Elikkä tuli tuossa sitten hommattu eka saabbi taloon. Autossa on kukkaa ja laittamista kyllä mutta sisältä pirun siisti. Varusteet yllätti kyllä meikäläisen täysin. Kaikennäköstä automaatti-ilmastoinnista vakionopeuden säätimeen. Noh..mutta asiaan. Kyseessähän on jo vanha auto ja 400tkm rullattu, mutta ei oltu hinnallakaan pilattu. Ruostehommellit ja konepellin lakan hilseily pahimmat sanomiset näin äkkiseltään. Koneessa tuntuis vedot olevan kivasti tallessa. Toinen takaovi oli jumissa ostaessa, mutta 10 min säätämisen jälkeen saatiin ovipahvit irti ja ovi auki. Samoiten ohjaustehostin toimii hiukan nihkeästi, täytyy koittaa öljyt vaihella jos sais herkistymään. Tänään tuli asennettua poppivehkeitäkin mankan ja takakaiuttimien verran. Ei mitään hirmusia hifejä kun on tuo p*lluralli jumputus ikä mennyt jo ohi Kattotaan saapiko tuosta vielä kunnon pelin. Ajeleehan tuolla tuollasenaankin vaikka on ruma. Autonmyyjälle vielä kiitokset kahvitarjoilusta ja kaupoista yleensäkkin. Auton kunto kerrottiin kyllä rehellisesti, eikä oltu edes peitelty noita ruosteita millään kilinkolin maaleilla mikä tuntuu olevan melkonen trendi nykyään. Kuvia laitan kun kerkiän. Niin joo tuli tilattua tuollanen modattu apc laatikkokin, jos sitä vaikka uskaltas maltillisesti testata vknlopun aikaan
Huomenna nyt näillä näkymin koitetaan asennella ahtomittari ja tuo kabiiniin tulevalla säätöpotikalla oleva apc laatikko. Pitää nyt lähinnä tarkistaa että tuo on sattuva meikäläisen pirssiin varmasti. Hirveitä paineennostoja ei uskaltane koittaa ennenku on seosmittari kiinni. Se mitä luultavemmin tulee tuollaiseen 3" palohormiin mikä onkin jo hommattuna, tarvitsee vaan modausta kun ei ole sabasta alunperin. En viittine ruveta lambdaa nysväämään tuohon orkkisputkeen kun se vaihtuu vielä tämän kesän aikana joka tapauksessa.
Eli siirtyipä tuo asentelu huomispäivälle. Lähinnä eniten pään vaivaa aiheuttaa tuo ahtomittarin vetäminen kun läpiviennit näytti olevan jo aika tukossa muista slerboista, mut ans kattoo kui käypi. Laitellaan samaan syssyyn dumppikin kiinni. Kuvat naputellaan sitten samalla.
Paljon on vettä virrannut sitten viime päivityksen. Netin puuttumisen takia jäi sikseen. No joka tappauksessa muutosta on tapahtunut. Pari hitsattavaa pikkureikääkin jopa löytyi pohjaa läpi kalutessa. Sisusta alkaa olemaan aika pois revitty. Modattu apc laatikko tuli asennettua, tosin paineet ei nouse kuin 2 vaihteella yli 0,4 Jäykemmällä jousella oleva hukkiksen kellokin tuli hommattua ja odottaa vaihtoa. Kiinakuulerikin pitäisi näinä päivinä kolahtaa postiin. Muutamia ongelmiakin pirssin kanssa on ilmenny. Lämppärin letku nimittäin vuoti alkuun ja pienen lyhennys korjaus operaation jälkee räjähti halki kesken mökkireissun. Onneksi ei päässyt kiehahtamaan kone eikä mitään vakavampaa käynyt. Nyt kosteilla keleillä auto on alkanu räkimään ihmeellisesti, varsinkin aamuisin ja tyhjäkäynti on aivan sekasin.
ahtopainemittarin saat helposti asennettua kun kurkkaa kuskin jalkotilaan, otat sen pahvin irti ja etsit letkun joka menee kojetaulun ahtopainemittarille. T-haara väliin ja siitä letku uudelle mittarille. Näin ainakin itse toteutin oman mittarin asennuksen.
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Kiitoksia vaan neuvosta. Unohdin lisäillä että mittari tuli asennettua. Läpiviennistä löytyi sen verta väljää että sai pannuhuoneen haaroituksesta vedettyä letkun kabiiniin, jättäen orkkis mittarin toimintaan. Dumppikin tuli asennetua mutta lähti yhtä nopeasti pois.. Täytyy koittaa ostaa jostain Hks ssqv...tuon aikasemman tussaukset ei oikein miellytä. Pitää kovempaa mökää kun aikasemmassa autossa reilun kilon paineilta "ampuessa"
Homma etenee taas hiukan kun saapi uudet etuloksut matkahuollosta hakea. Samalla haettava säkillinen klemmareita jotta saapi kaikki ahtoletkut kiristeltyä varmasti pitämään. Aamulla irtosi jo kaasuläppäkoteloon menevä letku klemmarin pettäessä. Jotain halpaa hongkong laatua vissiin myöskin havaittu mankkuvenan olevan ilmeisesti sökö kun ei paineet nouse tarpeeksi. Ilman hukkiksen letkua nosti kyllä ahdot yli tuon 0,4 mitä ei normaalisti tee, vaikka on tuo säädettävä apc laatikko. Välijäähdytin nyt sitten jäi saamatta kun kyseinen pulju ei sitä halunnut mulle toimittaa, kiva kun eivät voineet vaivautua ilmoittamaan mitään. Katellaan sitten keväällä uudestaan jos sille sitten olisi tarvetta enempi.
Tänää mh:sta tuli loksut haettua ja totisesti myyjä ei niiden kuntoa liiotellut. Siistit kun mitkä. Kiitokset Jukalle osista. Vanhat loksut tuli jo revittyä poies ja sillä olikin taas vaihteeksi työllistävä vaikutus. Löytyi sen verran ruostetta että pääsee hionta ja maalaushommiin ennen uusien loksujen asentamista. Mittariston kulutus yms näytöt kilahti tänään aamusta aivan jumiin, mutta seuraavan käynnistyksen yhteydessä rupesvat taas toimimaan normaalisti? Liekkö kosteutta vuotaa jostain sisään?
Loksut tulikin jo vknloppuna tuupattua kiinni. Pitää vielä huomenissa repiä uudestaan pois maalausta varten. Alkuviikolla paukku jo toinen rengas saapin alta. Molemmat onpi poikinu venttiilistä...ihan kun joku ois puukolla käyny veistämässä Toivon mukaan muistanen huomenna tilailla lastua procarilta, uskaltais testata vielä ennen liukkaita "viri" apc laatikkoa, ennen saapin talviunille laittoa.
vieläkö cooleria tarvitset? Mulla on tuolla vielä kilokaupalla kennoa niin voin tehdä mittatilauksen mukaan coolerin ja sopuhintaan
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
hip hei...putki poikki meni että heilahti. äänet on ku ralliautossa ja kyr** kasvo ottaan no jos sais tuosta lisävauhtia alkaa vääntää sitä 3" ränniä ku paippikin ois valmiina. Aina jotain tuntuu hajoavan, muttei sentään oo tarvinnu hinurilla vielä mennä. Saabissa hajoaa näköjään vaan kaikki liikkumisen kannalta epäoleelliset asiat jos tämän hintainen auto kestää näin hyvin nipussa ni seuraavakin auto on varmasti saappi.
lähtikö koneesta tehot edes ku putki katkes? mulla katkes putki siitä haitarin kohtalta ja sen jälkeen hävis tehot. Mulla on kanssa tosta omasta tonnarista hajonnu matkan varrella melkein kaikki mahdollinen
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
juu kyllä tuntu hepparit nelistäneen tiehensä katkenneen putken kautta meinasin jäädä takana tulleen rekan jalkoihin bussipysäkiltä matkaa jatkaessa, kun oli tuo kiihtyvyys korvautunut wrc suhinoilla ja mörinöillä.
Saatiin kuin saatiinkin putki korjattua. Nyt ei vuoda tippaakaan mistään. Ensi vknloppuna päässee nosturille hitsailemaan pohjan pikku mädät kuntoon. Nettiautosta pitäis vielä bongailla joku sadan euron räppänä millä ajelis työmatkat talven ajan.
Tuli sitten hitsailtua putki kuntoon kun edellinen korjaus oli pikkanen patenttiratkasu Perjantaina mökiltä hakemaan putkisto tarpeet jotta pääsee vääntämään vähän paksumpaa ränniä. Samalla sitten lambdaa ja soppamittaria kiinni. Onpahan tässä aikaa väsäillä loppuviikko kun tuli palkatonta "lomaa" töistä, prkl. Vknlopun aikana olisi tarkotus hitsailla kaikki mädät kuntoon, kun jäi viime vknloppuna väliin. Nakutus lediä koitin eilissäpäivänä modata apc laatikkoon mutta jostain syystä ei ledi vilkaha ollenkaan virtoja kytkiessä.