
nesteen vaihto
nesteen vaihto
joopa vaihdoin pakkasnesteet , mutta ulos tuli 6 litraa , kun avasin ohjeiden mukaan muovisen ropun jäähdyttäjän pohjasta , minne jäi 3 litraa majailemaan toimin kuten ohjekirjassa sanotaan . autossa ilmastointi automaattinen ja webasto.... 

Re: nesteen vaihto
Noin kuusi litraa pitäisi tulla ulos... Siis minkä verran autostasi tuli ulos, kolme vai kuusi litraa?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: nesteen vaihto
6 litraa
Re: nesteen vaihto
miksi nesteet värjääntyy tummaksi . heti vaihdon jälkeen olisko kannentiiviste vuotoa ...nesteen määrä ei vähene eikä pakoputkesta tule normalia pakokaasua enenpää . en kyllä suorittanut syylärin pesua siihen tarkoitetulla aineella . olisko siellä niin paskasta vettä vielä jäljellä ,että se värjäisi uudet nesteet .. sain vaihdettua 6 litraa nesteitä . avaamalla jäähdyttimen alatulpan , jäikö sinne koneen lohkoon vielä paljonkin 

Re: nesteen vaihto
Kyllä sinne järjestelmän syövereihin se 3 litraa on jäänyt!
Vuosien saatossa kaikenlaista pashaa kerääntyy sinne: on ruosteesta kattilakiveen. Täytyy muistaa TÄMÄ: vaikka jäähdytinneste kestää pakkasta niin sen korroosionestoaineet häviävät vuosien mittaan! Tämä aiheuttaa tätä "ruskeaa" värihaittaa elikkä ruostetta. Alumiinikansi ym e.m materiaalista valmistetut osat syöpyvät. Ehkä parhaiten tavallinen Saabisti voi huomata sen termostaattikotelossa elikkä siellä stefan juuressa.
Kyllä järjestelmän HUOLELLINEN puhdistus riittävineen huuhteluineen on hyvä suorittaa ainakin silloin jollei tiedä koska ennen on tehty. Sillä voipi olla ettei moista "turhanpäivästä" operaatiota ole kukaan tehnyt viimeisen kymmenenvuoden aikana. Tekisin sinuna työn uudelleen ja edellämainittuja ohjeita noudattaen.
Mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaammaksi näkee.
.
Vuosien saatossa kaikenlaista pashaa kerääntyy sinne: on ruosteesta kattilakiveen. Täytyy muistaa TÄMÄ: vaikka jäähdytinneste kestää pakkasta niin sen korroosionestoaineet häviävät vuosien mittaan! Tämä aiheuttaa tätä "ruskeaa" värihaittaa elikkä ruostetta. Alumiinikansi ym e.m materiaalista valmistetut osat syöpyvät. Ehkä parhaiten tavallinen Saabisti voi huomata sen termostaattikotelossa elikkä siellä stefan juuressa.
Kyllä järjestelmän HUOLELLINEN puhdistus riittävineen huuhteluineen on hyvä suorittaa ainakin silloin jollei tiedä koska ennen on tehty. Sillä voipi olla ettei moista "turhanpäivästä" operaatiota ole kukaan tehnyt viimeisen kymmenenvuoden aikana. Tekisin sinuna työn uudelleen ja edellämainittuja ohjeita noudattaen.
Mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaammaksi näkee.


46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: nesteen vaihto
Juu, pesin Bar's Nuralilla 99:n jäähdytysjärjestelmän. Liemet oli ennen pesua kokolailla kirkkaat, mutta silti pesun jälkeen propusta tuli aika hurjannäköistä lientä:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/uudet/liemet.jpg
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 49#p402149
http://www.jus.liitin.net/saab/99/uudet/liemet.jpg
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 49#p402149
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: nesteen vaihto
kiitos tiedoista . ei muuta kun homma uusiksi ja pesun kanssa ... 
