99 kysymyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mauno »

sen verta mallista vielä, että on rekisteröity 13.10.83, vuosimalli kuitenkin 84? Värikoodi K116, malli GL4DM5, liekö joku sitten laittanut ne kaksi kaasaria...Mauno
Mauno
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mauno kirjoitti:sen verta mallista vielä, että on rekisteröity 13.10.83, vuosimalli kuitenkin 84? Värikoodi K116, malli GL4DM5, liekö joku sitten laittanut ne kaksi kaasaria...Mauno
katso valmistenumerokoodista viimeinen kirjain. D=1983, E=1984. Seuraavan pitäisi myös päteä: jos kärjetön sytytys, niin vm84, muuten vm 83.

Saabin seuraavat vuosimallit tuli myyntiin aina edellisen vuoden syksynä joten autosi hyvin tod.näk. 84 mallivuotta.

itse arvelisin että tuplakaasarit jälkiasennetut, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä räätälöityjä versiota tehtaalta on tullut ulos.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mauno »

ja viimeinen kirjain numerorimpsussa on sitten; E. Eli vuosimalli siis 1984. Kiitokset asiantuntemuksesta! mauno
Mauno
Jusau

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Noista sulakkeista vielä, kannattaa ottaa hienoa vesihiomapaperia tai vaikka sopiva kynsiviila ja rapsutella sulake kerrallaan puhtaaksi itse sulake ja sen vastinpinnat kotelossa, vaikka ei vikaa olisikaan. Tuntuvat hapettuvan kumman helposti. Millainen ratti autossa muuten on, ettei töötin ongelmat johdu sopimattomasta ruorista (ralliratti) / johdot vaikka kokonaan irti? Saabin omat ratit kyllä käyvät aika hyvin ristiin, joten jos on oma ratti, niin ei välttämättä vika siinä.
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Sain äänen töötistä, tosin vain satunnaisesti ja ratin ollessa vakasuorassa asennossa. Todennäköisesti siis se kytkin, löytyneeköhän valmistajalta-pitääpi soittaa..Mauno
Mauno
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko ne suojamuovit ohjauspylvään ympärillä ehjät ja tukevasti paikallaan? Siis ne, joista vilkun ja pyyhkijän viiksi tulee läpi? Nimittäin nämä kuoret pitävät töötin liukurenkaan paikallaan, muovien ratinpuoleisessa reunassa on ura renkaalle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mauno kirjoitti:sen verta mallista vielä, että on rekisteröity 13.10.83, vuosimalli kuitenkin 84? Värikoodi K116, malli GL4DM5, liekö joku sitten laittanut ne kaksi kaasaria...Mauno
Jos ja kun kiinnostaa onko tuplakaasarit olleet autossa tehtaalta asti, kannattaa tsekata se valmistenumero toistamiseen. Koodin kahdeksas merkki C = yksi kaasutin, T = tuplakaasutin. Ei ole tainnut kaksikaasutin-99:ä olla ollut Suomen hinnastossa 84, mutta poliiseille noita on varmaan silloinkin toimitettu.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Totta! Kyseessä on alunperin yksikaasarinen versio. Antaneeko tuo jälkikäteen asennettu lisäpotkua vai suureneeko kulutus pelkästään..? Tankissa tuntuu pyörivän häränsilmä..
Mauno
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kunnossa ollessaan antaa lisää teho eikä lisää kulutusta juurikaan.

viallisena taas vie pensaa reippaasti yli kympin satasella.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Re: 99 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Oikein säädettynä ei kulutus nouse yhtään, ehkä jopa hieman laskee.
Ja 8 hevosvoimaa luvataan lisää ainakin B-koneeseen.
Vastaa Viestiin