CSE takajouset
CSE takajouset
1994 CSE 2.3 FPT takajouset ovat kuoleentuneet, perä roikkuu aika alhaalla ja jouset pohjaa helposti jos kuormaa on yhtään. Iskarit on suht uudet Koni sportit.
Onko kukaan laittanut ko. autoon Motonetin takajousia? Sieltähän löytyy vain yhtä laatua..... ja eikös tuo mun autoni ole alunperin vähän vanhempiaan matalampi / jäykempi?
Alkuperäiset jouset maksavat suht rivakasti.....
Thanks,
Tapsa
Onko kukaan laittanut ko. autoon Motonetin takajousia? Sieltähän löytyy vain yhtä laatua..... ja eikös tuo mun autoni ole alunperin vähän vanhempiaan matalampi / jäykempi?
Alkuperäiset jouset maksavat suht rivakasti.....
Thanks,
Tapsa
CSE:n
CSE:n jouset ovat langaltaan n.1mm vahvempaa kuin "normaali" mallien.
Vanhasta tonnarista (CDE) katkesi aikoinaan toinen etujousi ja muistelisin hinnan pyörineen 600-700mk välissä/kpl
Itse en laittaisi Motonetin jousia Konien kanssa.
T: 4*koni + H&R
PS. Laskusarjalla kantavuus laskee ja perä menee todella alhaalla kuorman kanssa > 150kg kontissa tavaraa + 4 henkeä (2 aikuista ja 2 lasta)
Vanhasta tonnarista (CDE) katkesi aikoinaan toinen etujousi ja muistelisin hinnan pyörineen 600-700mk välissä/kpl
Itse en laittaisi Motonetin jousia Konien kanssa.
T: 4*koni + H&R
PS. Laskusarjalla kantavuus laskee ja perä menee todella alhaalla kuorman kanssa > 150kg kontissa tavaraa + 4 henkeä (2 aikuista ja 2 lasta)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: CSE takajouset
Nostetaas välillä tätä viestiä... eli perä on edelleen alhaalla....
Onko kellään kokemuksia näistä tarvikejousista tuollaisen CSE:n alla? Haku ei tuottanut oikein varsinaisia konkreettisia kommentteja. PS tarjoaa tavallista ja "kuormajousta", Motonetissa on yhtämallia. Kaik about saman hintaisia.
Saabin alkuperäiset sit neljä kertaa kalliimpia ja näissä ymmärtääkseni jousen speksiin vaikuttaa onko nahkasisustusta tai takalasin pyyhintä......
Tapsa
Onko kellään kokemuksia näistä tarvikejousista tuollaisen CSE:n alla? Haku ei tuottanut oikein varsinaisia konkreettisia kommentteja. PS tarjoaa tavallista ja "kuormajousta", Motonetissa on yhtämallia. Kaik about saman hintaisia.
Saabin alkuperäiset sit neljä kertaa kalliimpia ja näissä ymmärtääkseni jousen speksiin vaikuttaa onko nahkasisustusta tai takalasin pyyhintä......
Tapsa
Re: CSE takajouset
Mulla on reilun vuoden ollu CSE:ssä G-SPRING merkkiset kuorma jouset ja on hyvät vaikka vielä meinaa asuntovaunun ja täyden kuorman alla nöyrtyä. Mutta ryhti normiajossa on ihan OK vaikka tarkotus olis pikkusen keulaa pudottaa, ehkä tuolla KILEN -25mm sarjalla onko muuten kellään kokemuksia näistä jousista?
SAAB 9000 CSE -95 2,3T stage1
Re: CSE takajouset
Ok, eli ei tullut liian korkeaksi?
Mistä ostit?
Thanks,
Tapsa
Mistä ostit?
Thanks,
Tapsa
Re: CSE takajouset
Paikallisesta varaosa puljusta, kai näitä saa vähän jokaiselta autotarvikeliikkeltä.tämä tosin ei kuulu mihinkään ketjuun että en tiedä mitä kautta tavaraa tulee.
Perä ei kyllä tosiaan noussut juuri yhtään vaikka sitä kyllä pelkäsin mutta pakko oli jotain tehdä kun perä viisti maata. On muuten mukavat ajaa normaaliajossa, ei yhtään liian "kovat".
Perä ei kyllä tosiaan noussut juuri yhtään vaikka sitä kyllä pelkäsin mutta pakko oli jotain tehdä kun perä viisti maata. On muuten mukavat ajaa normaaliajossa, ei yhtään liian "kovat".
SAAB 9000 CSE -95 2,3T stage1
Re: CSE takajouset
Kas kummaa, jollakin muullakin on sama roikotusongelma ...
Just odottelen PCS:ltä kuormajousia -97 9000 CS 2.3t:hen, heitän ne alle ja laitan kommentit lähipäivinä. Ei ollut kalliit, vajaa 40 eur/kpl.
3-4 vuotta sitten hain samaan vaivaan jostain varaosaliikkeestä Lesjöforssin ne ainoat mitä oli tarjolla 60e/kpl. Ne oli ihan ok mutta parin vuoden päästä jo läjässä. Lieneekö syynä vaunun veto ja jatkuva tavaramäärä takakontissa. Nyt olis tarkoitus saada ryhti pidemmäksi aikaa.
Just odottelen PCS:ltä kuormajousia -97 9000 CS 2.3t:hen, heitän ne alle ja laitan kommentit lähipäivinä. Ei ollut kalliit, vajaa 40 eur/kpl.
3-4 vuotta sitten hain samaan vaivaan jostain varaosaliikkeestä Lesjöforssin ne ainoat mitä oli tarjolla 60e/kpl. Ne oli ihan ok mutta parin vuoden päästä jo läjässä. Lieneekö syynä vaunun veto ja jatkuva tavaramäärä takakontissa. Nyt olis tarkoitus saada ryhti pidemmäksi aikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: CSE takajouset
Hyvä homma, odotan sun kommentit ja katotaan sitten uudestaan !
Thanks,
Tapsa
Thanks,
Tapsa
Re: CSE takajouset
Jouset on alla ; havaintoja:
- Vapaana ne oli 1-2 cm _lyhemmät_ kuin vanhat alkuperäiset ja noi 3-4v vanhat Lesjöforsit.
- Lanka oli mitä lie 1-2 milliä paksumpaa, sen verran että silmällä selvästi erotti
- Pikkasen kankeamalla sain vanhat pois irrottamalla vain iskarin alapultit jolloin taka-akseli laskee riittävästi ja tukemalla ettei jarruletku katkea. Pikasen piti avittaa alatukivarren alta että pultin sai paikaltaan. Uusi hulahtikin sitten lyhempänä helposti paikalleen.
- Perä tyhjänä auto jäi muutaman sentin takaa ylemmäs (sanoisin että nyt se näyttää etu-takasuhteessa tasapainoiselta), ja valokuvion lyhyys maantiellä todisti ryhdistymisen. Missään tapauksessa ei mikään teinimalli. Koitin koukun päällä seisomalla (70kg) sitä kantavuutta ja kyllä se tuntuu kantavan mukavasti.
- Ajossa ei missään nimessä huonompaan suuntaan tai liian kovaksi muuttunut. Normialustalle voin siis antaa omat pikaiset suositukseni. Ensi kesänä vasta vaunun kanssa koestetaan.
Nyt olis sitten ehjiä mutta pehmenneitä vakiojousia 4 kpl myynnissä. Tai ehkä laitan ne johonkin mäkiautoprojektiin joskus
- Vapaana ne oli 1-2 cm _lyhemmät_ kuin vanhat alkuperäiset ja noi 3-4v vanhat Lesjöforsit.
- Lanka oli mitä lie 1-2 milliä paksumpaa, sen verran että silmällä selvästi erotti
- Pikkasen kankeamalla sain vanhat pois irrottamalla vain iskarin alapultit jolloin taka-akseli laskee riittävästi ja tukemalla ettei jarruletku katkea. Pikasen piti avittaa alatukivarren alta että pultin sai paikaltaan. Uusi hulahtikin sitten lyhempänä helposti paikalleen.
- Perä tyhjänä auto jäi muutaman sentin takaa ylemmäs (sanoisin että nyt se näyttää etu-takasuhteessa tasapainoiselta), ja valokuvion lyhyys maantiellä todisti ryhdistymisen. Missään tapauksessa ei mikään teinimalli. Koitin koukun päällä seisomalla (70kg) sitä kantavuutta ja kyllä se tuntuu kantavan mukavasti.
- Ajossa ei missään nimessä huonompaan suuntaan tai liian kovaksi muuttunut. Normialustalle voin siis antaa omat pikaiset suositukseni. Ensi kesänä vasta vaunun kanssa koestetaan.
Nyt olis sitten ehjiä mutta pehmenneitä vakiojousia 4 kpl myynnissä. Tai ehkä laitan ne johonkin mäkiautoprojektiin joskus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: CSE takajouset
Siis vaihdoit myös eteen PCS:n jouset? Hmm passaiskohan nuot samat Aeron alustaan kun kerran ovat millin pari paksummat... vaikuttaako kuinka pintakovilta?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: CSE takajouset
No en vaihtanut eteen - sekavasta tarinasta kun parsii asiat esiin niin huomaa että nämä on jo KOLMANNET takajouset tuossa autossa, ja siis edelliset kahdet on nyt tallin lattialla.
Ehkä se paksuusero oli lähempänä 1 milliä, en sitten alkanut mittailemaan vaan silmällä totesin että lyhemmät mutta paksummat, kiva kiva ja alle vaan.
Ei ole pintakova, muistan vuosien takaa naapurin uudehkon CS tai CSE:n takakontin jymähtelyt tien kuopissa - se oli eri luokkaa. Tietty uudehko auto, jouset, iskarit ja tiukat puslat yhdessä teki sen.
Jos nyt toi takapyörän reunakaari näyttää olevan sopivalla korkeudella niin kyllä edestä kosmeettisista syistä voisi pari senttiä tiputtaa. Paljos se Aero on alempana ? Anyway, PCS:ltä on tullut hyvin infoa mun kyselyihin että kysy sieltäkin.
Ehkä se paksuusero oli lähempänä 1 milliä, en sitten alkanut mittailemaan vaan silmällä totesin että lyhemmät mutta paksummat, kiva kiva ja alle vaan.
Ei ole pintakova, muistan vuosien takaa naapurin uudehkon CS tai CSE:n takakontin jymähtelyt tien kuopissa - se oli eri luokkaa. Tietty uudehko auto, jouset, iskarit ja tiukat puslat yhdessä teki sen.
Jos nyt toi takapyörän reunakaari näyttää olevan sopivalla korkeudella niin kyllä edestä kosmeettisista syistä voisi pari senttiä tiputtaa. Paljos se Aero on alempana ? Anyway, PCS:ltä on tullut hyvin infoa mun kyselyihin että kysy sieltäkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: CSE takajouset
Eihän Aerokaan ole vakiona kuin 10mm alempana... mutta kyllähän ne näissäkin jouset väsyvät ja perä alkaa laskea. Paljonkos jää sulla nytten renkaan ja lokarin väliin ilmaa takana? 5cm?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: CSE takajouset
Samanlaiset kuormajouset tilattu Jyväskylästä.
Tapsa
Tapsa
Re: CSE takajouset
3 cm sinne jää renkaan ja kaaren väliin. Tässä kuva normaalikuormalla ja kuluneilla 205/55/15 renkailla. Kamera on ehkä pikkasen vaakalinjasta ylhäällä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit