tuontiauton ruostesuojaus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

OK, no hyvä että alut fiksailtiin pois. Aika hinnakashan tuo operaatio tuntuu olevan. Joskus muuten kuulin heiton, että jos joku paikka lupaa tehdä käytettyyn autoon ruostesuojauksen alta kahden vuorokauden niin käskettiin jättää kyseinen paikka väliin. Tiedä sitten miten on... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 900i »

Väite pitää paikkansa. Kokeilkaa huviksenne purkaa auto ,pestä puhtaaksi, kuivata , suojata ja kasata 16tunnin aikana. Jos joku tekee tuossa ajassa sen niin oikoo laadussa. Jos suojauksen saa parilla satkulla niin epäilen onko tehty hyvin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Ruostesuojaus varattu joulukuun alkuun naapurissa Koivulan Ruoste-Estossa mistä hyvät kokemukset vanhalla Griffinillä. Listahinta 760, sain puhuttua vähän rabattia. Eivät mene ovissa kuin alapäähän uusien normien mukaisesti. Kyllä mulla on paremmat fiilikset kun tää tehdään ja autoa meinataan pitää pidempi aika (... jos sitten ei taas joku pilven veikko räjäytä päin).
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

http://wwwold.sealco.fi/dinol.htm
Tuolla ohjeet ruosteenestokäsittelyyn, eli ML:ää alle ja CAR:ia päälle. Noilla suojasin cabrioletin alustan (ja edellisen 99:in, ja nykyiset 99:it on saamassa saman käsittelyn). Tärkeintä tuossa kait on se että alusta on KUNNOLLA pesty (ja pari päivää kuivunut pesun jälkeen) ja lähtötilanteessa täysin ruosteeton, ja että laittaa kanssa joka paikkaan ML:ää (tietty kaikki loksumuovit, listat ja helmamuovit irti, ja joka koteloon kunnolla ainetta jokaisesta reiästä.
Ei ole kovakaan homma, ja onnistuu vaikka spraypurkkitavaroillakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

ng900aero kirjoitti:
Ei ole kovakaan homma, ja onnistuu vaikka spraypurkkitavaroillakin.
Hmm,???
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5/2,3LPT kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Ei ole kovakaan homma, ja onnistuu vaikka spraypurkkitavaroillakin.
Hmm,???
Samaa tavaraa se on painepulloissakin, tosin kalliimmaksi vaan tulee kuin ruiskulla koska menekki on suuri. Massaruiskulla toki levisi laajemmalle alueelle, mutta esim koteloihin mahtui paremmin ML-purkin pillillä kuin ruiskun kotelosuuttimella/putkella (en tiedä olisiko ollut käytössä turhan paksu ruiskun jatkoletku tms). Lopputuloksessa en ole huomannut eroa, spraytavaralla tulee vähemmän sotkua ja onnistuu vaikka 1 auton tallissakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

ng900aero kirjoitti:
9-5/2,3LPT kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Ei ole kovakaan homma, ja onnistuu vaikka spraypurkkitavaroillakin.
Hmm,???
Samaa tavaraa se on painepulloissakin, tosin kalliimmaksi vaan tulee kuin ruiskulla koska menekki on suuri.
Ruiskuttamossa 9-5:een menee Dinitrol-aineita, 5 litraa koteloainetta ja 10 litraa massaa. Paljonko oikein meinaat laittaa, jos spraypurkkitavaroilla menekki on suurempi?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5/2,3LPT kirjoitti: Ruiskuttamossa 9-5:een menee Dinitrol-aineita, 5 litraa koteloainetta ja 10 litraa massaa. Paljonko oikein meinaat laittaa, jos spraypurkkitavaroilla menekki on suurempi?
Jotain tuon verran (ainakin) menikin, kirjoitin hieman väärin, ainehan on huomattavasti edullisempaa ruiskutavarana verrattuna spraykamaan, tarkoitus oli kirjoittaa että putelimäärä on moninkertainen spraytavaralla tehtynä ja ruiskupullot moninkertaisesti isompia ainemäärältään. Jos haluaa välttyä sotkulta niin onnistuu tietty myös spraytavaralla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin