Skoda vai Jaguar?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Skoda vai Jaguar?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Skoda vai Jaguar?
Miten joku Tojota tai Mazda voi olla uutena haluttavampi kuin Saab? En keksi muuta syytä kuin hinta. Tosin uudet japsit maksavat nekin maltaita. Tai sitten ostajat eivät tosiaankaan tiedä paremmasta vaan ostavat mieluummin sen hopeanvärisen Corollan tai Auriksen. Jaguarin haluttavuuden ymmärrän, koska siihen liittyy vahvoja mielikuvia. Mutta esim. Mazda....



Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Skoda vai Jaguar?
Kyllä mulle pikaisen tutkailun jälkeen kelpaisi oikein mainiosti uusi mazda6 mps, voimaa suht sopivasti ja takapääkin tuuppii tarvittaessa, katotaan miten rupee saabin nelikko toimimaan.HMK kirjoitti:Miten joku Tojota tai Mazda voi olla uutena haluttavampi kuin Saab?

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Skoda vai Jaguar?
Onkos unohtunut yksi suurista totuuksista, joka pätee kun massoilta kysellään subjektiivisia asioita...
Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; paska on hyvää...
Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; paska on hyvää...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Skoda vai Jaguar?
Niin, onhan ne jotku äänestäneet Halosenki presidentiks..

..Ja täysin aiheeton kommentti.. taas.


..Ja täysin aiheeton kommentti.. taas.
Re: Skoda vai Jaguar?
Jos ostaja antaa eniten painoa hinta-luotettavuus-suhteelle niin miksei? Molemmat ovat käsittääkseni tylsän mutta erittäin kestävän auton maineessa.HMK kirjoitti:Miten joku Tojota tai Mazda voi olla uutena haluttavampi kuin Saab?

#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Re: Skoda vai Jaguar?
Jos Auris, Corolla, Avensis, Mazda 6/3 jne. aiheuttaisivat yhtä paljon käyntejä korjaamolla kuin Saabit, Volvot, Mersut, Bemarit jne olisi siitä uutisointi ihan toistaluokkaa. Aika monelle se auto nyt kuitenkin on siirtymäväline. Ei sen enempää. Varsin moni Avensis tai Corolla kuski vetäisi herneet nenään jos auto tarvitsisi ensimmäisen 200tkm aikana muuta kuin huoltoa.espell kirjoitti:Jos ostaja antaa eniten painoa hinta-luotettavuus-suhteelle niin miksei? Molemmat ovat käsittääkseni tylsän mutta erittäin kestävän auton maineessa.HMK kirjoitti:Miten joku Tojota tai Mazda voi olla uutena haluttavampi kuin Saab?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Skoda vai Jaguar?
Kyllä ne japsitkin korjausta tarvii...porsii ne toy otatkiSaabikas kirjoitti:espell kirjoitti:HMK kirjoitti: Varsin moni Avensis tai Corolla kuski vetäisi herneet nenään jos auto tarvitsisi ensimmäisen 200tkm aikana muuta kuin huoltoa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Skoda vai Jaguar?
Itse en ainakaan arvosta yhtään Jaguarin arvoa.. Valitettavasti merkki on ollut joskus laadukas merkki, mutta ei ole sitä yli 15 vuoteen ollut mielestäni.
Tänään ajoin -95 XJ300 korista 3.2L jaggea ja täytyy sanoa, että onhan siinä sähköinen ohjaustehostin eli todella kepeä ajaa. Paikaltaa lähtee aika kehnosti vaikka sitten 80km/h jälkeen alkaa jo kone uhoamaan voimaansa. Onhan tuossa tosin vääntöä todella mukavasti arkiajoon.
Mutta siinä se sitten onkin.. Alusta on mitä on ja sisusta on kärsinyt inflaatiossa ja ne lukot! Samat perhanan lukot ovat jo Fordissa kiusana niin miksi ne on täytynyt ehdon tahdoin tunkea Jaggeenkin. Ei ymmärrä ei.. Tuo lukko homma naulaa arkun.. Vaikka kuinka Fordi omistaisi Jaguarin niin ei siinä nyt tarvitsisi samoja huonoja ja viallisia lukkoja mitä Fordeissa on ollut 10 vuotta.
EDIT: Eikä pahalla Saabisteja kohtaan, mutta kyllä Tojota on laatunsa pitänyt jo 80-luvulta asti.. Siihen ei mahda mitään.. Toimintavarma auto jossa on koko ajan noussut laatu niin sisältä kuin ulkoa. Uusi Corollahan alkaa muistuttamaan pahasti jo -90 luvun loppupuolen Lexuksia.
- Matti
Tänään ajoin -95 XJ300 korista 3.2L jaggea ja täytyy sanoa, että onhan siinä sähköinen ohjaustehostin eli todella kepeä ajaa. Paikaltaa lähtee aika kehnosti vaikka sitten 80km/h jälkeen alkaa jo kone uhoamaan voimaansa. Onhan tuossa tosin vääntöä todella mukavasti arkiajoon.
Mutta siinä se sitten onkin.. Alusta on mitä on ja sisusta on kärsinyt inflaatiossa ja ne lukot! Samat perhanan lukot ovat jo Fordissa kiusana niin miksi ne on täytynyt ehdon tahdoin tunkea Jaggeenkin. Ei ymmärrä ei.. Tuo lukko homma naulaa arkun.. Vaikka kuinka Fordi omistaisi Jaguarin niin ei siinä nyt tarvitsisi samoja huonoja ja viallisia lukkoja mitä Fordeissa on ollut 10 vuotta.
EDIT: Eikä pahalla Saabisteja kohtaan, mutta kyllä Tojota on laatunsa pitänyt jo 80-luvulta asti.. Siihen ei mahda mitään.. Toimintavarma auto jossa on koko ajan noussut laatu niin sisältä kuin ulkoa. Uusi Corollahan alkaa muistuttamaan pahasti jo -90 luvun loppupuolen Lexuksia.
- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Skoda vai Jaguar?
Tuommoisethan tutkimukset ovat sekoitus ainakin merkkiuskollisuutta (oma on paras), lompakon paksuutta (noin kallista en edes haluaisi) ja yleisiä mielikuvia (Saabit kuluttaa paljon).
Tuota oman kehuahan on ainakin koitettu tasapainottaa:
"Tuulilasin Merkkien Merkki -tutkimuksessa haluttavuutta mitattaessa kullakin merkillä on yhtä suuri suhteellinen painoarvo kuin merkin omistajakunnalla koko autoilijakunnassa 1-7 vuotta vanhojen autojen omistajien keskuudesssa."
Oma valinta on ostaa auto käytettynä. Rahamäärällä (joka on aina autoa vaihtaessa noussut), jonka siihen olen valmis laittamaan, saisi monesta merkistä monenlaisia malleja ikäluokassa noin 10 vuotta. Käytännön oma valinta on osunut tähän mennessä aina Saabiin. Ei vain siksi, että taidan olla jossain määrin "sairastunut", vaan myös siksi, että ainakin pyrittäessä objektiiviseen tarkasteluun ja vertailuun se on omalla kohdallani ainakin toistaiseksi paras vaihtoehto. Pahimpina kilvoittelijoina mainittakoon isot mersut ja bemarit.
Kenties alussa mainitsemani yleiset mielikuvat laskevat subjektiivisessa tarkastelussa kohdallani Jaguarin ja Citroenin mahdollisuuksia tulla valituksi. Nämä hyvin saattavat perustua harhakäsityksiin, kuten Saabien suuri kulutuskin.
Merkkejä, joita en edes harkitse, ovat Toyota, Kia ja Seat. Tässäkin on hyvinkin mahdollisesti kyse suurelta osin subjektiivisista käsityksistä. Yksi syy kunkin kohdalla mainittakoon:
- Toyota: En halua Suomen suosituinta, enkä kuulua hurmoshenkiseen peruskotteron puolustajaleegioon
- Kia: Muista idän ihmeistä poiketen tässä ei tilastojen mukaan ole edes sitä maailmankuulua luotettavuutta
- Seat: Kyllä kaikenmaailman kromilistaa ruuvataan polkimen juureen, mutta säästösyistä poistetaan turvavyönmuistutin, en edes halua tutustua lähemmin
Joku tuossa kirjoittikin Mazdan MPS:stä. Siinähän se tavoitteenasettelun voima on, jolla lukuisat Mazdistit joka aamu hyppäävät sisälokareista kukkivaan (provo: Mazda on oikeesti ihan jees
) 1.6 peltilehmäänsä laskemaan kuinka paljon arvo on säilynyt eiliseen verrattuna
Lisää vaan Black Turboa ja muuta Saabille, wink.
Notta tämmöistä, joutavaa höpinää näin normaalissa syyssateessa vajaan tunnin kymmenen kilometrin matkaa körötelleeltä kanssa-saabistilta.
Tuota oman kehuahan on ainakin koitettu tasapainottaa:
"Tuulilasin Merkkien Merkki -tutkimuksessa haluttavuutta mitattaessa kullakin merkillä on yhtä suuri suhteellinen painoarvo kuin merkin omistajakunnalla koko autoilijakunnassa 1-7 vuotta vanhojen autojen omistajien keskuudesssa."
Oma valinta on ostaa auto käytettynä. Rahamäärällä (joka on aina autoa vaihtaessa noussut), jonka siihen olen valmis laittamaan, saisi monesta merkistä monenlaisia malleja ikäluokassa noin 10 vuotta. Käytännön oma valinta on osunut tähän mennessä aina Saabiin. Ei vain siksi, että taidan olla jossain määrin "sairastunut", vaan myös siksi, että ainakin pyrittäessä objektiiviseen tarkasteluun ja vertailuun se on omalla kohdallani ainakin toistaiseksi paras vaihtoehto. Pahimpina kilvoittelijoina mainittakoon isot mersut ja bemarit.
Kenties alussa mainitsemani yleiset mielikuvat laskevat subjektiivisessa tarkastelussa kohdallani Jaguarin ja Citroenin mahdollisuuksia tulla valituksi. Nämä hyvin saattavat perustua harhakäsityksiin, kuten Saabien suuri kulutuskin.
Merkkejä, joita en edes harkitse, ovat Toyota, Kia ja Seat. Tässäkin on hyvinkin mahdollisesti kyse suurelta osin subjektiivisista käsityksistä. Yksi syy kunkin kohdalla mainittakoon:
- Toyota: En halua Suomen suosituinta, enkä kuulua hurmoshenkiseen peruskotteron puolustajaleegioon
- Kia: Muista idän ihmeistä poiketen tässä ei tilastojen mukaan ole edes sitä maailmankuulua luotettavuutta
- Seat: Kyllä kaikenmaailman kromilistaa ruuvataan polkimen juureen, mutta säästösyistä poistetaan turvavyönmuistutin, en edes halua tutustua lähemmin
Joku tuossa kirjoittikin Mazdan MPS:stä. Siinähän se tavoitteenasettelun voima on, jolla lukuisat Mazdistit joka aamu hyppäävät sisälokareista kukkivaan (provo: Mazda on oikeesti ihan jees


Notta tämmöistä, joutavaa höpinää näin normaalissa syyssateessa vajaan tunnin kymmenen kilometrin matkaa körötelleeltä kanssa-saabistilta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Skoda vai Jaguar?
En kyllä antaisi hirveästi painoa tuulilasin "testeille".
Koko lehti on mennyt todella huonoon suuntaan. Keski-ikäiset toimittajat ja lukijat luulevat olevansa aina oikeassa, niinkuin palaute palstalta voi lukea...
Koko lehti on mennyt todella huonoon suuntaan. Keski-ikäiset toimittajat ja lukijat luulevat olevansa aina oikeassa, niinkuin palaute palstalta voi lukea...
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
Volvo S80 2.9