Kaasujalka puutuu
Kaasujalka puutuu
Ensimmäisellä pidemmällä reissulla alkoi kaasujalka puutua tunnin ajamisen jälkeen. Penkin etäisyyden muuttamisesta eteen/taaksepäin ei ollut hyötyä. Seuraavalla reissulla kokeilen hiukan nostaa istuinta mutta istuinosan kaltevuutta ei saa näköjään -04 Linearissa säätää. En osaa sanoa onko vika enemmän penkin asennossa vai kaasupolkimen paikassa ettei joudu ottamaan ens reissulle kakkosautoa (-92 ysitonnista joka on rehellisesti sanottuna mukavampi istua ja yhtä hyvä ajaa...) Muilla vastaavia kokemuksia?
9-3 SS 1.8t
Re: Kaasujalka puutuu
Tässä täytyy ottaa huomioon myös kuljettajan pituus ennenkuin hirveästi aletaan haukkumaan istuimia/ajoasentoa. Itselläni ei kaasujalka pääse väsymään ja onhan vakionopeudensäädinkin keksitty helpottamaan ajoaMarkusJ kirjoitti:Ensimmäisellä pidemmällä reissulla alkoi kaasujalka puutua tunnin ajamisen jälkeen. Penkin etäisyyden muuttamisesta eteen/taaksepäin ei ollut hyötyä. Seuraavalla reissulla kokeilen hiukan nostaa istuinta mutta istuinosan kaltevuutta ei saa näköjään -04 Linearissa säätää. En osaa sanoa onko vika enemmän penkin asennossa vai kaasupolkimen paikassa ettei joudu ottamaan ens reissulle kakkosautoa (-92 ysitonnista joka on rehellisesti sanottuna mukavampi istua ja yhtä hyvä ajaa...) Muilla vastaavia kokemuksia?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kaasujalka puutuu
Perse vähän puutu 500km ajamisen jälkeen. Tyyppivika perseessä. valmistus virhe ku reikä keskellä. Parhaat penkit missä matkaa taittanut. Toisaalta olenki herra tyyppi esimerkki keskiverto jonka mukaan lasketaan +/-30cm suunnitellessa.
Re: Kaasujalka puutuu
no tuo on vasta alkua jos niin pitkälle pääsee että jalka puutuu, paraaammilla en pääse kuin 5 km niin rupee puutumaan. vika siis selässä ei autossa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Re: Kaasujalka puutuu
Cruise control auttaa melko hyvin. Voit vaihdella jalkojen asentoa mielin määrin ja eiköhän alle 500km välein olisi hyvä pitää pieni taukokin.
Itse en ole vielä ajanut sellaista autoa, jossa ei 3-4 tunnin jälkeen olisi ukko puuduksissa...
Itse en ole vielä ajanut sellaista autoa, jossa ei 3-4 tunnin jälkeen olisi ukko puuduksissa...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Re: Kaasujalka puutuu
En ole havainnut kaasujalan puutumista - johtunee siitä, että aina välillä tulee oikaistua kaasujalkaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kaasujalka puutuu
Parikymppisenä jaksoi ajella "puutumatta" pitempiäkin siivuja ja oikeesti huonoilla penkeillä istuen. Nykyään täytyy pitää tauko n. 200km välein jo ihan liikenneturvallisuuden vuoksi, vaikka vakionopeus-säädintä käyttääkin, niinkuin tuossa edellä mainittiin.
Re: Kaasujalka puutuu
OG9-3-foorumilla oli samantapainen keskustelu jalan/selän puutumisesta. Se löytynee haulla. Homma ratkaistiin korottamalla istuimen etureunaa korotuspalikoiden avulla.
Kannattaa tosin miettiä mikä on muutosten vaikutus auton turvavarusteiden toimintaan ja penkin kiinnityksen lujuuteen.
Kannattaa tosin miettiä mikä on muutosten vaikutus auton turvavarusteiden toimintaan ja penkin kiinnityksen lujuuteen.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Re: Kaasujalka puutuu
Jep, ja mitä järkeä on painaa esim. 5-6h putkeen, ei ole varmasti turvallista jättää taukoja pitämättä. Itse pidän yleensä max. 2h jälkeen tauon, ellei ole liian myöhään tullut lähdettyä.
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Re: Kaasujalka puutuu
Ainakin Saabin (valmistajan/maahantuojan) kanta penkin kiinnitysten muuttamiseen, eli esim kiskojen pidentämiseen jne, on erittäin kielteinen. Vaikuttaa varmasti turvavarusteiden toimintaan ja he eivät tietenkään halua olla vastuussa tälläisestä.karitammi kirjoitti:OG9-3-foorumilla oli samantapainen keskustelu jalan/selän puutumisesta. Se löytynee haulla. Homma ratkaistiin korottamalla istuimen etureunaa korotuspalikoiden avulla.
Kannattaa tosin miettiä mikä on muutosten vaikutus auton turvavarusteiden toimintaan ja penkin kiinnityksen lujuuteen.
Re: Kaasujalka puutuu
Asiaan liittyen. Sain erittäin hyvän tarjouksen minun autosta vaihossa 9-3 aeroon vm 05. Nyt vain mietityttää 9-3 penkit. Muutamat ysikolmoset joita olen testannut on ollut manuaali penkin säädöillä ja niissä reidet on irti penkin etureunasta. Eli penkin etureuna ei nouse tarpeeksi, että jalat "lepäisi" penkin etureunaa vasten.
Onko sähkösäätöisissä penkeissä laajemmat säätövarat? Jos en saa hyvää ajoasentoa jää auto kauppaan koska nykyisessä 9-5 on loistava penkki ja hyvät säädöt. Voi ajaa vaikka 2000km putkeen eikä tunnu missään.
Onko sähkösäätöisissä penkeissä laajemmat säätövarat? Jos en saa hyvää ajoasentoa jää auto kauppaan koska nykyisessä 9-5 on loistava penkki ja hyvät säädöt. Voi ajaa vaikka 2000km putkeen eikä tunnu missään.
Audi A4 2.0TFSIq
Re: Kaasujalka puutuu
Perus sähköpenkissäkin (= 4 suuntaan säätyvä) saa etureunan säädettyä erikseen. Jos haluaa vielä paremmat säädöt hankkii muistillisen penkin (=6 suuntaan säätyvä). Siinä saa jo itsensä niin solmuun, ettei heti huomaakkaan.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Kaasujalka puutuu
Mitä säätöjä tuossa muistillisessa penkissä on enemmän? Kun ainakin oman muistikuvan mukaan siinä on samat sähkösäädöt kuin muistittomassakin penkissä. Tämä siis 9-3SS:ssä, siitä kaiketi puhuttiin. Muistaakseni Cabrioletissa on ristiseläntuki sähkösäädöllä, kun on muistilliset penkit, mutta tätä ei mun mielestä ole muissa?tuomjussi kirjoitti:Perus sähköpenkissäkin (= 4 suuntaan säätyvä) saa etureunan säädettyä erikseen. Jos haluaa vielä paremmat säädöt hankkii muistillisen penkin (=6 suuntaan säätyvä). Siinä saa jo itsensä niin solmuun, ettei heti huomaakkaan.
Re: Kaasujalka puutuu
Ainakin muistillisesta sähköpenkistä löytyy seuraavat säädöt
- Etureuna ylös/alas
- Takareuna ylös/alas
- Penkki eteen/taakse
- Selkänoja eteen/taakse
Jollen aivan väärin muista niin pelkääjän penkissä on samat säädöt, vaikka muistipaikkoja ei siitä löydykkään.
- Etureuna ylös/alas
- Takareuna ylös/alas
- Penkki eteen/taakse
- Selkänoja eteen/taakse
Jollen aivan väärin muista niin pelkääjän penkissä on samat säädöt, vaikka muistipaikkoja ei siitä löydykkään.
Re: Kaasujalka puutuu
Nämä samat säätyy sähköllä muistittomassakin ja ristiseläntuki käsin kuskilla,oikealla puolella onkin vaan vaatimattomat käsisäädöt. Auto 93 SC 2.0TS Sentronic active paketilla -06.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!