ja siis jos ei ruotti taivu, niin aftonbladetin Collin pyytää jälleen mailaamaan saabisteja mielipiteitään suoraan saabin ja gm:n dirikoille.Eli mitä mieltä saab-identiteetin uhrauksesta "badge"-merkiksi tyyliin 9-2x, tuotannon siirtosuunnitelmista jenkkeihin, takavedosta, chevy-moottoreista turbojen sijaan jnejne..alla maili osoitteet.toivotaan että GM:n ATK-tukihenkilö on älynnyt tilata näille jotkut teratavun mailiboxit
Tack för ditt mail och din omtanke om Saab Automobile och våra produkter.
Det finns ingen anledning till oro. Du kan ta det som står i tidningarna
med en nypa salt. Jag kan försäkra dig om att General Motors i högsta grad
månar om Saab som varumärke och det finns en långsiktig strategi för att
stärka Saabs position inom de kommande fem åren. Vi kommer att presentera
en rad spännande bilar med mycket stark Saabidentitet.
Att vara del av världens största bilföretag innebär enorma fördelar för
Saab Automobile. Det ger oss möjlighet att få del av General Motors
finansiella resurser, samlade erfarenhet och expertis. Istället för att
lägga resurser på att utveckla varje enskilt delsystem själva, kan vi
koncentrera oss på det som gör Saab till en Saab; det vill säga på det som
gör att kunden i slutändan väljer att köpa en Saab.
Något beslut om att tillverka en kommande Saab 9-5 i USA har inte tagits,
det är heller inte troligt att det blir så. Det är inte omöjligt att en del
av bilarna i vår framtida produktportfölj kommer att tillverkas någon annan
stans än i Sverige, men på samma sätt är det möjligt att vi i Trollhättan
kommer att tillverka andra GM-bilar. Var tillverkningen sker spelar mindre
roll för hur starkt varumärket är. Se till exempel på BMW x5 som byggs i
USA. Ingen tvivlar nog på att det ändå är en BMW.
Jag är trygg i förvissningen om att de Saabmodeller som kommer att
offentliggöras framöver har alla de egenskaper som du förknippar med en
äkta Saab.