Huoltosopimuksesta kokemuksia

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Huoltosopimuksesta kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Tervehdys!

Nykyinen 9-3 Aero vaihtumassa 9-5 farkku Aeroon Hirschin :twisted:
palikalla terästettynä. Tiedustelisinkin onko täällä porukalla kokemuksia
Saabin tai siis oikeastaan GM:n tarjoamasta huoltosopimuksesta 8O ? Senhän voi tehdä kiinteillä hinnoilla maksimissaan kolmeksi vuodeksi riippuen ajetusta kilometrimäärästä. Neljäs vuosikin on mahdollinen, mutta sen hinnoittelu ratkaistaan kolmannen vuoden lopulla.

Nykyään 9-5 huoltovälihän on 30tkm. Siis aika pitkä, mutta kai noilla uusilla longlife öljyillä sen verran uskaltaa ajella. Huoltosopimus on luonnollisesti jonkin verran kalliimpi kuin vuoden/30tkm aikana tehtävän määräaikaishuollon hinta. Toisaalta autolla on joka tapauksessa kahden vuoden takuu, joka kattaa ikävimmät yllätykset. Käytännössä maahantuoja vastaa pidemmänkin ajan tuotteestaan, jos tulee suurempia yllätyksiä takuun jälkeen.

Kuulisin mielelläni kokemuksianne huoltosopimuksen toimivuudesta ja/tai 9-5 Aero Hirschistä. Niin ja jos joku kaipailee hyvää vähän ajettua Saabia, niin Saab 9-3 Aeroni on myynnissä tuolla ostetaan ja myydään palstalla nyt erittäin houkuttelevalla hinnalla.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Huoltosopimuksesta kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hirschman kirjoitti:Tervehdys!

Nykyinen 9-3 Aero vaihtumassa 9-5 farkku Aeroon Hirschin :twisted:
palikalla terästettynä. Tiedustelisinkin onko täällä porukalla kokemuksia
Saabin tai siis oikeastaan GM:n tarjoamasta huoltosopimuksesta 8O ? Senhän voi tehdä kiinteillä hinnoilla maksimissaan kolmeksi vuodeksi riippuen ajetusta kilometrimäärästä. Neljäs vuosikin on mahdollinen, mutta sen hinnoittelu ratkaistaan kolmannen vuoden lopulla.

Nykyään 9-5 huoltovälihän on 30tkm. Siis aika pitkä, mutta kai noilla uusilla longlife öljyillä sen verran uskaltaa ajella. Huoltosopimus on luonnollisesti jonkin verran kalliimpi kuin vuoden/30tkm aikana tehtävän määräaikaishuollon hinta. Toisaalta autolla on joka tapauakssakahden vuoden takuu, joka kattaa ikävimmät yllätykset. Käytännössä maahantuoja vastaa pidemmänkin ajan tuotteestaan, jos tulee suurempia yllätyksiä takuun jälkeen.

Kuulisin mielelläni kokemuksianne huoltosopimuksen toimivuudesta ja/tai 9-5 Aero Hirschistä. Niin ja jos joku kaipailee hyvää Saabia, niin Saab 9-3 Aeroni on myynnissä tuolla ostetaan ja myydään palstalla.
Huoltosoppareista ei ole kokemusta, joten en pysty vastaamaan kysymykseesi.

Kumpi Hirsch wagon on kyseessä 280 vai 305 kaakkinen?
Ja mitä öljyihin tulee niin suosittelen vaihtamaan ne 10 000 tkm välein. Vaihto maksaa kyllä jotain, mutta Hirsch viriasteella en lähtisi tästä summasta nipistämään. Öljy kun kuitenkin on kaiken pahan alku ja juuri, jos se ei ole "kunnossa"
Yksi Hirschin omistaja täällä joskus pyöri, pyöriikö vielä?
#1730
500whp.net member
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Tuo kesympi 280 hv versio on tulossa. Ärhäkkäämpi 305 hv on suhtessa sen verran rasvaisen hintainen ettei tullut edes harkittua (no okei tuli harkittua hetken :lol: ) ja samalla olisi sitten pitänyt päivittää alustakin, että tehoista olisi ollut konkreettista iloakin :D . Pitäisi saapua viimeistään juhannuksen jälkeen eli vielä muutama viikko kärvisteltävää ennenkuin pääsee baanalle sopivasti krusailemaan. Voin muuten lämpimästi suositella Lohjan PP-autoa hankintapaikaksi. Oli ensi luokkaisen mukava palvelu ja tunsi itsensä todelliseksi asiakkaaksi. Tarjouskin oli Länsiautoa ja Laakkosta parempi. Vastapainoksi esim. Järvenpään Mäkelän auto ei viitsinyt lähettää edes tarjousta lupauksistaan huolimatta, vaikka kävin paikan päällä nykyisen autoni kanssa :evil:

Yleensä olen vaihtanut autoihini öljyt aina huolto-ohjelman mukaisesti eikä mitään probleemaa ole ollut öljyjen tai koneen suhteen. Itse asiassa nykyiseen Aerooni eikä aikaisempaan hienoon tonnariini (9000CSE vm 94, 200hv) tonnariin ole ikinä joutunut lisäämäämään pisaraakaan öljyä. Tiedä sitten vaatiiko Hirschin myötä tiheämpää vaihtoa...
Vastaa Viestiin