Moron
Kävin tuossa Harisen pajalla säädöt tarkistamassa, kun kummastelin onko aerossa kaikki tallella kun liikkuu jotenkin laiskan tuntuisesti.
No, ei muuta kun penkkiin ja ajoa...kas, kas.
Oli tehot tallella, 279 hv/397 nm
Paras vääntö alue oli siinä 3300 - 4800 rpm.Lisäksi kummastutti että silloin alkoi ahtaa 0.8 bar, muutoin pysyi siinä 0.45-05 bar.
Ko.auto piti olla vakio aero vuodelta -99, ymmärtääkseni ne on 230 hv?
Auto on ollut vain yhdellä papalla Ruotsissa uudesta asti ja siihen on tehty uusi kone Saabilla 30 thkm sitten kokonaisuudessaan. Liekö asennettu samalla joku tiukempi moottorinohjausohjelma?olisko pappa hieman tykännyt kiusata naapurin volvoäijää?
Niin ja auto on automaatti joka ihme kyllä ei luistanut vetoja ottaessa. Muutenkin vaihtaa tosi nätisti ja täsmällisen pehmeästi.
Kertokaahan te jotka enempi näistä tiedätte, onko kyseessä lastutettu malli.
aeron tehot, vakio vai viri?
Re: aeron tehot, vakio vai viri?
Itselläni on vm. 2002 josta tuossa elokuussa kone leipo totaalisesti kiinni.
Vanhoja osia on vain imu ja pakosarja.
Autollani olen ajanut nyt huimat 200km täysin uudella koneella ja olen kyllä huomannut et kone on riepeämmän tuntuinen jo aivan pienilla kierroksilla.
Toki se, että uusi kone on aina uusi kone.
Eli luulen, että olet saanut vm. 2002-2005 olevan koneen tai jopa vm. 2006 olevan koneen keulille.
Itselläni, eikä Oulussa toimivalla Åströmmillä osattu kertoa onko kone vastaava vm. 2002 vai vm. 2005??? Myöskään ei jättänyt mahdottomaksi, josko kone olisi jopa vm. 2006???
Mutta, tuo lukema jonka olet saanut on sellainen, että autosi keulassa on paljon uudempaa tekniikkaa kuin itse auto.
Ota selvää, koska koneissa sydeemit toimii erilailla.
Toki on mahdollista et kone on lastutettu ja varsinkin kun on kyse Ruotsin puolella olleesta autosta.
Vanhoja osia on vain imu ja pakosarja.
Autollani olen ajanut nyt huimat 200km täysin uudella koneella ja olen kyllä huomannut et kone on riepeämmän tuntuinen jo aivan pienilla kierroksilla.
Toki se, että uusi kone on aina uusi kone.
Eli luulen, että olet saanut vm. 2002-2005 olevan koneen tai jopa vm. 2006 olevan koneen keulille.
Itselläni, eikä Oulussa toimivalla Åströmmillä osattu kertoa onko kone vastaava vm. 2002 vai vm. 2005??? Myöskään ei jättänyt mahdottomaksi, josko kone olisi jopa vm. 2006???
Mutta, tuo lukema jonka olet saanut on sellainen, että autosi keulassa on paljon uudempaa tekniikkaa kuin itse auto.
Ota selvää, koska koneissa sydeemit toimii erilailla.
Toki on mahdollista et kone on lastutettu ja varsinkin kun on kyse Ruotsin puolella olleesta autosta.
--------------------Aero 9-5--------------------
Re: aeron tehot, vakio vai viri?
mul on vm00 aero,ja hepoja 282 sekä 415nm vääntöä.nordicin lastu,putkisto ja suuttimet jyhkeemmät.manuaali o miun suaappi ja kylä lähtee,oli ennen t4 vole ni kyl se oli ihan nuhapumppu aeroon verrattuna.
power 


Re: aeron tehot, vakio vai viri?
Kyllähän tuo Teron auto viritetyltä haiskahtaa, yleensä noista vanhoista on saatu dynossa noin 250hv. Kaiva trionicin boksi irti ja tarkista minkä viriputkan logo on teipattu kanteen...
Eski
Eski
Re: aeron tehot, vakio vai viri?
Juu ei tuo taida ihan vakio olla noilla lukemilla 

Re: aeron tehot, vakio vai viri?
Kiitosta vastauksista.
Kyllä ne minustakin hieman "kovilta" luvuilta tuntui. No, eipä tarvi virittää, riittää ihan noinkin. Vaikka toisille nuo ei vielä ole mitään.
Se on vaan hassua, että paras vääntöalue on siinä 3300- 4800 rpm alueella, jatkuen aika tasaisena n. 370 - 397 nm. Tien päällä kun kuitenkin yleensä Suomen nopeuksilla ajellaan alemmilla kierroksilla. Tosin jos sillä on haettu siten enempi sitä ohituskiihtyvyyttä. Alavääntö oli suunnilleen sama kuin vakiossa n. 300- 330 nm alueella 1800- 3300 rpm.
En meinannut ensin uskoa lukemia, mutta luotan kyllä Harisen Sepon pajaan. He kertoivat, että lukemat viittaavat BSR purkkiin.
Täytynee hieman katsoa mitä siinä purkissa lukee, onkos se muuten samassa paikkaa suunnilleen kuin tonnareissa oli siinä rintapellin muoviläpäreen alla?
Kaipa tuo automaatti kestää, ainakin vielä toimii hienosti.
Kyllä ne minustakin hieman "kovilta" luvuilta tuntui. No, eipä tarvi virittää, riittää ihan noinkin. Vaikka toisille nuo ei vielä ole mitään.
Se on vaan hassua, että paras vääntöalue on siinä 3300- 4800 rpm alueella, jatkuen aika tasaisena n. 370 - 397 nm. Tien päällä kun kuitenkin yleensä Suomen nopeuksilla ajellaan alemmilla kierroksilla. Tosin jos sillä on haettu siten enempi sitä ohituskiihtyvyyttä. Alavääntö oli suunnilleen sama kuin vakiossa n. 300- 330 nm alueella 1800- 3300 rpm.
En meinannut ensin uskoa lukemia, mutta luotan kyllä Harisen Sepon pajaan. He kertoivat, että lukemat viittaavat BSR purkkiin.
Täytynee hieman katsoa mitä siinä purkissa lukee, onkos se muuten samassa paikkaa suunnilleen kuin tonnareissa oli siinä rintapellin muoviläpäreen alla?
Kaipa tuo automaatti kestää, ainakin vielä toimii hienosti.
Re: aeron tehot, vakio vai viri?
Se boksi löytyy apukuskin puolelta sen muovilärpäkkeen alta. Joudut tosin irrottamaan tuulilasinpyyhkijät, jotta saat sen muovikannen irti. Tarvitset pienen ulosvetäjän niitä pyyhkijöitä varten ja syvän olikohan 10mm hylsyn jatkovarrella itse boksin irrotusta varten.turbotero kirjoitti:...onkos se muuten samassa paikkaa suunnilleen kuin tonnareissa oli siinä rintapellin muoviläpäreen alla?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki