Oletko tosissasi? Mä en pistänyt merkille mitään erityistä tärinää ketjun poiston jälkeen.TD04 kirjoitti:Joo-o kyllä alko se tärinä vituttamaan niin paljon että meni ketju takasin.
tasapainoakselin ketju
Re: tasapainoakselin ketju
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Re: tasapainoakselin ketju
No olen..Kyllä niin herkkä nahkanen että jokainen ylimääränen tärinä/räminä
tuntuu persauksessa tai käy korvaan..Ja jos tietyllä kierrosalueella varsinkin
moottori jarrutuksissa jopa taustapeilin huomas tärisevän ni riitti mulle..
Oli turhin remotti minkä tein..Samalla onneks vaihtu myös kytkin ettei ihan harakoille menny
mutta joutu koneen ottaa
kerran vielä alas..Kyllä vitutti siinä vesisateessa..
tuntuu persauksessa tai käy korvaan..Ja jos tietyllä kierrosalueella varsinkin
moottori jarrutuksissa jopa taustapeilin huomas tärisevän ni riitti mulle..
Oli turhin remotti minkä tein..Samalla onneks vaihtu myös kytkin ettei ihan harakoille menny
mutta joutu koneen ottaa
kerran vielä alas..Kyllä vitutti siinä vesisateessa..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: tasapainoakselin ketju
Tuosta tasapainoakseleiden ketjun poistosta voi olla kahta eri mieltä.
Tehköön jokainen omat ratkaisunsa jota ei myöhemmin joudu katumaan...
Auto josta poistin ketjun -> Saab 900S 2.3 -94 (ajettu n.370 000)
Auto jossa ketju paikallaan -> Saab 900S 2.0T -97 (ajettu n.201 000)
Eipä noissa koneiden käynnissä paljon eroa tärinöissä vaikka luulis tuon tuon ketjun poiston vaikuttavan enempi tuohon 12mm pitempi iskusempaan moottoriin. Tuossa vanhemmassa ysisatkussa vaihdan nokkaketjun ensikesänä niin loppuu pieni rallatus ja muutaman vuoden päästä vaihtuu tekniikka jostain tuonti autosta tai vastaavasta turbolla varustetusta elinten luovuttajasta. Kori säilynyt pirskatin hyvänä niin ei ole mitään järkeä laittaa vaihdossa, koska ei tuosta mitään kuitenkaa saa, vaikka on mitä hilpakkeita, alustasarjaa, lasista kattoluukkua ja aeron siipeä...
Onpahan samalla näppärä laitella virisatsia ja moottorin maalausta yms. unohtamatta, kun kasaa tekniikan alusta loppuun itse.
Lisätäänpä tänne vielä tälläinen jutska noitten jorinoitten lisäksi...
http://www.kyankton.net/images/enlarged ... 00_051.jpg
Tehköön jokainen omat ratkaisunsa jota ei myöhemmin joudu katumaan...
Auto josta poistin ketjun -> Saab 900S 2.3 -94 (ajettu n.370 000)
Auto jossa ketju paikallaan -> Saab 900S 2.0T -97 (ajettu n.201 000)
Eipä noissa koneiden käynnissä paljon eroa tärinöissä vaikka luulis tuon tuon ketjun poiston vaikuttavan enempi tuohon 12mm pitempi iskusempaan moottoriin. Tuossa vanhemmassa ysisatkussa vaihdan nokkaketjun ensikesänä niin loppuu pieni rallatus ja muutaman vuoden päästä vaihtuu tekniikka jostain tuonti autosta tai vastaavasta turbolla varustetusta elinten luovuttajasta. Kori säilynyt pirskatin hyvänä niin ei ole mitään järkeä laittaa vaihdossa, koska ei tuosta mitään kuitenkaa saa, vaikka on mitä hilpakkeita, alustasarjaa, lasista kattoluukkua ja aeron siipeä...
Onpahan samalla näppärä laitella virisatsia ja moottorin maalausta yms. unohtamatta, kun kasaa tekniikan alusta loppuun itse.
Lisätäänpä tänne vielä tälläinen jutska noitten jorinoitten lisäksi...
http://www.kyankton.net/images/enlarged ... 00_051.jpg
Re: tasapainoakselin ketju
Tuohon automaattikoneeseenko sen remontin teit? Itse kanssa tullut siihen tulokseen, että automaattiautossa pitää tasapainohilut olla, kun ei ole edes vauhtipyörää tasapainottamassa konetta...TD04 kirjoitti:No olen..Kyllä niin herkkä nahkanen että jokainen ylimääränen tärinä/räminä
tuntuu persauksessa tai käy korvaan..Ja jos tietyllä kierrosalueella varsinkin
moottori jarrutuksissa jopa taustapeilin huomas tärisevän ni riitti mulle..
Oli turhin remotti minkä tein..Samalla onneks vaihtu myös kytkin ettei ihan harakoille menny
mutta joutu koneen ottaa
kerran vielä alas..Kyllä vitutti siinä vesisateessa..
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: tasapainoakselin ketju
En,sen tein entisee ng900 manuaali askilla..
Tässä nykysessä 9-5:ssa on mittarissa 386tkm ja kaikki hilut paikallaan..
Tässä nykysessä 9-5:ssa on mittarissa 386tkm ja kaikki hilut paikallaan..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: tasapainoakselin ketju
Mun saabissa rupes kuuluun joku kalakatus tuon ketjun poiston jälkeen. Kuulostaa pahasti männätapilta, mutta kun se nyt on kohta 30tkm kuulunut samanlaisena, en oikein usko siihenkään.
Voiko tp-ketjun kiristin aiheuttaa tuon kolinan?
Kyllä sen ylimääräsen tärinän huomaa, jonka tasapainoakselien eliminointi aiheuttaa.
Voiko tp-ketjun kiristin aiheuttaa tuon kolinan?
Kyllä sen ylimääräsen tärinän huomaa, jonka tasapainoakselien eliminointi aiheuttaa.
Re: tasapainoakselin ketju
En tiedä paljonko ketjun poistolla oli vaikutusta nokkapyörän kiinnityspultin löystymiseen..Piti aika rapinan ja eräästä virifirmasta oli hyötyä tuon paikantamisessa. Ois leiponut aika lahjakkaasti kiinni.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Re: tasapainoakselin ketju
Viime viikolla poistin 2.0l vajaastihengittävästä manuaalisatkusta m-98, ketjun.
Ei tullut sitten yhtään mitään tärinää tai värinää, mutta automaatti ja pitempi-iskuinen kone voikin olla eri juttu, mene ja tiedä.
Ei tullut sitten yhtään mitään tärinää tai värinää, mutta automaatti ja pitempi-iskuinen kone voikin olla eri juttu, mene ja tiedä.
Re: tasapainoakselin ketju
Ei se automaatti 2.3:ssakaan missään tunnu
Re: tasapainoakselin ketju
Jatketaanpa samaa aihetta vanhaan ketjuun. Potilas on 9-3 2,0t -01, eli T7. Periaatteessa käy melko nätisti, eikä yläpuolelta juuri kuulu mitään erikoista. Vertailuautokin on pihassa. Sen sijaan kampiakselin hihnapyörän suunnalta, tai auton alta kuuntelemalla kuuluu kuumasta moottorista sellainen hieman sirisevä kropina - voiko enää vaikeammin sanoa? Ääni on erilainen ja pienempi, mitä venynyt jakoketju tekee, kun kylmänä kolisee - siis noin yleensä, tässä autossa ei jakoketju ääntele. Kylmänä ei mielestäni kuulu mitään epänormaalia. Kilometrejä on 236000, mahd.ketjun vaihdosta ei ainakaan tietoa. On myös kuunneltu ilman hihnaa, ja hihnapyörän torxit on kiinni. Mielestäni mikään ei resonoi, ja ääni on ainakin tyhjäkäynnillä tasainen ja jatkuva. Ajattelen, että tasapainoakselienketju olisi alkanut ääntelemään, mutta vielä melko vähän? Onko tyypillistä, että tämä ketju ääntelee enemmän kuumana? Jos vika nyt siinä on, korjausvaihtoehtoja on lähinnä ketjun poistattaminen. Mitä nyt olen lueskellut, moottori toimii normaalissa ajossa ilman sitä suht normaalisti. En oikein muutakaan lähdettä äänelle keksi, öljypumpusta ei ilmeisesti ääniä juuri tule. Eikä tuo nyt ainakaan kampiakselin laakerivialta kuulosta, sekin on erikoista, että ylhäältä päin ääni on minusta aivan normaali.