kannentiivisteen vaihto.
kannentiivisteen vaihto.
Miten on fiksuinta tehdä remppa.
-uudet pinnapultit
-kannen oikaisu
-venttiilien hionta
-nostajien tarkistus
tai äkäsää uus tiiviste ja kansi kiinni luottaen vanhoihin osiin?
-uudet pinnapultit
-kannen oikaisu
-venttiilien hionta
-nostajien tarkistus
tai äkäsää uus tiiviste ja kansi kiinni luottaen vanhoihin osiin?
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
No nämähän ne, plus kaikki mahdolliset tiivisteet uusiksi, eikä millään silikoneilla "varmistellen", vaan oikeilla tiivisteliimoilla jos on tarvis. (oma henk. koht. mielipide).simkoor kirjoitti:Miten on fiksuinta tehdä remppa.
-uudet pinnapultit
-kannen oikaisu
-venttiilien hionta
-nostajien tarkistus
Nostajien puhdistuskaan samassa ruljanssissa ei pahaa tee.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Oukei hyvä ! vaihoin tossa äskettäin nopeesti kannentiivisteen.
vm.88 ja ois toine samanlaine mut DI kasetilla. pitää vissii panostaa
ni voi sit vertailla kui käy?
vm.88 ja ois toine samanlaine mut DI kasetilla. pitää vissii panostaa
ni voi sit vertailla kui käy?
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: kannentiivisteen vaihto.
tonnarin Pinnapulteilla ohje,että kestäävät viidesti käyttää uudelleen.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: kannentiivisteen vaihto.
Mites tuo ajotus merkkien sijainti kasetti kannessa.
Hyvä ja fiksu niksi?
Hyvä ja fiksu niksi?
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Onko nokka-akselien kunnosta tietoa? tietääkö ammatti miehet?
milloin vaihtaa? km? ja eikö jokainen nostaja ole oltava omilla
paikoillaan, takaisin laitettaessa. ps . mites jos laittaa di kannen virranjakaja
lokii? sähkö toimenpiteet? vai impossiple?
milloin vaihtaa? km? ja eikö jokainen nostaja ole oltava omilla
paikoillaan, takaisin laitettaessa. ps . mites jos laittaa di kannen virranjakaja
lokii? sähkö toimenpiteet? vai impossiple?
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Mikään ei ole mahdotonta.
Tarvitset vain koko DI-systeemin bokseineen piuhoineen ja antureineen, hyvässä lykyssä sulla on jo ezk-sytty ja hall-anturi paikoillaan ja siinä tais olla sama "reikä"levy kuin DI-mallissa ei nyt tarkalleen muista. Mutta nuo nyt ainakin.
Onhan noita tehty ja hyvin toimii, pientä säätämistä vain
Tarvitset vain koko DI-systeemin bokseineen piuhoineen ja antureineen, hyvässä lykyssä sulla on jo ezk-sytty ja hall-anturi paikoillaan ja siinä tais olla sama "reikä"levy kuin DI-mallissa ei nyt tarkalleen muista. Mutta nuo nyt ainakin.
Onhan noita tehty ja hyvin toimii, pientä säätämistä vain

#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: kannentiivisteen vaihto.
EZK:ssa tais olla eri asteluvuilla reiät shutterilevyssä, eli DI:n shutterilevy tarvitaan myös. Saman anturin pitäisi käydä molempiin..hasha kirjoitti:hyvässä lykyssä sulla on jo ezk-sytty ja hall-anturi paikoillaan ja siinä tais olla sama "reikä"levy kuin DI-mallissa ei nyt tarkalleen muista. Mutta nuo nyt ainakin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: kannentiivisteen vaihto.
Ajattelin tehä tonnarista hylsyn, mut tänään aloin kunnostaa
jarruja. Jumissa on jarrusylinterit ja palat loppu. Kansi ja turbo
on huollossa, kyl mä auton siit teen sittenkin. Ku on nii hirmu hyvässä
kunnossa pelleiltää.
jarruja. Jumissa on jarrusylinterit ja palat loppu. Kansi ja turbo
on huollossa, kyl mä auton siit teen sittenkin. Ku on nii hirmu hyvässä
kunnossa pelleiltää.
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Tuo kiristys momentiin on aika ristiriitanen aihe kansirempassa.
Ammatti miehet on sitä mieltä että konetta käytetään ja sitten taas
kiristetään pulttia. En tiiä mite ite tekisin sen mut pitää viel varmistaa
tolta mestarilta ken huoltaa kantta, ja kantaa huolta. Aika hinnoissaa
on noi nostajat 20 kappale, enivei en kyllä raaskis ko eikö nekin piä ajaa sisää
omilla vasukoilla?
Ammatti miehet on sitä mieltä että konetta käytetään ja sitten taas
kiristetään pulttia. En tiiä mite ite tekisin sen mut pitää viel varmistaa
tolta mestarilta ken huoltaa kantta, ja kantaa huolta. Aika hinnoissaa
on noi nostajat 20 kappale, enivei en kyllä raaskis ko eikö nekin piä ajaa sisää
omilla vasukoilla?
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Miksi olet uusimassa venttiilinpainimia? Tietenkin Ammattimies yrittää myydä sarjaa uusia kuppeja, mutta kun niissä ei varsinaisesti ole yleensä mitään muuta vikaa kuin naputus joka johtuu ajan kanssa venttiilinpainimien sisäosiin pikeentyvästä öljytahmasta. Nämä kupit voi purkaa ja puhdistaa itsekin, ja moni on näin tehnytkin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=forte
"Etsi"- toiminnolla löytyy paljon lisää tarinaa, ja sama "Etsi"- auttaa myös kannenpulttien kiristysmomentteihin, en enää muista itsekään vaikka viime kevättalvella kannen vaihdoin
Kuitenkin tietääkseni se kiristysohje välillä käyttelemisineen päti kai johonkin vanhemman mallisiin kannentiivisteisiin joita ei enää edes pitäisi olla saatavilla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=forte
"Etsi"- toiminnolla löytyy paljon lisää tarinaa, ja sama "Etsi"- auttaa myös kannenpulttien kiristysmomentteihin, en enää muista itsekään vaikka viime kevättalvella kannen vaihdoin

Kuitenkin tietääkseni se kiristysohje välillä käyttelemisineen päti kai johonkin vanhemman mallisiin kannentiivisteisiin joita ei enää edes pitäisi olla saatavilla.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Nonii kohtaha tulee se uus päästölaki, kaikista katittomista
tulee ongelma jätettä ... voi meitä... pitää ajaa nyt vaan niin
maan perusteellisen paljon. Tai joutuu museoimaan autot hallin perukoille.
tulee ongelma jätettä ... voi meitä... pitää ajaa nyt vaan niin
maan perusteellisen paljon. Tai joutuu museoimaan autot hallin perukoille.
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Ventta holl!simkoor kirjoitti:Nonii kohtaha tulee se uus päästölaki, kaikista katittomista
tulee ongelma jätettä ... voi meitä... pitää ajaa nyt vaan niin
maan perusteellisen paljon. Tai joutuu museoimaan autot hallin perukoille.
Tulossa olevassa käyttömaksu-uudistuksessa ei millään lailla huomioida sitä, onko autossa katalysaattori vai ei. 1900-luvun puolella käyttöönotetuissa autoissa käyttömaksu menee sitäpaitsi kokonaispainon, ei päästöjen mukaan (itse asiassa katittomista tonnareista menee ainakin keskimäärin hieman pienempi käyttömaksu kuin katillisista, koska 90- lukuiset ovat jonkin verran painavampia - kattihan tuli Suomessa myytyihin Saabeihin mallivuonna 1989 valinnaiseksi ja mv. 1990 vakioksi). Käyttömaksu säilyy kohtuullisena myös uuden vastaavan auton (Saab 9-5) käyttömaksuihin verrattuna.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: kannentiivisteen vaihto.
Aajebjeb päästöt oli mulla tosi hyvät turbolla, oikee ihmetyttää.
Vein saabi konerempan jälkee inssille, ukko kehu en ymmärrä mintäi.
Tuli kait poltetuu karstat heti siinä enne katsastusta
Vein saabi konerempan jälkee inssille, ukko kehu en ymmärrä mintäi.
Tuli kait poltetuu karstat heti siinä enne katsastusta
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.
Re: kannentiivisteen vaihto.
Tutkin tuossa tuota vesipumppua ja turbolle lähtevää jäähdytys putkea...
oli sen verran hapettunu puolesta välistä että kun aukasin ni raks... poikki
oli varmaa vuotanut siitä. Tehohydron ukot tekee uuden.
Jonkin verran tuli ruskeaa mönjää kun puhdistin jäähdytys onkaloita,
napakan tuntuset on männät eikä ole ranttua ylä päässä.
Ajettu on 260 000 km . vm. 89.
Motoneti pumpun laitoin, toivottavasti ei virhe investointi.
oli sen verran hapettunu puolesta välistä että kun aukasin ni raks... poikki
oli varmaa vuotanut siitä. Tehohydron ukot tekee uuden.
Jonkin verran tuli ruskeaa mönjää kun puhdistin jäähdytys onkaloita,
napakan tuntuset on männät eikä ole ranttua ylä päässä.
Ajettu on 260 000 km . vm. 89.
Motoneti pumpun laitoin, toivottavasti ei virhe investointi.
-89 valmetin ja -86 , pystykeula vm 9000: tonnit.