Rahina tai muu sellaista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Minuteman
"Hölösuu"

Re: Rahina tai muu sellaista

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No niin, ketju poistettu öljypohjan kautta, ja täytyy kyllä antaa tunnustus teille jotka tuon homman muutamassa tunnissa olette tehneet, aika Fakiireja olette.

Itse nyhräsin pari päivää tuon kanssa. Oman mausteensa soppaan toi jonkun sepän kupariprikan kera kiinni vääntämänsä öljyproppu, joka ei auennut lukkopihdeilläkään vaan kanta mieluummin murtui, ja prikka ei tullut välistä edes pienellä meisselillä naputtelemalla, siksi sairaan kireällä oli... No otin sitten öljypohjan öljyineen pois että molskis ja loiskis, ja rälläkällä proppu pois. Myös ketjua poikkilyödessäni kävi niin että napauttaessani kampikammion puolelta hihnapyörän puoleiseen ketjun sivulevyyn, niitit aukesivatkin kampikammion puolelta, ja puolittainen ketjulenkki ei tietenkään mahtunut toiselta puolen ulos, mutta sitkeästi nyhräämällä homma onnistui. Itse ketju tuli nätisti takakautta alas kun pyöritin senverran räikällä hihnapyörän päästä että ketju pääsi ensimmäisestä ahdistuksestaan ohitse, eli kyllä se näköjään yksinkin onnistuu.

Apurunkoa en irrottanut kokonaan koska alapalloja en saanut irti, ei mahtunut tarkoitukseen tehty vetäjä pyörännavan ja pallon pultin väliin, ja modattuna ohuemmaksi ei kestänyt, siispä annoin alapallojen olla ja laskin apurungon kahden haitaritunkin varaan koneen levätessä kakkosnelosen ja räikkäliinojen varassa.

Huomioitua tuli että ainakin tässä m-98 satkussa öljypohja olikin M8, 13mm kantaisilla pulteilla kiinni. Pohjalla oli muutama metallinmurunen mutta ei muuta eikä edes lietettä.

Myös pyörien suuntaus varmaan tulisi teettää, nyt ratti jäi hieman vasemmalle vinoon vaikka apurunko näytti menevän täysin samoille sijoilleen kiinni, ja kiersin autoa moneen kertaan tarkkailemassa ja kiristelemässä vähän kerrallaan.

Mutta itse pääasia, eli rohina koneesta kaikkosi, ja perstuntumalta auto tuntuu pirteältä. Vielä kerran kiitokset neuvoneille ja tietäjille :)
Vastaa Viestiin