MIkähän nyt on hajalla??
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kampiakselin asentoanturi voisi aiheuttaa häikkää vaikka ei käynnistymisongelmaa olisikaan. Mites ne tulpat IMM vaihdon jälkeen ja mitkä tulpat on?
9-3 SC 1.8t -06
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kampiakselin asentoanturi on myös vaihdettu vajaa vuosi sit. En muista tulppien tarkkaa tyyppiä, mut ovat muuten samat ku "vakio"tulpat paitsi lämpöarvo on 7. Edelleen tulpat menee ihan nokisiks. Ainoa mitä nyt äkkiä siitä huomasin on se et ku rupee paikoillaan nostaan kierroksia, ni alipaine on aluksi -0,8 ja lähtee siitä sit nouseen ylöspäin sit yht äkkiä piikkaa -1,0bar ja sit nousee n.0,6bariin ja sit piikkaa taas -1,0bar... eikös sen kuuluis nousta tasasesti -0,8baarista kohti nollaa?
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Noniin tänään käytin autoni metroautossa huollossa ja niiden diagnoosin mukaan imusarjan ja kannenvälinen tiiviste vuotaa. Hain autoni ja ostin samalla uuden tiivisteen, jonka ny aikanikuluks vaihtelin ja eipä toimi viäkään... samat oireet jatkuu edelleen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Edelleenkin minusta tuntuu että jostain vuotaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Jos epäillyttää että vuotaa niin painetta putkiin ja ihmettelemään mitäkö siellä tapahtuu.
Helpoiten homma onnistuu niin tukit cobran suun ja syötät painetta mankun "R" letkuun (vähintään maks ahdon verran), i.e. kytkeytyy cobran alamutkaan.
Testin ajaksi avaa öljykorkki ja saippuaveden avaulla vuotoja etsimään.
Homma helpoittuu huomattavasti jos käytössä on regulaattorin minkä avulla järjestelmään saa halutun paineen verrattuna esmes siihen että yrittää huoltsikan pistoolilla "annostella".
Mihis sulla on painemittari kytketty?
Helpoiten homma onnistuu niin tukit cobran suun ja syötät painetta mankun "R" letkuun (vähintään maks ahdon verran), i.e. kytkeytyy cobran alamutkaan.
Testin ajaksi avaa öljykorkki ja saippuaveden avaulla vuotoja etsimään.
Homma helpoittuu huomattavasti jos käytössä on regulaattorin minkä avulla järjestelmään saa halutun paineen verrattuna esmes siihen että yrittää huoltsikan pistoolilla "annostella".
Mihis sulla on painemittari kytketty?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Voisin tänään kokeilla tolla paineella ettiä mahdollista vuotoa, joten varmistetaan nyt et tyhmä insinööri ymmärsi oikein:
Ekaks siis tukin ilmanputsarista imuilmaröörin ja sen jälkeen syötän paineilmaa magneettiventtiilin R liitokseen menevään letkuun??
Ekaks siis tukin ilmanputsarista imuilmaröörin ja sen jälkeen syötän paineilmaa magneettiventtiilin R liitokseen menevään letkuun??
Re: MIkähän nyt on hajalla??
1)poista kumiletku MAFin ja imuputken välistä
2) tulppaa imuputki
3) irroita mankusta "R" letku
4) avaa öljykorkki
5) syötä paine "R" letkuun
omantunnon mukaan huohotuken putki irti imuputkesta ja sen tulppaus.
2) tulppaa imuputki
3) irroita mankusta "R" letku
4) avaa öljykorkki
5) syötä paine "R" letkuun
omantunnon mukaan huohotuken putki irti imuputkesta ja sen tulppaus.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Ei löytyny imuvuotoja, joten vika on jossain muualla. Vian on oltava semmosessa osassa tai kohdassa joka vaikuttaa kaikkiin sylintereihin, koska kaikki tulpat karstottuu tasasesti.
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kun auto oli metroautolla niin muistatko katsoiko masentaja mitä TECHin fuel trim arvot näytti?
Samoin mitä näytti lambda ja mitä se näyttää kun ajaa normia-ajoa (closed loopin alla).
Sulta ei varmaan löydy OBD lukijaa, millä nyt vois vähän vikaa haarukoida vai löytyykö?
Samoin mitä näytti lambda ja mitä se näyttää kun ajaa normia-ajoa (closed loopin alla).
Sulta ei varmaan löydy OBD lukijaa, millä nyt vois vähän vikaa haarukoida vai löytyykö?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
En tiä oliko ne tecillä kattellu mitään, ei ne ainakaan mistään semmosesta puhunu. Ne ilmotti vaan et imusarjan tiiviste vuotaa. Tutulla on kyllä toi tech ja oon sillä ihmetelly mitä moottorissa tapahtuu... helpottas vaan kummasti ku olis joku sellanen henkilö kans ihmettelemäs joka tietää mitä ne kaikki parametrit+muut jutskat tarkottaa 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Jos palotulos on tuollainen niin:
- käykö hullun rikkaalla
- vuotaako palotilaan öljyä (puristuspaineet)
- käykö hullun rikkaalla
- vuotaako palotilaan öljyä (puristuspaineet)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kyllä se rikkaalla käy... ainakin kulutuksen perusteella. Välillä keskikulutus on normaaliajossa 22l/100km! Mutta nyt taas tänään oli kulutus 10litraa ja pelas melko ok, muutamankerran meinas sammua risteyksessä mut jarrua polkasemalla sai kierrokset nouseen. Ei saab ainakaan öljyä kuluta muutakun turbolta tiputtamalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Sun kone tukehtuu tolla kulutuksella
Ahdin ja katti kuolee aika nopeesti jos niitä huuhdotaan bensalla ja perään heitetään liekkiä.
Nyt kannattaisi katsoa vähän millaisia lamda arvoja se antaa.

Ahdin ja katti kuolee aika nopeesti jos niitä huuhdotaan bensalla ja perään heitetään liekkiä.
Nyt kannattaisi katsoa vähän millaisia lamda arvoja se antaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Normaalisti keskikulutus on tällähetkellä 14-18l/100km eli noin 8litraa liikaa. Huomenna olis tarkotus tehdä suoraputki katin tilalle, koska en oo varma onko se enää ehjä ja en tarvi sitä ennen seuraavaa leimapäivää.
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Sain putkenpätkän tehtyä katin tilalle, mutta ei toi katti ny kauheen kärsineeltä näytä. Sit auto käymään ja testilenkille kokeileen ettei putkiliitokset vuoda. 20metrin ajonjäkleen sytty mittaristoon "kolmio" ja vieressä palo AIRBAGin merkkivalo ja valo syttyy uudelleen aina käynnistyksen jälkeen... en tiä saatana itkee vai nauraa!!