Hommaan og:n itselleni lähiaikoina (haettu kotiin)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Kupari
"Hölösuu"

Hommaan og:n itselleni lähiaikoina (haettu kotiin)

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Moi,
luovuin ng:stä kuukausi sitten ja nyt viikonloppuna käyn katsomassa -89 2.0i sedania joka saattaa löytää uuden kodin mun luona.
Olen lueskellut tätä osiota ja saanut kasattua hyvät tarkistuskohdat.
Pitkäaikainen haave og 900:sta toivottavasti toteutuu, ollut jo tonnarit ja ng.
Normi, edullinen jokapäiväinen käyttöauto hakusessa.
Viimeksi muokannut Kupari, Ma Loka 15, 2007 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
nalleolut
"TosiSaabisti"

Re: Hommaan og:n itselleni lähiaikoina

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä hyvä...jos "konsultaatio" apua kaipaat niin mie voin tulla rengasraudan kanssa apumieheksi.....löytyy ne heikot kohdat..... jup
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kupari
"Hölösuu"

Suuri kiitos Nalleoluelle tarjouksesta :lol: . Myyjä klubilainen joten luotan sanaan aika paljon, katsellaan mitä voidaan ja kunnollinen testiajo päälle.
Jäsen 2986
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
nalleolut
"TosiSaabisti"

sitten nou hätä.....
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Kupari
"Hölösuu"

No tuli tuotua :saab: kotiin.
Kaksi pientä reikää takakontissa, takapyöräkotelon alakulmassa reikä ja kuskinpuolen vetaritunnelissa pieni reikä ja kaikki onneksi sen verran helpoissa kohdin ettei tarvitse kuin ottaa vain pyörät pois niin saa siitä hyvin hitsattua enempää purkamatta. Naputeltu surutta ja tulos oli parempi kuin odotin.
Takatukivarren pusla sökö ja vaihtuu heppauksen yhteydessä sekin, hintaa osalla huima 4,80e.
Etujouset mielenkiintoiset: rälläköidyt ja alaosasta niin kapeat etteivät mene lautaselle asti, eivät ole saabin jouset. Saa myös paikaltaan lievää voimaa käyttäen vetämällä välistä ulos. Nosturilla jää reilusti yli 5cm ilmaa lautasen yläreunaan. Ja katsastettu näillä 8O . No saan orkkikset tilalle myyjältä joten ei pahaa mieltä siitä.
Tekniikkapuoli aivan ok ja sisusta siisti joten kelpaa kyllä ajella talven :wink:
Ng:hen verrattuna og:n osat aika halpoja ja suurin osa palikoista näyttäisi olevan hiton paljon helpompi vaihtaa (esim. kytkin, jouset, iskarit, mittariston ja säätimienpolttimot, bensapumppu).
Olen tyytyväinen :saab: hankintaani.
Jäsen 2986
Kupari
"Hölösuu"

Re: Hommaan og:n itselleni lähiaikoina (haettu kotiin)

Kiitos varoituksista.
Vetarintunnelissa kuskinpuoli pystyseinässä hyvinpieni reikä ja ympäristö kova joten saa siitä, hitsattu vasta näköjään muita kohtia molemmista tunneleista. Putsataan samalla molemmat puolet kunnolla ja suoja-ainetta päälle.
Bensaputket huomioidaan nyt vieläkin tarkemmin.
Kaikki reiät ovat näköjään kuskinpuolella.
Periaate mulla on että jos jotain tehdään niin tehdään kerralla ja kunnolla. Hosuen tulee vain .......
Jäsen 2986
nalleolut
"TosiSaabisti"

sieltä tunnelin sisältäkin kannattaa kaapaista hanskalla....itse tänään ku vaihdoin vetonivelen niin kuskin puolelta 3 kourallista irtohiekka.....kova jäi sinne.... oli se sen verran öljyistä moskaa ettei jaksanut kaapia heh 1h 10min nivelen vaihto sisältää työkalujen haun ja valmistelu+tavarat paikoilleen+150m kävelyä naapuripajalle.
#1171 klubin jäsen
045-2698659
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Onnea.. Itse olen tontusta vanhempien saappien kannalla ja tontun kannalla ainoastaan hienon muodonvuoksi. Eli 900 alaspäin periaatteessa niin tulee mun mieleen satkui. Tämän hetkinen sairaus kallistuu noppiin joita nyt on jo kaksi..
Mutta onnea että satku sai uue kodi. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Kupari
"Hölösuu"

No niin reiät hitsattu eikä syttynyt tuleen :lol:
Jäähdytinesteet vaihdettu ja systeemi ilmattu, entiset kesti vain -5 astetta.
Etujouset vaihdettu oikeanlaisiin ja iskunvaimennus toimii nyt normaalisti. Ohjauskulmat laitettu kohdalleen.
Ilmanpaineet renkaista 195/60 pudotettu 2,6barista 2,2bariin ja varakumiin jossa oli vain 1,1bar laitettu oikea 4,2bar.
Vasen etuvalo joka ei palanut katsottiin. Tehty jäynää eli otettu polttimon piuhat irti koska umpion heijastin onkin irronnut ja olisi näkynyt käynnissä ollessa, värisee ja heiluu tärinästä. Olisi voitu sanoa ostohetkellä ettei ole poltinvika, niin kutsuttu reilu peli. Mitenhän saa purettua helpoimmin, katsotaan huomenna jos sää suosii.
Takaa reaktiotangon kumi oli väärään päähän tankoa joten odotetaan oikeaa kumia maanantaiksi varaosaliikkeeseen. Oli nyt tanko mukana niin ei jäänyt jossitteluja, sai mitat samalla.
Nyt on inhimillinen ajettava ja aika bensapihi tuntuu olevan. Käytättekö muuten 95 vai 98 oktaanista bensaa 8v kat ruiskuissa?
Jäsen 2986
Kupari
"Hölösuu"

Nyt oikea kumi tuli ja illalla alle.
Umpiota oli ranetettu. Heijastimen yläkiinnikkeet joista toinen säätö ovat poikki ja säätökiinnike sorvailtu nippusiteellä :evil:. Ei ihme että heiluu ja värisee. Kaupat tehty käytetystä ehjästä joten kyllä se siitä.
Mittariston- ja lämpösäätimien polttimot haettu (vain yksi palaa) ja joku päivä kun aikaa niin vaihdan nekin. Hyvät ohjeet löytyi haulla.
Iloista lokakuun loppua. :lol:
Jäsen 2986
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Ennenkun vallan lopetat pistäs kuvia tulemaan.. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
JugiBoy
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Kuka klubilainen tunnustaa etujousiranetuksen ja räppäävän ajovalon omakseen.
Jos mä myisin tollasta autoa, en mainostais kuuluvani klubiin. No Lada- klubiin ehkä.
Mutta hyvä kai, jos ostaja on loppupeleissä tyytyväinen hankintaansa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
nalleolut
"TosiSaabisti"

heh se on mihin tottuu....ja millä uskaltaa ajaa.... juu ruosteeton ja 100%kunnossa oleva auto....mutta onnea kuparille og :saab: ratissa. toivon mukaan ajomukavuus korvaa tehon puutteen!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Kupari
"Hölösuu"

Kuka oli jää mun tietoon.
Täyttää sen mihin hankittu eli talviauto ja olisin saanut varmasti paremman halvemmallakin mutta olin tyhmä ja luotin, myönnän sen avoimesti.
Ng:stä kerroin itse kaikki olemassa olevat viat, puutteet ja tekniikan heikot lenkit mihin joutuu panostamaan jos haluaa kunnolla jatkuvasti kengittää. Meni klubilaiselle ja olen vastannut edelleenkin kaikkiin kysymyksiin mitä hänelle mieleen tullut ja vieläkin varoittanut ettei kestä vahvistamatta niitä vääntöjä. Puoleentoista kuukauteen on siihen autoon mennyt vain bensaa tankkiin, ei mitään muuta vaikka kenkää saanut kunnolla.
No lähden viikon lomalle ensikuun alussa niin saa omat akut taas ladattua.
Lopetan tämän ketjun omalta osaltani tähän. Olkoon tämä esimerkkinä mihin kaikkeen kannattaa varautua ettei ole niin sinisilmäinen kuin minä.
Mukavaa syksyä kaikille!
Jäsen 2986
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eiköhän noita saabeja ole suomenmaassa sen verran että klubilaisten osuus on vain pieni murto-osa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin