Penkilämmittimen kytkimen valot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Nicke
"Turbo"

Penkilämmittimen kytkimen valot

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Mistä näitä valoja saa, muualta kuin Saabilta?? Vihjeitä kaivattais mistä lähtis Turun seudulta hakemaan?

http://photo.platonoff.com/Auto/2006031 ... tch_Bulbs/
Saab 9-5 Aero 2003
Blue One
"Kaasari"

Re: Penkinlämmittimen kytkimen valot

Viesti Kirjoittaja Blue One »

Ite oon tilannu noita lamppuja Vaasan Elektroniikkakeskuksesta osoite on: http://www.vekoy.com/default.php Lamppujen tyypit on T-1¼ 14V 80mA,T-1 12V 60mA.Nuo ensin mainitut käy SIDiin ja toiset kaikkiin muihin kytkimiin oon ite vaihtanu noita noin kakskymmentä kappaletta täs vuoden sisään kolmeen eri Saabiin.Siinä joutuu sit vähä käyttään kolvia ku näissä ei tule tosiaan kantoja mukana.Isommat lamput ovat helpompia ku niitten johto on vaan taivutettu kannan ympäri.Niihin löytyy myös uusia suojuksia kun entiset tahtoo olla palanu kiinni lampun pintaan ja ei saa ehyenä irti,tällä nimellä olen tilannut niitä: Värisuojus 3x7mm T-1 vihreä kymmenen kappaleen pussissa
Saab 99 GL Petro -82 (OE), Saab 9000 CC 16V -86 (PR), Saab 9000 CC 16V -87 (KA, OE)
Saab polkupyörä -08 #3091
Nicke
"Turbo"

Re: Penkinlämmittimen kytkimen valot

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Blue One kirjoitti:Ite oon tilannu noita lamppuja Vaasan Elektroniikkakeskuksesta osoite on: http://www.vekoy.com/default.php Lamppujen tyypit on T-1¼ 14V 80mA,T-1 12V 60mA.Nuo ensin mainitut käy SIDiin ja toiset kaikkiin muihin kytkimiin oon ite vaihtanu noita noin kakskymmentä kappaletta täs vuoden sisään kolmeen eri Saabiin.Siinä joutuu sit vähä käyttään kolvia ku näissä ei tule tosiaan kantoja mukana.Isommat lamput ovat helpompia ku niitten johto on vaan taivutettu kannan ympäri.Niihin löytyy myös uusia suojuksia kun entiset tahtoo olla palanu kiinni lampun pintaan ja ei saa ehyenä irti,tällä nimellä olen tilannut niitä: Värisuojus 3x7mm T-1 vihreä kymmenen kappaleen pussissa
Kiitos, tossa tuli kaikki tarpeellinen tieto!!
Saab 9-5 Aero 2003
jorge13
"Tuplakaasari"

Re: Penkilämmittimen kytkimen valot

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Tänään tuli ostettua sähkö/elektroniikka kaupasta uudet "lamput" penkinlämmittimien katkaisijoihin.
Lamput oli 40mA T-1. Kuusikymppisiä ei ollut ja kauppias sanoi ettei eroa huomaa.
Vanhat polttimot oli mallia "kolvattu". Kolvaukset lähti irti helposti tongeilla,
jotta sai vanhat polttimot pois.
Uusia polttimoita en ruvennut kolvailemaan, vaan kieputin polttimon johdot karan ympärille
vähän samaan tapaan kuin oli nuo vanhat lamput alunperin kiinni.
Helppo homma ja nopea tehdä. 5 kpl lamppua + 5 kpl vihr. sukkia maksoi 6 euroa.
Motonetistä en löytänyt vastaavanlaisia valmiita lamppuja.
Samalla tuli vaihdettua polttimo myös valojen korkeussäätimeen.
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Vastaa Viestiin