi takapönttö ja ajella ilman...
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Mää taas oon ihan eri mieltä
siittä ei oo koskaa mittää hyvää seurannu
Eli epäilisin sytytys ois liian aikasessa, jos kerran vpowerilla toimis paremmin.. Oktaanithan tunnetusti myöhentää syttymistä...
Oothan muutes 98 ajanu, ettet vaa 95 oo laittanu itellä oli joskus semmonenki vika


Eli epäilisin sytytys ois liian aikasessa, jos kerran vpowerilla toimis paremmin.. Oktaanithan tunnetusti myöhentää syttymistä...
Oothan muutes 98 ajanu, ettet vaa 95 oo laittanu itellä oli joskus semmonenki vika

Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Miten muuten tarviiko ilmanputsarista tulevassa putkessa olla tollanen "snorkkeli"
Löytyy vaan aika monesta nettiauton saabista tuommonen:

Löytyy vaan aika monesta nettiauton saabista tuommonen:

#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Osassa on vain sellainen lyhyt torvenpätkä.miksaus kirjoitti:Miten muuten tarviiko ilmanputsarista tulevassa putkessa olla tollanen "snorkkeli"
Löytyy vaan aika monesta nettiauton saabista tuommonen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Onko kellään kokemusta että paljonko voi annetuista ennakosta poiketa vaarantamatta mitään eli jos 2000 kiekalla annettu tehas ennakko on vaikka 20° niin paljonko voi vielä aikaistaa syttyä ja saako siitä mitään hyötyä vai päinvastoin ja jos aina ajaa 98 bensalla niin eikö sytty ole säädetty toimimaan alhaisemmalla oktaanilla ( 95 ) eli syttyä vois 98;lla ajajat säätää aikaisemmalle hieman esim. 22-25°.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Tuossa 8-venttiilisessä kattimallissa nimenomaan kuuluu olla se pieni alemmas jäävä torvenpätkä, samoin 2,1-koneessa (tosin keskenään erilaiset).tetammi kirjoitti: Osassa on vain sellainen lyhyt torvenpätkä.
Muissa malleissa snorkkelimalli onkin yleisin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
jees jees...täytyy jatkaa vian selvittelyä...
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Tuli tänään vaihdettua uusi bensasuodatin ja boschin super plus tulpat
ja saabbihan tykkäs! Kulkee nyt nätisti pinta kaasulla 140 km/h....
Ennen 80km/h -> 100Km/h sai ottaa kalenterilla aikaa ja kaasua sai survoa reilusti.
Täytyy kattoa vielä mitä kulutus sanoo kun on tankki tyhjä...
ja saabbihan tykkäs! Kulkee nyt nätisti pinta kaasulla 140 km/h....

Ennen 80km/h -> 100Km/h sai ottaa kalenterilla aikaa ja kaasua sai survoa reilusti.
Täytyy kattoa vielä mitä kulutus sanoo kun on tankki tyhjä...
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
On nykinyt taas... Ja tänään kun laitoin kylmänä käyntiin niin lähti tosi nätisti käymään ja kävi hyvin kunnes rupesi käymään huonommin ja yhä huonommin ja melkein sammui... Annoin kaasua jolloin kävi taas vähän aikaa nätisti kunnes taas huonommin... Se alipainekellon puhaltelu ei tosiaan vaikuta mitään kierroksiin, eikä vaikuttanut vaikka letkukin oli jonkin aikaa irti. Takapönttö pitää pientä pörinää -> Pitää ottaa huomenna irti ja kattoa onko tukossa/ eroa jos ajaa ilman.
Jos jollain tulee vielä mieleen jotain, esim. jotain testauksia/mittauksia niin olisin kiitollinen niistä tiedoista!
Jos jollain tulee vielä mieleen jotain, esim. jotain testauksia/mittauksia niin olisin kiitollinen niistä tiedoista!
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Kyllä toi sytytysvialta vaikuttaa. Vaihda tai tarkista puola/sytytysohjausyksikkö sekä jakajankansi/pyöriää. Näyttäisivät kuvan perusteella olevan puhdistuksen tarpeessa.miksaus kirjoitti:On nykinyt taas... Ja tänään kun laitoin kylmänä käyntiin niin lähti tosi nätisti käymään ja kävi hyvin kunnes rupesi käymään huonommin ja yhä huonommin ja melkein sammui... Annoin kaasua jolloin kävi taas vähän aikaa nätisti kunnes taas huonommin... Se alipainekellon puhaltelu ei tosiaan vaikuta mitään kierroksiin, eikä vaikuttanut vaikka letkukin oli jonkin aikaa irti. Takapönttö pitää pientä pörinää -> Pitää ottaa huomenna irti ja kattoa onko tukossa/ eroa jos ajaa ilman.
Jos jollain tulee vielä mieleen jotain, esim. jotain testauksia/mittauksia niin olisin kiitollinen niistä tiedoista!
Sytytyspuola on kuitenkin 1.veikkaukseni.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: 900i8 kat - tukkonen ja bensaa menee...
Ei toi kuva ole siis autostani
Eli äsken sitten sammui tuohon bussipysäkille, eikä enää käyntiin kirveelläkään!
Voi prkl prkl
Tuntuu että ikään kuin tukehtuisi liikaan bensaan. Eli voiskos olla lämpöaikakytkin paskana ? Puolan mittasin ja se antoi 0,9 ohmia ensiöpuolelle ja jotain 6,9 tosio puoleen.

Eli äsken sitten sammui tuohon bussipysäkille, eikä enää käyntiin kirveelläkään!
Voi prkl prkl

#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA