Rekisteröintikatsastus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Rekisteröintikatsastus

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Helou. Tarvitsisin infoa rekisteröintikatsastuksesta. Eli kun autossa ei ole kilpiä ja se viedään katsastukseen niin olisi seuraavia kysymyksiä:

1. Saako auto takaisin viimeisimmät rekisterikilvet?

2. Jos kilvettömän auton entinen rekisteritunnuksen viimeinen numero oli vaikkapa 0, ja auton katsastaa kesäkuussa, niin kuinka pitkäksi aikaa leima tulee; pitääkö uudestaan katsastaa vuodenvaihteessa vai kelpaako leima ensi kesäkuuhun?

3. Ja ah se niin ihana hinta koko tälle helahoidolle?

:D :D :) :) 8) 8) :lol: :lol:
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Rekisteröintikatsastus

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Henna Makkonen kirjoitti:Helou. Tarvitsisin infoa rekisteröintikatsastuksesta. Eli kun autossa ei ole kilpiä ja se viedään katsastukseen niin olisi seuraavia kysymyksiä:

1. Saako auto takaisin viimeisimmät rekisterikilvet?

2. Jos kilvettömän auton entinen rekisteritunnuksen viimeinen numero oli vaikkapa 0, ja auton katsastaa kesäkuussa, niin kuinka pitkäksi aikaa leima tulee; pitääkö uudestaan katsastaa vuodenvaihteessa vai kelpaako leima ensi kesäkuuhun?

3. Ja ah se niin ihana hinta koko tälle helahoidolle?

:D :D :) :) 8) 8) :lol: :lol:
1. en usko että saa vanhoja...ne on voitu laittaa jo johonkin toiseen autoon, riippuen siitä milloin auto on poistettu rekisteristä.

2.Jo jos sen ed. tunnuksen viimeinen nro on esim. 0 tulee uudenkin kilven päättyä 0:aan ja jos katsastat sen kesäkuussa, on se katsastettava uudelleen vuodenvaihteessä kyllä!

3. Rekisteröintikatsastuksen hinta päästömittauksineen muistaakneni 71€ ja ellen ihan väärin muista, pitää kilvet maksaa erikseen eli noin 25€ päälle!!!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla meni hieman puihin tuon emssin rekisteröinti ja ne vei minulta alkuperäiset kilvet. No, uusien kilpien viimeinen numero on nyt 4, joten vasta huhtikuussa täytyy katsastaa, kun se vanhoissa olisi ollut 8.

Sitä paitsi uudet kilvet maksaa 7 euroa/kilpi (muistaakseni) ja niistä vanhoista olisivat olleet vailla 9 euroa/kilpi, vaikka olisivatkin olleet minulla valmiina.

Vanhat saa silti myöhemmin tilattua, jolloin kustannukset 9 euroa rekisteröinnistä + 7 euroa/kilpi = 23 euroa. Tosin minun tapauksessani menettää katsastusedun ja joutuis katsastaa yhden ylimääräisen kerran.

Nämä luvut tuli ihan ulkomuistista, mutten usko niissä hirmu heittoja olevan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Vieläkö on muuten olemassa sitä sääntöä, että rekisteröintikatsastuksessa jarrut tsekataan raskaan puolen dynossa? Eihän kaikissa paikoissa ole edes sellaista, esim. Konalassahan ei taida olla kuin se yksi dyno ja kai nyt sielläkin voi rekisteröintikatsastuksen hoitaa?

Muistelen tässä 2001 suorittamaani rekisteröintikatsastusta 8 päivää liian kauan seisseelle tonnarilleni. Inssi sano että jarrut katsotaan sitten tuolla rekkapuolella. Sanoin sille, että paljonkohan lastua lentää, kun tiputat tuon keulan sinne kuoppaan 8,5cm maavaralla? No inssi "jousti" sitten sen verran, että katto etujarrut siinä henkilöpuolella, missä silti rysähti ihan kivasti :x, sinne rullille kun ei kannata hiljaa ajaa! . Lähti kuitenkin kattomaan takajarrut pihan toisessa päässä olevaan rekkadynohalliin, minne joutui vielä väärästä päästä peruuttamaan sisään, että saa pelkät takajarrut katottua 8O .

Näin siis eräällä Vantaan isolla valtionkonttorilla ennen vanhaan...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jaape kirjoitti:Vieläkö on muuten olemassa sitä sääntöä, että rekisteröintikatsastuksessa jarrut tsekataan raskaan puolen dynossa? Eihän kaikissa paikoissa ole edes sellaista, esim. Konalassahan ei taida olla kuin se yksi dyno ja kai nyt sielläkin voi rekisteröintikatsastuksen hoitaa?
Sanoisin, että itse katsastus meni normaalikaavan mukaan. Ehkä hieman tarkemmin otti nivelet ja tukivarret sun muut, mutta ei mitään sellaista, joka olis verrattavissa huomattavasti suurempiin katsastuskustannuksiin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Jaape kirjoitti:Vieläkö on muuten olemassa sitä sääntöä, että rekisteröintikatsastuksessa jarrut tsekataan raskaan puolen dynossa? Eihän kaikissa paikoissa ole edes sellaista, esim. Konalassahan ei taida olla kuin se yksi dyno ja kai nyt sielläkin voi rekisteröintikatsastuksen hoitaa?

