Joo, alla on, ja tietty KITKAT
Vaikka leveys on sama ku kesäkumeissa niin aika suuri ero on pidossa kosteella asfaltilla.
Ja raideväli kasvoi huomattavasti, "pientä laittoo se vaatii vaan..." että mahtuu mutta mitäs sitä ei tekis rakkaan autosa eteen
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Pakko oli "hätiköidä", äsken ruuvasin talvikumekset paikalleen satkuun, vaikka sääennusteen mukaan ainakin huomisen olisi voinut ihan hyvin painella kesäkumeilla. Motivaattorina toimi joku teräsmokkula, joka lävisti yhden kesärenkaan. Onneksi ei kumi kuitenkaan tyhjentyny, joten emäntä pääsi rauhallisesti ajellen kotipihaan asti terästappi kumissa kiinni. Samalla vaivalla kun sen yhen renkaan olisi vaihtanut tuli nyt sitten heitettyä talvigummit alle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Viikonlopuksi luvattu hieman liukasta keliä, mutta rahatilanne ainakin vaatii toistaiseksi ajamaan noilla Nankangeilla. viikon päästä perjantaina olisi ehkä mahdollisuus saada renkaat.
Itse tuli vaihdettua renkaat kerrankin ajoissa ja nyt on vedetty pari viikkoa/1000km uusilla nastarenkailla sulalla tiellä. Eipä tuolla tosin mitään merkitystä renkaiden kannalta ole, kun suurin osa talvestahan ajetaan muutenkin sulalla asfatilla. Nyt näyttäisi, että tänä viikonloppuna pääsee testamaan miten Misukat toimivat talvikelissä...
Eräs rengasmies kertoi, että paras sisäänajo nastalle on ajo asfaltilla. Tiedä sitä mihin perustuu ja onko totta. Kitkaa on kiilloteltu jo pariviikko. Ekat liukastelutkin on tullut tehtyä jo yli viikko sitten.
Yöllä töissä ollessani sitten alkoi satelemaan ensin hieman räntää. Ennen pitkää hieman voimistui, kunnes muuttui hieman kiinteämmäksi. Parissa tunnissa oli sitten sen verran ehtinyt satamaan, että maassa oli noin 3cm paksu valkoinen peite. Yllättävän hyvin piti tuo ng-satkun rengastus vielä suhteessa keliin. Pientä puskemista oli havaittavissa paikoitellen. Renkaina on vielä tuollaiset edessä Nokian NRe 205/60R15, takana samankokoiset ContiPremiumContact 2. Pintaa sellaiset 6-7mm.