
Tarkasta se alipainetkuista mikä menee sen valetulipellin välistä, kokemuksien mukaan se on aina ihan haperoa...
Venttiili joka puhaltaa ylimääräisen ilman ulos järjestelmästä.Carfan kirjoitti:Jotta oppisin tän fooruminslangia, voisiko joku suomentaa:
Dumppi ?
Samanlainen venttiili, mutta palauttaakin ilman takaisin järjestelmään ilmanputsarin ja ahtimen välille.By-pass ?
Oletetaan esim, että alipaine pitäisi tyhjäkäynnillä olla 0,6 bar. Ilman alipainevuotoja ahtomittari siis näyttää -0,6 bar ja auton oma ilman asteikkoa oleva ahtomittari on ~kolmasosan valkoisen puolella.t8 kirjoitti:Jossain on vieläkin alipainevuoto, koska ahtomittari on n.5mm liian alhaalla tyhjäkäynnillä.
Muistelen että ahtopainemittarin pitäisi olla tyhjäkäynnillä valkoisen ja keltaisen rajalla, ainakin omassa autossa ennen oli. Nyt mittari on viitisen milliä valkoisen puolella. Oikeaa mittaria en ole vielä saanut asennettua, sillähän tuo selviäisi paremmin.jus kirjoitti: Miksi epäilet alivuotoa jos alipainetta on liikaa? Minkälaisella mittarilla mittaat paineita, paljonko alipainetta on mielestäsi liikaa alipainetta?
Mun tietämys autotekniikasta on vielä sillä tasolla että tämä oli taydellinen vastaus mulle, Kiitos.ysikoo kirjoitti:Eli se musta boschin tekele siinä ahtoputken pystysuoralla osalla, johon tulee ohut alipaineletku imusarjasta.