Tuulettimesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
hatsku
"Kaasari"

Tuulettimesta

Viesti Kirjoittaja hatsku »

Moro kaikille,olen uusi näillä sivuilla :oops: ostettiin tuossa 1999 vm 95mallinen wagon 2,3l turbolla varustetun saapin :P ,muuten mukava,mut siinä on ollu isompaa ja vähän pienempää vikaa :twisted: ,nyt muuten pelittää,mutta :evil: puhallin ei toimi enää :cry: . Siinä on automaatti ilmastointi. Sulakkeet kunnossa,rele napsuu,tuulettimen voimakkuus palkit liikkuu,mut puhallusta ei vaan kuulu. Ensin teki sitä,et väliilä ei toimi ja sit yht`äkkiä taas vörkki ja nyt ei toimi enää ollenkaan. :cry: :cry: Mistä vois ja kannattaisi jatkaa vika etsintöjä?
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

Re: Tuulettimesta

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Tästä aiheesta on ollut juttua monesti. Tässä linkki:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=55911
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
hatsku
"Kaasari"

Joo,kiitos linkistä,mut mun kaaran tuulettimesta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä... se vaan lakkasi toimimasta
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

hatsku kirjoitti:Joo,kiitos linkistä,mut mun kaaran tuulettimesta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä... se vaan lakkasi toimimasta
Se ei silti tarkoita etteikö puhallin voisi olla rikki.
BMW 320dA Coupe LCI
hatsku
"Kaasari"

Niin,usein se onkin se lopullinen syy,mutta joskus sähkölaitteissa voi olla esim.liittimet hapettuneet ym. Olen kyllä tyhmä ja sen pystyn myöntämäänkin,mutta sen tajuan itsekin,että se voi olla rikki,sitä ei erikseen tarvitse kertoa. Ajattelin,että täältä voisi löytyä muita vaihto ehtoja. Hävisi siitä pitkät valotkin,tarkistin kaikki mitä mieleen juolahti,vahdoin viikseä myöten osia,mutta lopulta vika olikin valojen ohjausyksikössä...kaikenlaisia ne keksiikin...
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

Tuuletin moottorin hiilien kuluminen sattuu vaan olemaan yleinen vika. Turha kysellä jos vastaukset ei kelpaa.
malait
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja malait »

Turha kysellä jos vastaukset ei kelpaa.[/quote]

Näinkö olet toivottamassa uutta ihmistä tälle sivustolle ? HÄPIÄ
Asiaan minulla oli oireet tässä taannoin samanlaiset sen puhaltimen kanssa ja siitä selvisi vaihdattamalla uuden tilalle, ei olisi ollut iso töinen vaihtaa ilmeisesti itsekään, mutta tuttu huoltomies vaihtoi sen n. tunnissa, et sillä siitä selviät.Niin ja tervetuloa foorumiin.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

Tässä ote Hatskun kommentista kun hänelle vastattiin.

"Olen kyllä tyhmä ja sen pystyn myöntämäänkin,mutta sen tajuan itsekin,että se voi olla rikki,sitä ei erikseen tarvitse kertoa."

Onko tämä Malait sinun mielestä sitten korrekti kommentti.
hatsku
"Kaasari"

Kiitos, täytyy ensi viikolla ottaa ja katsoa, mitä se on syönyt :roll: .

YSI-VIIS: jos sinulla ei ollut muuta sanottavaa, niin ei se sinunkaan järjenjuoksu kovin tehokasta ole, fiksu ihminen olisi ehkä jättänyt sanomatta..., tiedä häntä.... :cry: Noh, näihin foorumeihin mahtuu paljon erilaisia hemmoja... saat sinäkin purkaa omia patoutumiasi minunlaisiin tyhmiin ihmisiin. Toivottavasti helpotti, ettei tarvi liikenteessä harrastaa sitä... turvallista matkaa :lol:
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

Ei mulla mitään patoutumia ole. Halusin vain auttaa sinua ongelmasi kanssa mutta vastauksesi jälkeen tuli aika tyhmä olo joten kirjoitin suunnilleen yhtä fiksun vastauksen kommenttiisi. Ehkä olisi pitänyt olla kirjoittamatta. Itse olen paininut saman vian kanssa kuin sinä ja vaihdoin hiilet moottoriin ja yhteensä koko hommassa meni noin 1,5 tuntia. Nyt moottorion toiminut noin 5kk ongelmitta.
hatsku
"Kaasari"

Juu, sillä varmaan se ongelma katoaa... Toivottavasti ei ens viikolla ole kovasti pakkasta, eikä sada vettä :) Kiitos ja nöyrä anteeksi pyyntö, jos menee tekstit överiksi, ei ole tarkoitus suututtaa ketään :cry: :oops:
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

hatsku kirjoitti:Juu, sillä varmaan se ongelma katoaa... Toivottavasti ei ens viikolla ole kovasti pakkasta, eikä sada vettä :) Kiitos ja nöyrä anteeksi pyyntö, jos menee tekstit överiksi, ei ole tarkoitus suututtaa ketään :cry: :oops:

Kiitos samoin. Tossa on hyvät puhaltimenmoottorin irroitus ohjeet.

http://ac.gentoo.fi/saab/tuuletuspuhallin/
hatsku
"Kaasari"

Jee, nyt se taas toimii, vaihdoin hiilet helposti itse, kiitos loistavien ohjeiden :lol: Ei ollut paha rasti, eikä maksanut juuri mitään.. hiilet ja tinarulla 7erskaa.. kauhulla odottaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :cry: Aikaisemmin ei ole saabeihin tarvinnu vaihtaa ku renkaita, öljyjä ym muuta perus kamaa,nyt on tehty kansiremppaa, antureiden vaihtoja, puslia ym. pari kertaa ollu hinurin päällä, kyl hävettää :twisted: Ei ole oikeen luottamus huipussa enää... Auto 95 2,3T wagon -99 215tkm ajettu, kaunis kuin mikä 8)
sefo
"Tuplakaasari"
Viesti:

Tuulettimen hiilet, mistä

Viesti Kirjoittaja sefo »

Mitkä hiilet sopii? Varaosanahan niitä ei kai Saabilta saa, vai saako? Vinkkejä kaivataan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
hatsku
"Kaasari"

En usko, et Saabilta niitä sais ja jos löytyisikin hinta on posketon.. enpä älynnyt tutkia pakettia tarkemmin, sen verran katsoin, että ne on tuulettimen hiilet. Menin vaan porvoon varakirin tiskille ja kysyin, sattuisiko niillä olemaan semmosia. oli toki vanhat mukana, vähän joutui uusia muokkaamaan, mut hyvin toimii ja sehän on tärkeintä :wink:
Vastaa Viestiin