Muistelen tässä 2001 suorittamaani rekisteröintikatsastusta 8 päivää liian kauan seisseelle tonnarilleni. Inssi sano että jarrut katsotaan sitten tuolla rekkapuolella. Sanoin sille, että paljonkohan lastua lentää, kun tiputat tuon keulan sinne kuoppaan 8,5cm maavaralla? No inssi "jousti" sitten sen verran, että katto etujarrut siinä henkilöpuolella, missä silti rysähti ihan kivasti :x, sinne rullille kun ei kannata hiljaa ajaa! . Lähti kuitenkin kattomaan takajarrut pihan toisessa päässä olevaan rekkadynohalliin, minne joutui vielä väärästä päästä peruuttamaan sisään, että saa pelkät takajarrut katottua 8O .

Näin siis eräällä Vantaan isolla valtionkonttorilla ennen vanhaan...
Joo ei mullakaan viimeks mihinkään raskaan dynoon menty...tosin konalassa ei sitä ollutkaan! mitäs muuten inssi sanoi kun otti kiinni siinä dynossa 8O ...vai sanoiko mitään, tietysti tyypillinen "oho"??
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kohtaan 1. saa ne, ainakin itse sain.

2. vuoden vaihteessa.

3. hinta vähä vajaa 100€ 67€ rekisteröintikatsastus, 14€ kilvet, ja joku euro papereihi euro
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Näitä rekisteröintikatsastuksen paperiasioita on setvitty useammassakin topiikissa mutta mitäs jos itse katsastuksessa tulee hylsy niin alkaako seuraava yritys alusta vai onko tuossa samalla tavalla uusintayritys johon riittää että korjaa puutteet?

Siirtokilvistä tulee tietty tuplamaksu kun joutuu ottaan uusiksi.

Ei nyt ole tarkoitus vajaakuntoista ehdoin tahdoin koittaa rekisteröidä mutta kun kyseessä on kymmenkunta vuotta sitten viimeeksi katsastettu peli niin jotain ylläreitä saattaa löytyy esim. kun ei oikein jarrudynamometrillekään pääse etukäteen ja sähköliitoksen hapettumatkin tahtoo oireilla yleensä juuri tuolloin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Katsastuspäivämääräksi voi myös muutattaa käyttöönottopäivän. Näin tein tohon 99combicoupeen, kun siinä oli ollut kilven mukaan katsastus. Vuosikatsastus venähti yliajalle (joulukuun loppuun katsastus) rakentamisen takia ja katsastin sen vasta keväällä. Samalla muutatin tosiaan käyttöönottopäivän sieltä huomautuskentästä tuonne käyttöönottokenttään, joten vuosikatsastus on sitten ollutkin jo kahteen otteeseen huhtikuussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JuAn
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 13:17
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja JuAn »

Tänään uusimman tulokkaan rekisteröinti katsastaneena hinnat oli, siirtolupa 15 € ku oli liikennevakuutus omasta takaa, katsastus 45 € ku oli päästölappu valmiina ja itse rekisteröinti 15 € ja kilvet 6,5 € kpl, eli tekee yhteensä eli tekee vissii 88 € yhteensä plus päästömittaus, jos ottaa tuon vakuutuksen valmiiks, tai sitte maksaa siirtolupa 10 € enempi.... :? Nii ja alkuperäiset kilvet olis saanu jos olis odottanu kaks viikkoa, menee sen verran aikaa tilauksessa, siis olettaen että ovat yhä vapaana... Ja uusien kilpien viimeinen numero katsottiin sen mukaan että seuraavaan katsastus kertaan on mahdollisimman paljon aikaa... :D
900 GL 3D -83
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

minkäs hintainen sitten olisi rekisteröinti+muutoskatsastus?
tarvitsee ilmeisesti ostaa siirtokilvet ja vakuutus jos meinaa ajaa konttorille?
saisiko konttorille viedä trailerilla auton ilman mitään siirtolupia tms.?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

axtec kirjoitti:minkäs hintainen sitten olisi rekisteröinti+muutoskatsastus?
tarvitsee ilmeisesti ostaa siirtokilvet ja vakuutus jos meinaa ajaa konttorille?
saisiko konttorille viedä trailerilla auton ilman mitään siirtolupia tms.?
Tuolta jotain hintoja https://www.a-katsastus.fi/sauk/yhinnat.asp?mscssid=

Ja olis tuolta ehkä toikin tulkittavissa että normi jälkitarkastus on myös rekisteröinnin ohessa kun hinta kohdassa viitataan normikatsastukseen. :roll:

Tietenkin voi trailerilla kuskata pelipaikalle mutta itse ainakin mielellään ees tuon verta ajais että olis ees joku selvyys toiminnasta.
Kun ottaa oman vakuutuksen voimaan niin ei 15euron näennäinen säästö tunnu kauhean mielekkäältä trailerin kanssa jumppaamiseen verrattuna.

Ja muutoskatsastus varmaan tulee tuohon päälle.
Jonkun rengaskokomuutoksen inssi saattaa kirjoittaa samallakin rahalla kun joka tapauksessa joutuu otteen kirjoittaan uusiksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin