Joo tuntui hävinneen tosiaan kokonaan nyt ajoittainen nelosen takertuminen päälle, joutui välillä vanhoilla öljyillä vähän voimakkaammin vetämään että vaihde lähti pois päältä. Olipa siis kannattava toimenpide. Aika tasan meni 1,8 litraa öljyä vaihteistoon kun kaadoin ylhäältä tarkistustulpan ollessa auki. 1,78 litran kohdalla kuului montusta lorahdus.
Minulle on tulossa tilalle NG900:n vakio kiinteä piiska, saa nähdä miten alkaa radio sillä kuulumaan.
Moottorin tukikumin/kumien? vaihto on kyllä edessä, koska tuntuu elävän liikaa kone kiihdytyksissä. Epäilen sitä moottorin yksinäistä takakumia jossa on se vaijeri joustorajoittimena. Esimerkiksi kolmosen päälle laittamalla tuntee vedon kytkeytyessä töytäisyn vaihdekepissä, ja kakkosella täyskaasukiihdytyksen jälkeen vitosta sisään yrittäessä rusahtaa. Nätimmin ajettaessa ei mitään ongelmaa. Vaikuttaa siis samalta vialta mikä oli aiemmassa tonnarissakin, kone/lootapaketti elää liikaa ja vaihteensiirrin ei meinaa mennä enää oikeassa asennossa. Varsinkin vitonenhan vaatii monimutkaisempaa liikettä vaihteensiirtimeltä päällekytkemiseen. Näköjään Speedparts suosittelee TiD:n kumia viritettyihin bensakoneisiin, joten se lienee paras valinta tulevaisuutta ajatellen. Kokemuksia?
SID:n kanssa pitänee joku ilta tosiaan koittaa tuota piikittelytaktiikkaa, suurimman osan ajasta onneksi vielä kaikki pikselit toimivat.