OBD 2 testereitä Suomesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tsaarela
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kestääkö laudan olla kiinni autossa startatessa vai tuleeko se kytkeä jo käyvään autoon? En ole oikein mistään löytänyt tuohon ohjeita.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

tsaarela kirjoitti:Kestääkö laudan olla kiinni autossa startatessa vai tuleeko se kytkeä jo käyvään autoon? En ole oikein mistään löytänyt tuohon ohjeita.
Sillä ei tietääkseni ole väliä miten sen sinne tökkii, eli joko ennen tai käynnissä.
500whp.net member
kapsu
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Voiskos joku ottaa tuollaisen OBD-hässäkän ja kannettavan ensi viikon torstain pk-seudun renkaanpotkijaisiin matkaan.

Mua kiinnostaisi niin vietävästi nähdä mitä tietoja ja minkälaisessa muodossa autosta saa ulos. En viittis vielä hommata laitetta itse, ennenkuin on varmaan että toimii saappaassani. Saabi siis 9000 CDE 2.3 t steg-1 ja vuosimalli on 1996. Juu ja avoviggenin omistavaa HMK:ta kiinnostais ko. laite myös !

t: kapsu
Vigge
"Hölösuu"

kapsu kirjoitti:Voiskos joku ottaa tuollaisen OBD-hässäkän ja kannettavan ensi viikon torstain pk-seudun renkaanpotkijaisiin matkaan.

Mua kiinnostaisi niin vietävästi nähdä mitä tietoja ja minkälaisessa muodossa autosta saa ulos. En viittis vielä hommata laitetta itse, ennenkuin on varmaan että toimii saappaassani. Saabi siis 9000 CDE 2.3 t steg-1 ja vuosimalli on 1996. Juu ja avoviggenin omistavaa HMK:ta kiinnostais ko. laite myös !

t: kapsu
Mä voin ottaa ton mun vehkeen mukaan. Ainoa proggis on että mun läppärin aukku on aivan susi ja sillä ei kauan leikitä. SN2770 lupautui myös tuomaan omansa, jos ehtii miittiin. Potku, tuotko oman läppärisi varmuuden vuoksi?

Mulla tarkoitus kokeilla tänään orkkis ECUlla, jos vaikka se auttaisi asiaan.
Nyt kun tarkemmin ajattelen niin vika sattaa hyvinkin olla siinä. Tämä siksi että ekaa kertaa kun olin dynossa niin silloin ST:n bosch mittalaite luki vikakoodit mun autosta/ SP stage I boksista. Myöhemmin kun kävin siellä stage III purkin kanssa, niin laite ei suostunut lukemaan mitään, edes yhteyttä ei pystytty muodostamaan. Mun käsittääkseni toi boschi toimii juuri OBD protokollan kautta. Tänäänhän tuo nähdää...
500whp.net member
kapsu
"Ruisku"

Mulla on kyllä läppäri, jossa akku on ihan mallillaan. Joten jos saat ko. ohjelman esim. CD:lle, niin mun läppäri voidaan hyvin käyttää tohon yleiseen testaamiseen.

Vai pitäiskös mun onkia ohjelman läppäriin jostain muualta valmiiksi ?

kapsu
040-5482 192
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Läppäreihin käy latausvirta suoraan tupakansytyttimestä. Ei niin väliä onko se oikea 10-20V, mutta sytyttimen virta kelpaa. Vaatii tietysti jonkun sovittimen johtoon.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"

kapsu kirjoitti:Mulla on kyllä läppäri, jossa akku on ihan mallillaan. Joten jos saat ko. ohjelman esim. CD:lle, niin mun läppäri voidaan hyvin käyttää tohon yleiseen testaamiseen.

Vai pitäiskös mun onkia ohjelman läppäriin jostain muualta valmiiksi ?

kapsu
040-5482 192
Ne ohjelmat on luokkaa 0.5-2Mb, eli jos jaksat niin hae valmiiksi scantoolin sivuilta.
500whp.net member
SN2770
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Yritän päästä tuonne tapaamiseen ja tuon myös läppärini ja tuon muuntimen mukani. Tarkoituksena olisi viikonloppuna saada aikaiseksi oma käännös tuosta Scantoolin ohjelmasta, jolloin sitä voisi hieman muokkailla. Saa vaan nähdä ehtiikö tutkia asiaa yhtään: pojalla futisturnaus la-su, vieraita la.
Vigge
"Hölösuu"

Dodiin, koitin orkkis boksilla ja homma toimi kuin junanvessa.
Eli proggis ratkaistu tältä erään. Nyt vain viestiä Maptunille ja kysyä mikä tota purkkia vaivaa.
500whp.net member
kapsu
"Ruisku"

Selvä,

Hain nuo perusohjelmat läppärilleni Scantoolin sivuilta. Pitäisikös mun hakea myös noita kolmansien tekemiä softavirityksiä...mihin on viittaukset samoilla sivuilla. Vai ootkos Sä tyytynyt käyttämään ihan tota Scantoolin omaa perusversiota ?

kapsu
Vigge
"Hölösuu"

kapsu kirjoitti:Selvä,

Hain nuo perusohjelmat läppärilleni Scantoolin sivuilta. Pitäisikös mun hakea myös noita kolmansien tekemiä softavirityksiä...mihin on viittaukset samoilla sivuilla. Vai ootkos Sä tyytynyt käyttämään ihan tota Scantoolin omaa perusversiota ?

kapsu
Kapsu tee jotain tolle sun avatarille, nyt ilmoitta uber ison kuvan kanssa että hakemaasi kuvaa ei löydy. :evil:
Otin sen pois kokonaan häiritsemästä...

Sillä scantoolin perusohjelmalla pääsee kyllä alkuun, mutta imppaa myös
OBD-II ScanMaster. Siinä oli kivoja mittarin kuvia...
Näyttää tältä.

Kuva
Kuva
500whp.net member
kapsu
"Ruisku"

Johan nyt...eilen avatar toimi tänään ei. Poistin koko höskän.

Joo, imuroin myös tuon Scanmasterin.
tsaarela
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Uudessa Mikrobitissä (6-7/2004) oli kokeiltu Davis Carchipiä. Kyseinen mokkula on tikkuaskin kokoinen ja laitetaan kiinni obd-2 porttiin. Kun halutut jutut (esim. vikavalon nollaus) tehty. Otetaan mokkula irti ja luetaan talletettu data tietokoneella. Hintaa oli 139 euroa.

http://www.davisnet.com/drive/products/ ... oducts.asp

Edit: No höh, näytti ainakin 9-3SS olevan yhteensopimattomien listalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No niin nyt on mullakin moinen palikka "scantool". Otin kaikki softat netistä. eikun testaamaam. Kokeilin eilen scantoolin omaa softaa ja hyvin pelitti. Tietysti niitä täysiä versioita saa ostaa joiltakin "meistä" luki siellä softassa jos oikein ymmärsin. Mutta kun alkaa lomat täytyy alkaa tutkiskelemaan sitä lähdekoodia.

MITES MUILLA ON TOI SOFTAN TAYDELLISYYS TOTEUTUNUT, VIELÄKÖ ON VAIN NE ABOUT 2 SIVUA VAI ONKO JO TULLUT SOFTAA MUOKATTUA :?: :?: :?:

j.k aloitin tuon softa keskustelun http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8849#48849
9-3.1972
Vastaa Viestiin