Johtosarja erot vm-95/-98

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Johtosarja erot vm-95/-98

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Elikkäs tonnariin (vm-95) vaihdettiin uusi pata (vm-98). Mutta kone eipä suostu käymään. Tulpat aivan kuivat ja kahta eri DI yksikköä koitettu. Bensan paineita löytyy joten ilmeisesti ei suuttimet aukeile.

Moottori on purkuautosta ja koneen alkup. johtosarja säilytettiin. Eli autossa on nyt vm 98 johtosarja moottorin osalta.

EPC:n mukaan VSS:llä varustetussa autossa olisi eri johtosarja. Ja vm-95:ssa ei ole tuota VSS:ää mutta ilmeisesti vm 98 kaikissa malleissa on ollut moinen. Joten tietääkö kukaan, että mitkä ovat noi erot noissa johtosarjoissa vai pääseekö helpommalla vaihtamalla tuon johtosarjan.

Tahi löytyykö keltään sähkökuvia sähköisessä muodossa?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Johtosarja erot vm-95/-98

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

nyt ihan pakko kysyä, että miksi sitä auton alkuperäistä sarjaa ei voinut käyttää?
Kumpikin kone kuitenkin trionic kaudelta.
On vaan tuommoinen vaihto johtosarjoineen paljon hankalampaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Johtosarja erot vm-95/-98

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Moottori on purkaamolta ja varustettu täydellisellä johtosarjalla. Lisäksi muutaman anturin kiinnitys/liitos on erilainen kuin vanhassa. Jos syytä/kytkentää saada selville vaihdetaan autoon koko imusarja ja johtosarja vanhasta moottorista.

Ilmeisesti kyse ei ole vuosimallierosta vaan VSS ja ei VSS johtosarjan erosta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Re: Johtosarja erot vm-95/-98

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Miten vaan, mutta mielestäni on paljon helpompaa irrottaa 2 liitintä(trionic) kuin vaihtaa kaikki liittimet ja vetää johot uusiksi.

Ei tosin olis ollut hirveen vaikee vaihtaa kun kone oli irti, mutta kun ei arvannut, että tulis vaikeuksia.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Re: Johtosarja erot vm-95/-98

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mimmi kirjoitti:Johtosarjan vaihtoon joudut, jollet sitten raneta nykyistä johtosarjaasi ilman VSS-versioksi.
Molemmat johtosarjathan sinulla jo on, joten niistä löydät muutokset.

Eipäs joutunut vaihtamaan. johtosarjoissa ei ole juurikaan eroja ja boksista oli VSS poistettu. Suuttimet eivät toimineet olivat sitten tukkeutuneet seisoessaan. Vaihdoin vanhasta suuttimet ja avot hyppäs tulille. Jos halutaan hälläri ohittaa niin sitä varten on olemassa ihan oma ns. sokee tulppa jossa on vain kaks "jumppia"

Kiitos auttaneille.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin