Holset tietoutta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Japso
"Hölösuu"

Re: Holset tietoutta?

Viesti Kirjoittaja Japso »

14. pesää löyty ainakin Virtalalta Professional Motorista.
Foxbody turbo
AM
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja AM »

Japso kirjoitti:14. pesää löyty ainakin Virtalalta Professional Motorista.
Kiitoksia vinkistä! Täytyypi soitella Suonenjoen suuntaan... :wink:

EDIT: Eipä löytynyt sieltäkään hyllystä kuin 65mm siivelle, mutta 57mm/#14 pesästä saisi Virtala moisen sorvattua... :?
Saab 9-5 Aero MY01
Ken-1
"Ruisku"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Moi, tämähän oli kiinnostava keskustelu :)

Itse käytän HX35 ja ~55mm sisään kompurapuolella. Pakopesä on 12cm² ja hyvin on toiminut ja toimii edelleen.

0,8 bar ennen 3000rpm kolmosvaihteella. Eli pienempää kun 12cm² ei minun mielestä kannata hankkia, tuo 14cm² voisi varmasti toimia ihan hyvin kun myöhemmin asennat vähän villimmät nokat. Ahdin rupee spoolaamaan tuossa 2300rpm kun ajaa nelos ja vitosvaihteella ja vähän painaa kaasua.

Tässä minulla olisi video turbon spoolauksesta, valitettavasti ei ole muuta painemittaria kun se alkuperäinen paskamittari mutta kuten videosta näkyy turbo herää ainakin omasta mielestä ihan nätisti, wg:na minulla on 50mm HKS-kopio. Toimii sekin tähän asti.

http://www.dailymotion.com/Varax/video/ ... spool_auto

Uhrit sanoivat ohjelman laatiessa tämä spoolaa paremmin kun GT30, jos se sit vaan oli myyntipuhetta vai ei en tiedä. Tyytyväinen olen turboon suhteen kuitenkin.

/Kenneth
9-5 -00, Aero
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kertokaas vielä, että mistä tuo pakopesän koko on mitattu, eli minkä koon se neliösenttimäärä kertoo?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
AM
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja AM »

Mertmi kirjoitti:Kertokaas vielä, että mistä tuo pakopesän koko on mitattu, eli minkä koon se neliösenttimäärä kertoo?
Sitä tuskin muu kuin Holsetin insinööri tietää... :D Ko. lukemahan on käytännössä puhdas vertailuarvo saman turbiinin erikokoisille pakopesille, kuten myös Garretin ilmoittama A/R.

Ja tulipa irroitettua tuosta ahtimesta kompurakotelo ja pakopesä sekä mitattua siivet; kompurasiipi onkin itseasiassa mitoiltaan 53/77 ja turbiini 60/69 :wink:
Saab 9-5 Aero MY01
Vastaa Viestiin