900i 16v bensan suodatin auton alla, no vanha irti uusi tilalle..... mutta vuotaa.
Kiristänyt olen niin tiukkaan mitä menee, kupari prikat molemmilla puolilla liitintä, mikä olis neuvo nyt?
Laitanko kupari prikkoja lisää, suodatin on muuten Bosch?
Bensan suodattimen vaihto
Re: Bensan suodattimen vaihto
Laitoitko uudet kupariprikat? Niitä ei itse asiassa tarvitse/saa edes kiristää hampaat irvessä. Auki vaan, putsaus ja vielä kerran uusilla prikoilla kasaan. Jos ei millään jaksa hankkia uusia, niin ripusta vanhat rautalankaan ja hehkuta ne kaasuliekillä kunnolla niin pehmenevät uudestaan.
No juu .... uudet prikat ostin ja huomasinkin kun kiristää lujempaan vuotaa enempi.
Eli auki uudestaan ja kohtuu kiristys .
Eli auki uudestaan ja kohtuu kiristys .
Eipä aukee enää, kantit on jo pyöreät suodattimessa, eli nyt saatava irti ja hankittava uusi suodatin.
Kantapään kautta oppineena, ja täältä Foorumilta saatujen neuvojen mukaan kaikki kupariprikat kannattaa korvata "usit"- tiivisteillä, siis niillä jossa on metalliprikka ja kumisisus, saa hydrauliikkaliikkeistä tai paikallisesta traktori/työkonekorjaamosta.
Kiitos vinkistä, nyt uusi suodatin ja aina vaan vuotaa tuo pienempi pultti, tarttee huomenna hakea tuommoinen tiiviste prikka sinne.
Jos on k-jetin rojuja jemmassa, niin niistä voi löytyä nuita usitteja. Ite oon ainaski kierrättäny niitä just ton takia, kun ei tossa suodattimella ainaskaan tahdo tavan kupariprikalla meikäläisenkään kokemuksien mukaan tulla tiiviiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01