Kauppalehti
Kauppalehti
Tänään oli Kauppalehden välissä Auto Vip liite jossa hieman vertailtiin dieselfarkkuja, 9-3, Mondeo ja 407. Saabia kiiteltiin aika mukavasti. Saabin osalta juttu päättyy kuitenkin lauseeseen: "Miinusta tulee Saabin perinteisestä viasta:melusta." Eikö -08:ssa ole vieläkään onnistuttu melua vähentämään vai.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Kauppalehti
Lyhykäisen koeajon perusteella: Ei!arska kirjoitti:Eikö -08:ssa ole vieläkään onnistuttu melua vähentämään vai.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kauppalehti
Mä yhdyn edelliseen eli munkaan mielestä ei ole vähentynyt melu 08:ssa. Toivottavasti edes nitinät/natinat olisi vähentynyt.
Re: Kauppalehti
Netistä löytyneiden "tietojen" perusteella tuossa 08:ssa on parannettu äänieristystä katossa. Myyjillä ei tunnu olevan asiasta juurikaan tietoa, joten voi olla että kyseessä on jotain BS juttua.
Ja ongelma (jos sitä on) on nimenomaan rengasmelussa. Muuten auto on todella hiljainen, mutta rengasmelua on turhan paljon. Varsinkin 17" renkailla ja huonolla tienpinnalla.
Ja ongelma (jos sitä on) on nimenomaan rengasmelussa. Muuten auto on todella hiljainen, mutta rengasmelua on turhan paljon. Varsinkin 17" renkailla ja huonolla tienpinnalla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kauppalehti
Kyllä se näin näyttää valitettavasi olevan. Kävin koeajamassa -08:a, eikä mitään parannusta nykyiseen -06:een kyllä ollut melun suhteen havaittavissa. Jopa noilla linearin 65-sarjan renkailla nykyinen SS on esim. perheen kakkosautoon Renault Clioon verrattuna kuin kivijyrä. Jokainen pienikin asvfaltissa oleva roso tuntuu ja kuuluu.
Saabin insinöörien logiikkaa on vaikea ymmärtää, jos 95 % melusta tulee renkaista, niin mitä auttaa lisätä äänieristystä kattoon.
Saabin insinöörien logiikkaa on vaikea ymmärtää, jos 95 % melusta tulee renkaista, niin mitä auttaa lisätä äänieristystä kattoon.
Re: Kauppalehti
Niin. Tuo kattoeristys toisaalta voi olla jotain peräntöntä höpinää. Kuitenkin GM:n jamppojen suusta on kerrottu, että Cadillacia varten piti eristystä lisätä ja parantaa joten samat muutokset on tulleet myös Saabiin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kauppalehti
Saabin filosofian mukaan oikeanlaisia ääniiä pitääkin kuulua, että kuljettaja tuntee olevanasa yhtä auton ja tien kanssa Se on osa sitä turvallisuutta
ng900 mallia suunnitellessa oli jopa ongelmia saada vain ne "häiritsevät hälyäänet" pois ja jättää jäljelle "informatiiviset" äänet
ng900 mallia suunnitellessa oli jopa ongelmia saada vain ne "häiritsevät hälyäänet" pois ja jättää jäljelle "informatiiviset" äänet
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kauppalehti
Aamen.peinu kirjoitti:Saabin filosofian mukaan oikeanlaisia ääniiä pitääkin kuulua, että kuljettaja tuntee olevanasa yhtä auton ja tien kanssa Se on osa sitä turvallisuutta
ng900 mallia suunnitellessa oli jopa ongelmia saada vain ne "häiritsevät hälyäänet" pois ja jättää jäljelle "informatiiviset" äänet
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: Kauppalehti
Minusta tuo on helppo ymmärtää. Siksi ettei katto kaikuna vahvistaisi niitä renkaista lähteviä ääniä. Auton isoimpana lähes-suorana peltipintana katto on herkkä voimistamaan rakenteissa välittyviä ääniä ja resonansseja.mek kirjoitti: Saabin insinöörien logiikkaa on vaikea ymmärtää, jos 95 % melusta tulee renkaista, niin mitä auttaa lisätä äänieristystä kattoon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kauppalehti
[quote="peinu"]Saabin filosofian mukaan oikeanlaisia ääniiä pitääkin kuulua, että kuljettaja tuntee olevanasa yhtä auton ja tien kanssa Se on osa sitä turvallisuutta
Uutta 9-5:tä on ilmeisesti kuitenkin kehuttu hiljaiseksi. Kyllä äänettömämpi meno luo paremminkin laadun tunnelmaa.
Uutta 9-5:tä on ilmeisesti kuitenkin kehuttu hiljaiseksi. Kyllä äänettömämpi meno luo paremminkin laadun tunnelmaa.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Kauppalehti
heh, itsekin kyllä arvostan hiljaista ääntä autossa.arska kirjoitti:peinu kirjoitti:Saabin filosofian mukaan oikeanlaisia ääniiä pitääkin kuulua, että kuljettaja tuntee olevanasa yhtä auton ja tien kanssa Se on osa sitä turvallisuutta
Uutta 9-5:tä on ilmeisesti kuitenkin kehuttu hiljaiseksi. Kyllä äänettömämpi meno luo paremminkin laadun tunnelmaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kauppalehti
Puhutteleva hiljaisuus alkaa jo keulan ilmeestä...arska kirjoitti: Uutta 9-5:tä on ilmeisesti kuitenkin kehuttu hiljaiseksi. Kyllä äänettömämpi meno luo paremminkin laadun tunnelmaa.
Noh, jos pelkästään hiljaisuutta tavoittelisin, niin ajaisin varmaankin Volvolla (V70), mutta hyvät ajo-ominaisuudet ovat ainakin toistaiseksi omissa valinnoissa vieneet vielä voiton.
Re: Kauppalehti
Nelitahti-Saabien ympyräkö sulkeutuu... kuten aikanaan moottorinsa lainanneissa Triumpheissa, paras nyky-Saab on siis joidenkin mielipiteiden mukaan meluisa, ahdas ja urheilullinen TR 9-3?
Leikki leikkinä
V-P
Leikki leikkinä
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia