Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Tuommonen putkahti luukusta. Koskee 2007-2008 mallin Saab 9-3 autoja.
"On havaittu, että tietyt 4-sylinterisellä bensiiniturbomoottorilla varustetut 9-3 autot ovat voineet saada virheellisesti kalibroidun moottorinohjausyksikön valmistuksen yhteydessä, mikä voi aiheuttaa se, että moottori saa polttoainetta liian paljon tai liian vähän. Tämän oireena on, että moottori on vaikea käynnistää tai se ei käynnisty lainkaan."
"Pyydämme teitä sopimaan tapaamisen valtuutetun Saab jälleenmyyjän korjaamon kanssa saadaksenne moottorinohjausyksikön päivitetyksi.
Työ kestää noin puoli tuntia ja on luonnollisesti teille maksuton."
plääh..
"On havaittu, että tietyt 4-sylinterisellä bensiiniturbomoottorilla varustetut 9-3 autot ovat voineet saada virheellisesti kalibroidun moottorinohjausyksikön valmistuksen yhteydessä, mikä voi aiheuttaa se, että moottori saa polttoainetta liian paljon tai liian vähän. Tämän oireena on, että moottori on vaikea käynnistää tai se ei käynnisty lainkaan."
"Pyydämme teitä sopimaan tapaamisen valtuutetun Saab jälleenmyyjän korjaamon kanssa saadaksenne moottorinohjausyksikön päivitetyksi.
Työ kestää noin puoli tuntia ja on luonnollisesti teille maksuton."
plääh..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Samanlainen kirje putkahti minullekkin. Hieno nimi virheiden korjaamiselle "asiakastyytyväisyysohjelma". Tympäisee kun uudessa pelissä tällaisia mokia. Onneksi niitä on muillakin, perheen VW Polo kävi kanssa "asiakastyytyväisyysohjelman" tarkastuksessa.Kai tämä tätä päivää kun edullisesti yritetään kasata autoja. Ei muuta kun soittamaan huoltoon ja ajanvaraukseen.
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Joopa joo!
Tännekin tuollainen putkahti ja auto oli vasta 18.10-07 huollossa.
Sinnehän se on vaan uudestaan vietävä,onkohan ongelma kaikissa vai vain 1.8t:ssä??
Tännekin tuollainen putkahti ja auto oli vasta 18.10-07 huollossa.
Sinnehän se on vaan uudestaan vietävä,onkohan ongelma kaikissa vai vain 1.8t:ssä??
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Paperihan ei sitä suoraan kerro "tietyt 4-sylinterisellä bensaturbomoottorilla varustetut". Kaikki tässä "Ilmoittautuneet" on 1.8t moottorilla varustettuja.
Aika p:stä, että jopa ´08 malleissa on edelleen sama "kalibrointivirhe".
P**kat! Siellä on softabugi. Sähkömiehenä kutsuisin sitä vain (kytkentä)mokaksi, mutta voihan sen hienommin nimetä ettei kuulosta niin pahalta. Toisaalta, eipä ole ollut autossa mitään tuon suuntaisia oireita kertaakaan.
Aika p:stä, että jopa ´08 malleissa on edelleen sama "kalibrointivirhe".
P**kat! Siellä on softabugi. Sähkömiehenä kutsuisin sitä vain (kytkentä)mokaksi, mutta voihan sen hienommin nimetä ettei kuulosta niin pahalta. Toisaalta, eipä ole ollut autossa mitään tuon suuntaisia oireita kertaakaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Mulla 2.0t vm-07 käyttöönotettu syksyllä -06 ja sama kirje oli odottamassa kun tulin kotiin.Marko A kirjoitti:Paperihan ei sitä suoraan kerro "tietyt 4-sylinterisellä bensaturbomoottorilla varustetut". Kaikki tässä "Ilmoittautuneet" on 1.8t moottorilla varustettuja.
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Itselleni tuota kirjettä ei vielä ole tullut. Luulisi huomenna laatikossa kolisevan. Täytyy sanoa että aika nihkeästihän tuo auto starttaa mutta laskin sen enemmänkin malliominaisuudeksi ennen tätä tietoa.
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että on hyvä että tälläisiä ohjelmia on jo ennakkoon, ennen kuin niitä ongelmia tulee. Kun valmistaja on huomannut tälläisen ongelman niin ei anna käyttäjien odottaa ja mahdollisesti pitää "vikaa" auton ominaisuutena, vaan hoitaa autot kuntoon. Jos autossa ei omasta mielestä ole vikaa niin voihan tuon päivityksen lykätä seuraavan huollon yhteyteen? Voisi kuvitella, että tässä olisi hyvä sauma pyytää tekemään jokin Tech2 säätö samalla, kun sitä kumminkin joudutaan autoon käyttämään...
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Onhan se hyvä, että valmistaja huomaa ja vastaa vioista.
Nyt tarkemmin ajatellen aina on yleensä ekalla lähtenyt käyntiin,mutta jos itse on liian aikaisin päästänyt avaimesta,niin uusinta starttauksessa ei heti lähde käyntiin ja kun lähtee kone ei pyöri kunnolla,kuin hetken kuluttua,tuntuu siltä kuin olisi saanut liikaa benua.
Aikaisemmin ajattelin vain tyyppiviaksi, kun on eka saabi.
Nyt tarkemmin ajatellen aina on yleensä ekalla lähtenyt käyntiin,mutta jos itse on liian aikaisin päästänyt avaimesta,niin uusinta starttauksessa ei heti lähde käyntiin ja kun lähtee kone ei pyöri kunnolla,kuin hetken kuluttua,tuntuu siltä kuin olisi saanut liikaa benua.
Aikaisemmin ajattelin vain tyyppiviaksi, kun on eka saabi.
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Hmm, itse en ole parin viikon käytön aikana kiinnittänyt tuohon aikaisemmin huomiota, mutta nyt kun asia tuli puheeksi, niin tosiaan kerran kun liian aikaisin lopetin eka starttauksen, niin vaikeahan sitä autoa oli käyntiin saada. Vielä ei ole kirjettä tullut, mutta eiköhän se sieltä postilaatikkoon kolahda aikanaan. Auto on siis -08 1.8t.
Onhan tuo tavallaan todella ärsyttävää, että pikkuvikoja uusissa autoissa riittää ja nämä takaisinkutsuntakampanjat ovat arkipäivää. Saisivat ainakin huollossa pyörittää iltavuoroa, että ei tarvitsi omaa kallisarvoista(?) työaikaa käyttää siihen, että huoltaa autoa, jolla on ajettu korkeintaan muutamia tuhansia kilometrejä!
Onhan tuo tavallaan todella ärsyttävää, että pikkuvikoja uusissa autoissa riittää ja nämä takaisinkutsuntakampanjat ovat arkipäivää. Saisivat ainakin huollossa pyörittää iltavuoroa, että ei tarvitsi omaa kallisarvoista(?) työaikaa käyttää siihen, että huoltaa autoa, jolla on ajettu korkeintaan muutamia tuhansia kilometrejä!
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Joo sieltähän se tuli postissa. Sinänsä ei kauheasti hetkauta, tulee normaalisti ajettua tuohon herttoniemeen muutenkin niin siinä on putiikki melkein vieressä. Keksisköhän tässä jotain muutakin puuhaa niille kun kerta tulee käytyä?
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
kävin eilen metroautossa.ilmeisesti jonoa ei ollut (tai sitten GM maksaa näistä tapauksista kunnon korvauksen jälleenmyyjälle ) ja lähdin asiakastyytyväisempänä ( ) pois n 40 min huoltoon menosta..
no mitään takaisinkutsun oireita ei mulla kyllä aiemmin ollut esiintynytkään, mutta tulipahan hoidettua pois
no mitään takaisinkutsun oireita ei mulla kyllä aiemmin ollut esiintynytkään, mutta tulipahan hoidettua pois
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Koskeeko tuo 2.0TS:ää kanssa? Pääsenkö asiakastyydytettäväksi... ei kun siis.
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Kirje tulee kyllä jos kone kuuluu "sarjaan". Lapun mukaan koskee tiettyjä 4-sylinterisiä turboja. Eli tämä ei ainakaan sulje 2.0T konetta pois joukosta.
Mulla kiinnostaa mitä siinä korjataan. Jos ja kun käytte niin tivatkaahan mistä siinä on "oikeasti" kyse. Vai onko niin että asentaja on vaan töissä eikä mitään hajua mitä softassa on muutettu. Tuleeko koko softa uus, vaiko vain jotain parametreja.
Virheellisesti kalibroitu - luki siinä kutsussa. Kuulostaa aika epäilyttävältä
Mulla kiinnostaa mitä siinä korjataan. Jos ja kun käytte niin tivatkaahan mistä siinä on "oikeasti" kyse. Vai onko niin että asentaja on vaan töissä eikä mitään hajua mitä softassa on muutettu. Tuleeko koko softa uus, vaiko vain jotain parametreja.
Virheellisesti kalibroitu - luki siinä kutsussa. Kuulostaa aika epäilyttävältä
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Sana kalibrointi tuo mieleen ensimmäisenä virheellisen parametrin eikä niinkään ohjelmallista bugia.
Täysin maalikkona arvioisin, että lämmön mittaukseen liittyvä kalibrointi on tehty väärin.
Täysin maalikkona arvioisin, että lämmön mittaukseen liittyvä kalibrointi on tehty väärin.
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455
Joo. Tuo 40 min on vain hiton pitkä aika parametrin muutokselle T8:ssa, mutta eipä silti, voihan se siitä huolimatta niin olla.TuuSaR kirjoitti:Sana kalibrointi tuo mieleen ensimmäisenä virheellisen parametrin eikä niinkään ohjelmallista bugia.Täysin maalikkona arvioisin, että lämmön mittaukseen liittyvä kalibrointi on tehty väärin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red