jarrulevyt
Ehkä turha muistuttaa, mutta sanon kuitenkin, että levyjä vaihdettaessa pintojen puhdistus kaiken a ja o. Jos jää pienikin hiekan murena väliin, niin kaiken merkkiset levyt alkavat täristää melko pian, koska levy ei ole suorassa. Välttämättä korjaamoilla ei aina riitä aika tälläisiin pikkutarkkuuksiin...ensimmäisiä levyjä aikoinaan vaihtaessani tein juuri tässä virheen.
Kun tuota EPC:stä tiirailin niin samaa levyä tarjoaa kaikkiin muihin paitsi Viggeniin. Eli eiköhän ne samat ole.
ps. tänään leimasin, kattastusmies vaan sano että mitäpä tässä vaikka eihän toi vakio ole ja leima paperuksiin.
ps. tänään leimasin, kattastusmies vaan sano että mitäpä tässä vaikka eihän toi vakio ole ja leima paperuksiin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Noista jarrulevyistä vielä.
Itselläni pomppasi myös katsastuksessa kieroista levyistä takana. Otin riskin ja ostin nopiasti biltemasta levyt. Pelästyin kun luin ennen asennusta juttuja foorumilta Bilteman levyistä. No kiinni laitettiin ja kaikki jarrupalat uusiksi. Nyt on ekat tuhannet ajettu ja hienosti on pelittänyt. Kun jotkut sanoo että kyseisen kaupan levyt menevät "viikossa kieroksi" niin eipä ainakaan tässä tapauksessa ole niin käynyt.
Eteen en kyllä sieltä levyjä hakisi koska joutuvat selvästi kovemmalle rasitukselle.
Näin on näppylät
Itselläni pomppasi myös katsastuksessa kieroista levyistä takana. Otin riskin ja ostin nopiasti biltemasta levyt. Pelästyin kun luin ennen asennusta juttuja foorumilta Bilteman levyistä. No kiinni laitettiin ja kaikki jarrupalat uusiksi. Nyt on ekat tuhannet ajettu ja hienosti on pelittänyt. Kun jotkut sanoo että kyseisen kaupan levyt menevät "viikossa kieroksi" niin eipä ainakaan tässä tapauksessa ole niin käynyt.
Eteen en kyllä sieltä levyjä hakisi koska joutuvat selvästi kovemmalle rasitukselle.
Näin on näppylät
Itsekin samaa tiirailin ja samanlaiseen tulokseen tulin. Liekkö sitten eroa hinnoissa vakiolla ja Viggen-mallisella?Juusokas kirjoitti:Kun tuota EPC:stä tiirailin niin samaa levyä tarjoaa kaikkiin muihin paitsi Viggeniin. Eli eiköhän ne samat ole.
ps. tänään leimasin, kattastusmies vaan sano että mitäpä tässä vaikka eihän toi vakio ole ja leima paperuksiin.
Toisinaan nuo katsastusinssit ottavat aika rennosti. Saa nähdä miten oma selviää katsastuksesta - en ole vielä käyttänyt viripakettien kanssa Saabasta inssillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Joo, tavikset pitää kyllä hyvin kunhan palat, levyt ja nesteet on kunnossa.
Oisko joku jossain muuten urituttanut noita orkkislevy jossain. Onkohan edes teknisesti/taloudellisesti järkevää?
Oisko joku jossain muuten urituttanut noita orkkislevy jossain. Onkohan edes teknisesti/taloudellisesti järkevää?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: jarrulevyt
Käytin tuossa PCS:llä 9-3:sta(-99 Turbo Sport) huollossa jossa huomattiin, että jarrulevyt ja -palat ja pakoputki(väli- ja takapönttö) finaalissa. Hinta-arvio jarruremontille(levyt,palat,kengät ja nesteet) töineen 500 ekua ja pakoputkelle 300. Ymmärtääkseni PCS:llä on hinnat ja varsinkin työn laatu varsin kilpailukykyistä, joten ovatko nämä hinnat nousseet muillakin pajoilla näin paljon? En sen tarkemmin kysynyt minkä hintaisia osia PCS:ssä noihin laittaa, että sen puoleen en tarkkaan tiedä työn osuutta hinnasta. Sen verran kuitenkin Motonetistä osien hintoja kattelin, että myös pakoputken vaihdon hinta hieman ihmetyttää, vai onko tuossa 9-3:sen pakoputken vaihdossa jotain ihmeellistä?Sen verran olen jo ehtinyt tiedustella asiaa, että ad- autokorjaamolla koko operaatio brembon osilla n. 240 euroa..jarrulevyt 108, jarrukengät 50 ja asennussarja 10..työ maksaa siellä 74 euroa => vianorilla työ 60 €..
osat hieman kalliimmat, mutta luulisin, että sinne voi viedä omat osat...
evacar:lla remontti maksaa brembon osilla 335 € ( tosin sinne ei voi viedä omia osia ja brembon osat selvästi kalliimmat kuin ad:llä)
Tarkoitukseni ei ole PCS:ä sinänsä moittia. Laatupaja
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: jarrulevyt
No niin nyt kun luinkin viestejä tarkemmin niin tuo lainaamani teksti taitaakin koskea pelkkiä etulevyjä ja paloja Hämäsi tuo jarrukengät sana joka tarkoittaakin varmaan paloja. Joten taitaa tuo 500 sittenkin olla kohtuullinen hinta kaikkien levyjen ja käsijarrukenkien+nesteet vaihdosta
Mutta tuo pakoputken vaihto on mielestäni vähän hintava. Motonetissä "Saab look" takapönttö 89,90 ja välipönttö 42,90. Onkohan tuossa vaihtohommassa jotain ihmeellistä, jos sen tekisi itse? Tuota jarruhommaa en kyllä viitsi itse alkaa tekemään.
Mutta tuo pakoputken vaihto on mielestäni vähän hintava. Motonetissä "Saab look" takapönttö 89,90 ja välipönttö 42,90. Onkohan tuossa vaihtohommassa jotain ihmeellistä, jos sen tekisi itse? Tuota jarruhommaa en kyllä viitsi itse alkaa tekemään.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: jarrulevyt
Jarrukengät löytyy takaa käsijarrusta (prkl ooppelia), joka on jarrulevyn sisäpuolella. Jarrupalat sitten käyttöjarruissa. Eli taakse tulee jarrulevyt, jarrupalat ja jarrukengätTeppoY kirjoitti:No niin nyt kun luinkin viestejä tarkemmin niin tuo lainaamani teksti taitaakin koskea pelkkiä etulevyjä ja paloja Hämäsi tuo jarrukengät sana joka tarkoittaakin varmaan paloja. Joten taitaa tuo 500 sittenkin olla kohtuullinen hinta kaikkien levyjen ja käsijarrukenkien+nesteet vaihdosta...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: jarrulevyt
Noista pakoputkista sen verran, että käsittääkseni PCS käyttää Bosalin putkia, mitkä on alkuperäisen kaltaisia saman osavalmistajan valmistamia ilman Saab-leimaa. Motonetin putket on varmasti halvempia, edullisuudesta en osaa sanoa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: jarrulevyt
Jep, muistaakseni se takapönttö maksaa noin 250 euroa. Kannattaa kysyä Rikulta mistä hinta muodostuu...
Eski
Eski