Rakentelua...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Juha_A.
Matalapaineturbo

Rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Voi sitä näköjään ittekki rakennella turbon osia 8O

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=81010
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Hulluja noi voortin miehet :D :oops:
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Asiaa! 8)

Offtopickina mainittakoon, että olen harmistunut siitä kun melkoisen suuri osa saabin viilaajista vaan pulttaa palikkaa kiinni vaikka paljon pystyisi pienellä opiskelulla tekemään itsekkin etenkin vanhempiin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Niinpä ja valitettavan moni syyllistyy vieläpä teettämään kaikki vähänkin työläämmät ja hankalammat työt. Ja samalla se tietämyskin jää teoriapohjalle. Siinähän jää sitäpaitsi puolet autoiluharrastuksen nautinnoista kokematta :lol:
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kaik tehdään itse mikä osataan, ja vähän enemmänkin :D
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

http://personal.inet.fi/cool/lts/pinnap ... poisto.htm
Tässä kävi vielä niin että toinenkin pultti katkesi :oops: mutta nyt taas kaikki ok :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo900
"Saabisti"

Täällä päässä ei ole ainakaan rakentelun innosta puutetta, mutta nämä tilat rajoittavat aika paljon harrastusta (taloyhtiö).
Juuri olin äsken GLs:ää ropaamassa, kun naapurin aina niin kiva pappa taas tuli avautumaan (varmaan jo joku 20:s kerta) :lol:
Tuota se on, kun ihmiseltä loppuu tekeminen niin pitää kaikkiin nuorten asioihin työntää nokkansa ja vielä kun omaa vähän k****äistä luonnetta. :evil:
No pitää sitä olla vähän autonkorjauksen lomaan vähän virikkeitäkin, kun saa papan kanssa aukoa kilpaa suuta (Korjaaminen kokouksen mukaan sallittu, mutta tämä höyrynokka ei sitä tajua vaan kaikki pitää kulkea sen/hänen "herttaisen" vaimon pillin mukaan).
Eikä mennyt offtopiciksi :?: :oops:
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

a9e0r0o0 kirjoitti:moni syyllistyy vieläpä teettämään kaikki vähänkin työläämmät ja hankalammat työt.
Olen samaa mieltä, ainaki meil päin kaikki pahikset jotka on tuunannu autoonsa on teettäny kaiken ja työt ja osat on maksettu isän pussista. Kyl itel on ainaki simmonen periaate et ite täytyy kaikkee ainaki yritää. Kaiken näköisen homman tekemiseen ois tilatki, mut ei työkalui, ku isä kuoli kun oli 2v ja sen jälkeen äiti heitti työkalut pois, eikä koskaan ostanut mitään työkalui. Nykyään kaiken remontin yhteydes menee hemmetist rahaa ku joutuu ostaa tarvikkeet ja työkalut. No tulipas pitkä juttu, mut pääasia oli se et mä vihaan :evil: noit Pappa betala peukalo keskellä kämmentä tuunareita, ku ne ajaa ihan uusil autoil ja ei osaa edes polttimoo vaihtaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Myrkky kirjoitti:Asiaa! 8)

Offtopickina mainittakoon, että olen harmistunut siitä kun melkoisen suuri osa saabin viilaajista vaan pulttaa palikkaa kiinni vaikka paljon pystyisi pienellä opiskelulla tekemään itsekkin etenkin vanhempiin.
Kyllä täälläpäin ainakin tehdään itse :wink:

Kuva

Kuva
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

93t sport kirjoitti:Kaik tehdään itse mikä osataan, ja vähän enemmänkin :D
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

http://personal.inet.fi/cool/lts/pinnap ... poisto.htm
Tässä kävi vielä niin että toinenkin pultti katkesi :oops: mutta nyt taas kaikki ok :roll:
Syksyllä jouduin poistaman katkenneen pakosarjanpinnapultin kannesta. Kuten arvata saattaa niin lämpölaajentumisen takiahan ne laitimmaiset pultit katkee jos katkee. Minun tapauksessani juuri se pultti joka on ilmastoinninkompuran takana. Ei ole mikään paras paikka porata sitä pois varsinkin kun pinnapultin tynkä on kannen tasolla. Rakensin samalla paremman etutuen JT:n putkistolle ja vaihdoin powerflex:n puslat moottorin ylätuentaan. Josko nyt alkais kiinnitys kestämään.
Turbo900
"Saabisti"

saabracing kirjoitti:
Kyllä täälläpäin ainakin tehdään itse :wink:

Kuva
Tuohan on niinku paten dumppi :D
Komeeta jälkee 8O
Ei muutako bisnestä pyörittää!
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Turbo900 kirjoitti:
Tuohan on niinku paten dumppi :D
Komeeta jälkee 8O
Ei muutako bisnestä pyörittää!
No toimintaperiaate on sama, mutta patelainen on ilman irroitettavaa kantta, mun mallissa on irroitettava kansi.

Mielestäni saa ulkonäköä enemmän, kun on kuusiokoloruuvit kannessa.

Onhan noita tehty ja myytykkin... aikaa ei vaan ole tehdä enemmän, kysyntää kyllä olisi...
jakob85
"Turbo"

Aika äijiä!!

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Aika äijiä noi voorti miehet..en kyllä olis itte uskaltanut moista toimenpidettä suorittaa.. :)
Seat Cordoba TDI -03
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

melko seppä kyllä! 8O Pitää ottaa yhteyttä sitten kun omaan ahtimeen on remontti edessä :lol: hmm.. taidan kyllä siinä tapauksessa tilata suoraan uuden ja isomman.. 8)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jsuomi kirjoitti:
Kaiken näköisen homman tekemiseen ois tilatki, mut ei työkalui, ku isä kuoli kun oli 2v ja sen jälkeen äiti heitti työkalut pois, eikä koskaan ostanut mitään työkalui. Nykyään kaiken remontin yhteydes menee hemmetist rahaa ku joutuu ostaa tarvikkeet ja työkalut. [/quote]

No, mutta ei sekään paljo auta, jos isäukko on ostanu työkaluja, jotka ei kestä mitään. Meikäläinen on käytännössä ostanu käytännössä kaikki työkalut parempaa laatua, kun ne isännän kiinalaiset kiintoavaimet vääntyy varrestaan mutkalle kovassa käytössä! Laadukkaat kiintolenkit hajotessaan yleensä menettää leuan tms. jos niitä oikein kovasti käyttää. Työkalujen hankinnassa on kuitenkin se hyvä puoli, että laadukkaat työkalut kestää ainakin harrastajalla eliniän, ellei joku mulkvisti varasta niitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin