Joku voisi myös valaista, missä painevaraaja (900i-90) sijaitsee.
900i nykimiset
900i nykimiset
Mikä mahtaa olla ongelmana, kun 900i nykii tyhjällä tankilla (alle 15l bensaa). Samalla pumppu pitää ihmeellistä "korinaa". Onkohan painevaraajassa obgelmia vai voiko siirtopumppu vuotaa jostakin kohtaa. Yli puolen tankin bensoilla ei mitään ongelmia. Viittaisi, että bensapumppu haukkaa ilmaa ja bensan paineet laskee hetkellisesti.
Joku voisi myös valaista, missä painevaraaja (900i-90) sijaitsee.
 .
			
			
									
									Joku voisi myös valaista, missä painevaraaja (900i-90) sijaitsee.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Voihan se olla, että pumppu on finaalissa. Yhdellä kaverilla 900i nyki ihmeellisesti hitaasta ajosta aina maantieajonopeuksiin asti. Joku terroristi oli laittanut paperia tankkiin, ja tottakai sitä meni pumppuun, joka alkoi tahmomaan. Vähän ajan päästä pumppu piti vaihtaa, vaikka se olikin puhdistettu. Piti pahaa ääntä muutenkin. Kurahtelu ja "huuto" kuului kepeesti etupenkille vaikka kone oli käynnissä. Yleensähän puhutaan, että pumppu menee rikki kertalaakista. Tuo kyllä oireili varsin pahasti.
Painevaraajan sijainti on takana taka-akselin yläpuolella.
			
			
									
									Painevaraajan sijainti on takana taka-akselin yläpuolella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu
Siirtopumppu on olemassa 8v kattimallissa ainakin . Eli ns esipaine pumppu pumppaa bensaa muoviseen pieneen "ämpäriin" ja siellä oleva painepumppu hoitaa loput.Omassani 900i 8v kat mallissa rupesi esipainepumppu vetelee viimisiään ja rupesi esiintymään nykimistä. Vaihto uuteen autto.
			
			
									
									Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
						900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Katti malli
Kyseessä on katti malli. Ongelmat esiintyvät vain alle 15l bensa määrillä?
Missähän se painevaraaja mahtaa sijaita?
			
			
									
									Missähän se painevaraaja mahtaa sijaita?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Itselläni on -89 8v-turbossa ollut samaa ilmiötä, nykimistä ja kovaa meteliä takaa. Koneen sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen on auttanut, vielä.
Bentleyn korjauskirja osasi kertoa, että siirtopumppu (jos löytyy) kannattaa tarkistaa ensin, on vaihdettu varsinainen pumppu turhaan, kun siirtopumpussa se vika on ollut.
Ensi vkl pitäisi perehtyä kyseiseen pulmaan.
			
			
									
									
						Bentleyn korjauskirja osasi kertoa, että siirtopumppu (jos löytyy) kannattaa tarkistaa ensin, on vaihdettu varsinainen pumppu turhaan, kun siirtopumpussa se vika on ollut.
Ensi vkl pitäisi perehtyä kyseiseen pulmaan.
Vanhemmissa 8-tappisen ruiskuissa siirtopumppu on samassa mötikässä varsinaisen pumpun kanssa. Tällaisen version ainakin kaverini tuossa lauantaina esitteli. Olivat itse korjanneet sitä (hiilet loppu), mutta eivät olleet täysin varmoja liimauksen pysymisestä, kun pumppuhan saa bensakylpyä kokoajan. Korjaus kyllä tuotti toimivan pumpun, mutta laittoivat varmuuden vuoksi uuden.
			
			
									
									# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Omassa kuulostaisi kuin pumppu imisi ilmaa, kun bensaa on vähän. Onkohan varsinaisen bensabumpun saada bensaa siirtopumpun ohi, kun tankissa on enemmän bensaa. Auto ei nyi tasaisin välen, vaan saattaa pysytyä ajamaan useamman kilometrin ilman nykimisiä ja nykimiset loppuu, kun tankkiin ottaa enemmän bensaa.Raipe kirjoitti:Itselläni on -89 8v-turbossa ollut samaa ilmiötä, nykimistä ja kovaa meteliä takaa. Koneen sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen on auttanut, vielä.
Bentleyn korjauskirja osasi kertoa, että siirtopumppu (jos löytyy) kannattaa tarkistaa ensin, on vaihdettu varsinainen pumppu turhaan, kun siirtopumpussa se vika on ollut.
Ensi vkl pitäisi perehtyä kyseiseen pulmaan.
Ilmeisesti pitää ajella vain yli puolen tankin bensoilla, niin ei ole ongelmia
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Onnistuuko
Onnistuuko siirtopumpun vaihto helposti? Eli onko jotakin ihme tiivisteitä tai liimauksia kyseisessä rakenteessa?MarkoJ kirjoitti:Luultavasti siinä siirtopumpussa se vika on. Omassa tonnarissa oli samat oireet, ja siirtopumppu oli syyllinen.
Se "ämpäri" pysyy täytenä ilman sitä siirtopumppuakin, jos polttoainetta on tankissa yli 15-20 litraa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Onnistuuko
9000LPT kirjoitti:Onnistuuko siirtopumpun vaihto helposti? Eli onko jotakin ihme tiivisteitä tai liimauksia kyseisessä rakenteessa?MarkoJ kirjoitti:Luultavasti siinä siirtopumpussa se vika on. Omassa tonnarissa oli samat oireet, ja siirtopumppu oli syyllinen.
Se "ämpäri" pysyy täytenä ilman sitä siirtopumppuakin, jos polttoainetta on tankissa yli 15-20 litraa.
Eli, ota takakontista pohjalevy pois, ja pumpun päällä oleva peitelevy. Tämän jälkeen ruiskupumpun yläpää pitäisi olla näkyvillä( Siihen menee 2 johtoa ja bensaputki). Ota johdot ja bensaputki irti, ja löysää klemmari pumpun kauluksesta (pitää pumppuasetelmaa tankissa kiinni). Nosta pumppuasetelma tankista pois varovasti ettei siirtopumpun johdot katkea. Tämän jälkeen ruuvaat sen pohjassa olevan karkeasuodattimen irti, jolloinka siirtopumppu lähtee kotelosta vetämällä irti. Eli se siirtopumppu on se hieman pissapojan pumppua muistuttava pötikkä siinä pumppu kotelon kyljessä.
Nämä ohjeet siis pätevät CC-tonnariin, mutta pitäisi olla suunnilleen sama homma tuon vuosimallin satkussakin. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Ja toivottavasti tuosta nyt sai jotain tolkkua.
Ei kannata ajaa kovin kauaa niin että ruiskupumppu vetää välillä ilmaa, koska se tuhoaa ruiskupumpun.
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
						9-3 1.8t -08
900t -89