Turbosatkun myynti
Re: Turbosatkun myynti
kun nyt kukaan ei ole tätä vielä maininnut, niin oma arvaukseni on että nelivaihteisuus verottaa ostajakandidaatteja myös.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Turbosatkun myynti
Ehkä niillä jotka eivät tiedä mitä ovat ostamassa.lucaf kirjoitti:kun nyt kukaan ei ole tätä vielä maininnut, niin oma arvaukseni on että nelivaihteisuus verottaa ostajakandidaatteja myös.
4-vaihteisella lootalla 7:n enskalla on satasen vauhdissa samat kierrokset kuin vitoslootalla yleisimmällä 6:n enskalla. Mitä kulutukseen tulee, niin 7-8 litralla on päästy matka-ajossa ja vähän reilu 10l satasella kaupunkipainotteisessa ajossa.
Kyseinen 4-vaihteinen kokill-loota on niitä harvoja jotka oikeasti tehoja kestää, vitoslootan kanssa saa olla vähän väliä jumppaamassa uuta lootaa hajonneen tilalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosatkun myynti
Mutta kukaan ei-saabisti ei tiiä sitä.. joten voi olla ennakkoluulosia sitäki kohtaan
Re: Turbosatkun myynti
Tuollaisesta autosta ovat kuitenkin kiinnostuneita lähinnä enemmän tai vähemmän kokeneet saabistit.-saab_85 kirjoitti:Mutta kukaan ei-saabisti ei tiiä sitä.. joten voi olla ennakkoluulosia sitäki kohtaan
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Turbosatkun myynti
Kyllä on.YKÄ kirjoitti:Kyllä se niin on että yli tonnin og satkua ei ole olemassakaan.
Appiukolle haettiin viime syksynä ruostesuojattu, huollettu ja täysin ehjä 61.000 ajettu i16 -92 Pohjanmaalta. Maksoi tonneja, mutta on hintansa arvoinen. Toimii kuin kello. Uudenveroinen ja käyttöarvoa on papalle lopuksi ikää. Kyllä sellaisesta kannattaa ja pitääkin maksaa tonneja. Isäukolle löytyi muutama vuosi sitten 120.000 ajettu 2,1 i16 ruosteeton, huollettu sekin ja toimii kuin kello. Sekin maksoi tonneja. Ostaja sai mieleisensä auton ja mielestään todella halvalla.
Helsingistä löytyi turbo S cabbe -91, jolla oli ajettu 81.000 eikä koskaan talvella. Ei ollut eikä ole edes pohja kurassa, eikä sekään lähtenyt alle tonnin ei edes alle kympin.
Yksilöä ja puolimiljoonaa ajettua ruostekasaa ei pidä pistää samalle viivalle.
Ne ovat ihan eri juttuja.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Turbosatkun myynti
Itse ostin just 200000km ajetun ässän 800e. Kunto muuten ok mutta jouduin vahtaa kannentiivisteen. Ässä ei koskaan viritetty. Oman pienen laimin löynnin takia olen sitä joutunut hiekkapuhalluttamaan ja maalauttamaan. Onhan moni sanonut että kuinka viitsit tuollaista vanhaa autoa alkaa laittelemaan. Osta mielummin uudemman. Itselläni oli kyllä kriteerinä autoa etsiessäni, että mahdollisimman vähä ajettu mutta hinta ei paljon yli 1000e. Niin ja ei viritetty. Auto löytyi 500km päästä kotikunnasta. Vaikka auto nyt on kunnolla tehty niin ei siitä kumminkaan saisi ...hyvä... jos edes tonnin. Mutta jos puhutaan puolenmiljoonan ajetusta autosta niin tuskin ostaisin vaikka halvalla saisin. On jotenkin pelko alitajunnassa että kyllä sillä autolla on jo yksi jalka hautuumaalla vaikka vaihdettu osia olisi paljon.
Re: Turbosatkun myynti
Hyviä yksilöitäkin löytyy halvalla johtuen siitä ettei näillä ole kysyntää. Oma ässä maksoi vuonna 2004 tai 2005 1500euroa. Jos maksaa monta tonnia ylihintaa ei se tarkoita sitä että kaikki muut ovat ruosteisia ja just se oma ylihintainen on ns. "yksilö".. Itse en maksaisi näistä useita tonneja vaikka kuinka olisi loppuelämäksi kilometrejä jäljellä.. Meikän ässän pyynti oli enemmän, mutta kun ei ole kysyntää eikä kukaan tule kattomaan, niin näinhän se hinta muotoutuu jos haluaa myydä.
Kori täysin ehjä ja poikkeuksellisen siisti, kaikinpuolin muutenkin hyvässä kunnossa. Ajoltaan auto on paras ajamani satku ja siitä huomaa että sitä on pidetty huolella. Paperit tehtaan asentamasta APC:sta ja IC:stä sekä mielenkiintoisia papruja auton alkutaipaleelta saabvalmetin omistuksessa 91-97. Nahkapenkit, kaikki sähkölelut, ABS + muuta.. Tällä autolla ollaan hienosti tultu kymmeniätuhansia ja tätä on ilo ylläpitää sen vuoksi ettei hitsailuja ole tiedossa ja tekniikka on kunnossa.
Sama homma viimekesänä tuon 78 Turbon kanssa. Hintapyyntö oli tonnin, mutta ketään ei tuntunut kiinnostavan ja kävin sitten minä sen ostamassa jollain muulla hinnalla..
Toisaalta yksikin ostaja riittää. Jos joku haluaa ostaa T16:sta 3500e:llä niin sittenhän siitä tulee kaupat. Täytyy ilmeisesti vain odotella että se joku löytyy..
Yksi huomio vielä hinnoista 90 -luvun lopulta markka -ajoilta. 16 venttiiliset pyöri vuosina 95-96 hinnoissa 20000mk-30000mk. Alle 20000mk saattoi löytää jos myyjällä oli enempi hoppu. Samoihin aikoihin vuosimallien 84-86 pystykeula T16 pyyntö oli alle 20000mk (noin. 14000-19000mk). Noihin aikoihin meikäläisen oli opiskelijana pitäydyttävä 10000mk:n pystykeula 8v iivareissa. Tuntuisi oudolta jos noiden arvo nousisi noista ajoista varsinkin kun kysyntä on laskenut huomattavasti näihin päiviin tullessa..
Kori täysin ehjä ja poikkeuksellisen siisti, kaikinpuolin muutenkin hyvässä kunnossa. Ajoltaan auto on paras ajamani satku ja siitä huomaa että sitä on pidetty huolella. Paperit tehtaan asentamasta APC:sta ja IC:stä sekä mielenkiintoisia papruja auton alkutaipaleelta saabvalmetin omistuksessa 91-97. Nahkapenkit, kaikki sähkölelut, ABS + muuta.. Tällä autolla ollaan hienosti tultu kymmeniätuhansia ja tätä on ilo ylläpitää sen vuoksi ettei hitsailuja ole tiedossa ja tekniikka on kunnossa.
Sama homma viimekesänä tuon 78 Turbon kanssa. Hintapyyntö oli tonnin, mutta ketään ei tuntunut kiinnostavan ja kävin sitten minä sen ostamassa jollain muulla hinnalla..
Toisaalta yksikin ostaja riittää. Jos joku haluaa ostaa T16:sta 3500e:llä niin sittenhän siitä tulee kaupat. Täytyy ilmeisesti vain odotella että se joku löytyy..
Yksi huomio vielä hinnoista 90 -luvun lopulta markka -ajoilta. 16 venttiiliset pyöri vuosina 95-96 hinnoissa 20000mk-30000mk. Alle 20000mk saattoi löytää jos myyjällä oli enempi hoppu. Samoihin aikoihin vuosimallien 84-86 pystykeula T16 pyyntö oli alle 20000mk (noin. 14000-19000mk). Noihin aikoihin meikäläisen oli opiskelijana pitäydyttävä 10000mk:n pystykeula 8v iivareissa. Tuntuisi oudolta jos noiden arvo nousisi noista ajoista varsinkin kun kysyntä on laskenut huomattavasti näihin päiviin tullessa..
Viimeksi muokannut Sami, Pe Loka 05, 2007 08:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Turbosatkun myynti
niin ja useimmille saabisteille kelpaa tuollainen halvempi pikku vikainen koska useimmilla on varaosa autoja ja korjailu kiinnostaa. mielummin ostaa halvan ja laittaa siitä itselleen.
itse ainakin suosin noita halpoja ja hyvä peltisiä, kun useampi varaosa satku löytyy pihasta. olisin kyllä valmis maksamaan vähän enemmänkin jos eteen tulisi virheetön 88-89 2d t16.
iltaisin ja viikonloppuisinkin täytyy olla jotain tekemistä.
kyllä aina yksi saabi on hyvä olla työn alla.
itse ainakin suosin noita halpoja ja hyvä peltisiä, kun useampi varaosa satku löytyy pihasta. olisin kyllä valmis maksamaan vähän enemmänkin jos eteen tulisi virheetön 88-89 2d t16.
iltaisin ja viikonloppuisinkin täytyy olla jotain tekemistä.
kyllä aina yksi saabi on hyvä olla työn alla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Turbosatkun myynti
Joo, tässä vaan tuntuu olevan puhe jatkuvasti vakioautoista. Tarkoitushan ei ole vakioautoa myydä eikä hintakaa ole vakion hinta. Kyllähän tuo varmaan alle paljon halvemmalla lähtisi jos olisi täysin vakio. Virityksistä ei halua "tavallinen" ostaja mitään maksaa, mutta turhapa sellaisille on yrittää myydäkään. Edelleenkin se joka ymmärtää mitä autossa olevat osat on, tietää myöskin että hinta ei todellakaan ole kova.
Voihan sitä koittaa tarjota, jos huomattavasti vakiompana auton haluaa ostaa, mutta ymmärrettävistä syistä hinta ei puolenmiljoonaa ajetun tasolle tipu koska alustaa ja moottoria on hiukan hankala autosta poistaa tai vakioida järkevällä vaivalla. Puhumattakaan korin kunnosta, aika paljon huonompia 200t ajettuja on nähty.
Voihan sitä koittaa tarjota, jos huomattavasti vakiompana auton haluaa ostaa, mutta ymmärrettävistä syistä hinta ei puolenmiljoonaa ajetun tasolle tipu koska alustaa ja moottoria on hiukan hankala autosta poistaa tai vakioida järkevällä vaivalla. Puhumattakaan korin kunnosta, aika paljon huonompia 200t ajettuja on nähty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosatkun myynti
En edelleenkään ole väittämässä että puheena oleva auto olisi kallis tai mitään sellaista, mutta auton myyntihintaa ei täysin määrää, kuinka paljon rahaa siihen on upotettu. Tällä logiikallahan uudet autot olisivat kaikkein halvimpia ja hinta lähtisi nousemaan sitä mukaa kun autoa huolletaan ja remontoidaan.
Tuli mieleen esimerkki, jossa autoon tehdyn remontin arvo on häilyvä. Ajatellaanpa että autossa esiintyvän mystisen sähkövian takia se toimitetaan korjaamolle jossa vaihdetaan pitkällisten diagnoosien jälkeen joku boksi ja pala johtosarjaa. Hinta töineen 500€. Samaan aikaan tee-itse-harrastaja tutkii samaa vikaa "vanhan kansan" menetelmillä ja paikallistaa hapettuneen liitoksen jonka korjaamalla vika poistuu. Hinta 0€ ja vähän omaa työtä. Nousiko edellisessä tapauksessa auton arvo 500,- ja jälkimmäisessä pysyi samana? Ehkä vähän ontuva vertaus, mutta autoon voi laittaa paljonkin rahaa eikä silti ole mitään takeita että ne "kuuluu" saada takaisin autoa myydessä.
Tuli mieleen esimerkki, jossa autoon tehdyn remontin arvo on häilyvä. Ajatellaanpa että autossa esiintyvän mystisen sähkövian takia se toimitetaan korjaamolle jossa vaihdetaan pitkällisten diagnoosien jälkeen joku boksi ja pala johtosarjaa. Hinta töineen 500€. Samaan aikaan tee-itse-harrastaja tutkii samaa vikaa "vanhan kansan" menetelmillä ja paikallistaa hapettuneen liitoksen jonka korjaamalla vika poistuu. Hinta 0€ ja vähän omaa työtä. Nousiko edellisessä tapauksessa auton arvo 500,- ja jälkimmäisessä pysyi samana? Ehkä vähän ontuva vertaus, mutta autoon voi laittaa paljonkin rahaa eikä silti ole mitään takeita että ne "kuuluu" saada takaisin autoa myydessä.
Re: Turbosatkun myynti
Huono vertaus, mutta hyvä pointti sinänsä. Hintaahan ei todellakaan ole laskettu sen perusteella paljonko siihen on käytetty aikaa ja rahaa (hintahan olisi moninkertainen). Myöskään mitään korjauksia ei ole hintaan laskettu. Tuo 3,5k€ hinta tosiaan sisälsi tuon täysin käyttämättömän ja uuden Evo9-ahtimen, joka maksaa ulkomailta tilattunakin suomessa ainakin 800€. Hinta siis käytännössä muodostuu t16-satkun perusarvosta joka ei ole suuren suuri, ja sopivalla alennuskertoimella kaikista viripalikoista joita siitä löytyy.
Näitähän on mm.
- Juuri täysrempattu kone uusilla orkkis ylikokomännillä ja renkailla. SDCC poisluettuna (taitaa olla sieltäkin jo kyseiset männät parempiin taskuihin kerätty?) voi miettiä paljonko maksaa jo pelkät männät.
- T7 kansi paikallaan. Kätevältä onnistuu itsekin asennus, koneistus, imusarjan muokkaukset jne. mutta kannet eivät silti ole ilmaisia
- MS-2, osat tähän maksaa jo parisataa vaikka kolvailisi itse + punaiset suuttimet.
- Innovaten laajakaista-lambda, halvimmillaan aika tasan parisataa
- OG-satkuun suurin mahdollinen mittatilaustyönä tehty alucooleri joka mahtuu, huomattavasti isompi kuin ns. "kiinacoolerit"
- Hyväkuntoinen 3" JT-putkisto alusta loppuun, ei ihan ilmainen.
- Bilsteinin iskarit (ei tosiaan halvimmasta päästä), vakaajat ja madallusjousetkin löytyy, sekä kaupanpäälle satsi Saabin orkkispuslia.
- Hyvät 16" alut.
- DI(+APC) järjestelmä asennettuna, satasella jos saa jo satsin ilman kasettia niin aika halvalla pääsi, jos nyt yleensäkkään löytää kyseisen harvinaisen järjestelmän. Kasettikin uusi ja parikymmentätonnia ajettu.
- Kokill-loota ja 228mm kytkin, saattaa löytää kohtuuhalvallakin mutta ei ihan jokapäivä silti tarjolla.
Sitähän voi sitten jokainen asiasta kiinnostunut itse laskea paljonko esimerkiksi ylläolevalle osapaketille tulee hintaa vaikka puolittaisi kaupan hinnan. Ei taida jäädä enää perusautolle kauheasti hintaa, mitään "normaaleja" kuluvia osiahan tähän hintaan ei ole laskettu, joita on sitten vaihdettukin riittämiin.
Veikkaanpa, että jos joku 3 tonnilla auton ostaisi ja pistäisi lihoiksi, niin saisi rahansa takaisin ja jäljelle jäisi vielä halpa t16 satku. Itse en kuitenkaan aio autoa alkaa purkamaan, joten joko joku ostaa sen kokonaisena tai se jää myymättä.
Näitähän on mm.
- Juuri täysrempattu kone uusilla orkkis ylikokomännillä ja renkailla. SDCC poisluettuna (taitaa olla sieltäkin jo kyseiset männät parempiin taskuihin kerätty?) voi miettiä paljonko maksaa jo pelkät männät.
- T7 kansi paikallaan. Kätevältä onnistuu itsekin asennus, koneistus, imusarjan muokkaukset jne. mutta kannet eivät silti ole ilmaisia
- MS-2, osat tähän maksaa jo parisataa vaikka kolvailisi itse + punaiset suuttimet.
- Innovaten laajakaista-lambda, halvimmillaan aika tasan parisataa
- OG-satkuun suurin mahdollinen mittatilaustyönä tehty alucooleri joka mahtuu, huomattavasti isompi kuin ns. "kiinacoolerit"
- Hyväkuntoinen 3" JT-putkisto alusta loppuun, ei ihan ilmainen.
- Bilsteinin iskarit (ei tosiaan halvimmasta päästä), vakaajat ja madallusjousetkin löytyy, sekä kaupanpäälle satsi Saabin orkkispuslia.
- Hyvät 16" alut.
- DI(+APC) järjestelmä asennettuna, satasella jos saa jo satsin ilman kasettia niin aika halvalla pääsi, jos nyt yleensäkkään löytää kyseisen harvinaisen järjestelmän. Kasettikin uusi ja parikymmentätonnia ajettu.
- Kokill-loota ja 228mm kytkin, saattaa löytää kohtuuhalvallakin mutta ei ihan jokapäivä silti tarjolla.
Sitähän voi sitten jokainen asiasta kiinnostunut itse laskea paljonko esimerkiksi ylläolevalle osapaketille tulee hintaa vaikka puolittaisi kaupan hinnan. Ei taida jäädä enää perusautolle kauheasti hintaa, mitään "normaaleja" kuluvia osiahan tähän hintaan ei ole laskettu, joita on sitten vaihdettukin riittämiin.
Veikkaanpa, että jos joku 3 tonnilla auton ostaisi ja pistäisi lihoiksi, niin saisi rahansa takaisin ja jäljelle jäisi vielä halpa t16 satku. Itse en kuitenkaan aio autoa alkaa purkamaan, joten joko joku ostaa sen kokonaisena tai se jää myymättä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosatkun myynti
Oikea päätös mun mielestä.Itse en kuitenkaan aio autoa alkaa purkamaan, joten joko joku ostaa sen kokonaisena tai se jää myymättä.
Re: Turbosatkun myynti
Kyllähän niitä ostajia olisi, kun pääsisi noista omista eroon.
Eipä ole Saabin myynti niitä helpoimpia hommia
. Golfista taitaa saada saman kuin samanikäisestä tonnarista saatika sitten satkusta.
Eipä ole Saabin myynti niitä helpoimpia hommia

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Turbosatkun myynti
Joo ei ole Saabin myynti mitään helpointa hommaa.
Pitäisi lisätä vielä tuohon ilmotukseen kuten oli aiemmin, että voin ehkä vaihtaa uudempaan ilmastoituun ja sinkkikoriseen turbosaabiin, NG900/9-3, 9000 (94->) tai halpa 9-5.

Pitäisi lisätä vielä tuohon ilmotukseen kuten oli aiemmin, että voin ehkä vaihtaa uudempaan ilmastoituun ja sinkkikoriseen turbosaabiin, NG900/9-3, 9000 (94->) tai halpa 9-5.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosatkun myynti
Itellä on tuo toinen jalka haudassa malli ( 500 tkm ) ajettu ja uskallan väittää että löytyykö kellään hitsaamatonta ja pääosin orgis-maalista ( hirvi juoksi pahki -94 )-87 samankuntoista sisältä ja päältä ja osaksi tekniikaltaan???
Paljon on nähty ja ajettu 300 tkm vähemmän ajettuja ja ei ole niissäkään samanlaisia löytynyt.
Musta päältä ja beige sisältä ja ei kaipaa sisusta pesua eikä maalia päälle eikä hitsausta ole tehty / ole tarvetta että pidosta se on kiinni. Säilytys, pito, huolto, ajotyyli ,ajo-olosuhteet ym. ku on kohdillaan niin se pysyy kunnossa.
Auton tietävät / nähneet sen voi todistaa.
Oulun kokkareissa 2000-luvun alkuvuosina tuli käytyä ja auto oli sen punaisen parikymppiä ajetun avo-OG;n vieressä.
E
Paljon on nähty ja ajettu 300 tkm vähemmän ajettuja ja ei ole niissäkään samanlaisia löytynyt.
Musta päältä ja beige sisältä ja ei kaipaa sisusta pesua eikä maalia päälle eikä hitsausta ole tehty / ole tarvetta että pidosta se on kiinni. Säilytys, pito, huolto, ajotyyli ,ajo-olosuhteet ym. ku on kohdillaan niin se pysyy kunnossa.
Auton tietävät / nähneet sen voi todistaa.
Oulun kokkareissa 2000-luvun alkuvuosina tuli käytyä ja auto oli sen punaisen parikymppiä ajetun avo-OG;n vieressä.
E
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147