Uutta solmua tonnari aeroon
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Terve Saabisti!
Meni pikkisen ohi hilseen - 26mm vakain?
Tarkoitatteko, että tonnareihin saisi jäykempiä kallistuksenvakaajan tankoja? Mitkäs oli alkuperäiset mitat ja saako myös taakse? Mistä ja millä rahalla?
Ari #831
Meni pikkisen ohi hilseen - 26mm vakain?
Tarkoitatteko, että tonnareihin saisi jäykempiä kallistuksenvakaajan tankoja? Mitkäs oli alkuperäiset mitat ja saako myös taakse? Mistä ja millä rahalla?
Ari #831
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
No, ei nyt ihan 26mm, mutta ainakin 25mm. Täältä ainakin löytyy kyseisiä tuotteita. Asennus ei ole sieltä helpoimmasta päästä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Varsinkin takavakaajaa on lähes mahdoton asentaa, mikäli on tottunut käyttämään silkkihansikkaita.
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
AnttiR kirjoitti:Japso: Ei mutta hieno homma, että olet ripustanut silkkihansikkaat naulaan!
En laittanut niitä naulaan , vaan vaimon pestyä ne , lähetän ne sulle takaisin.
Kiitos lainasta !
Anteeksi jos satuin loukkaamaan tunteitasi silkkihansikas-viittauksella, aikaisempien juttujesi perusteella päättelin sinun olevan merkkiliikkeen kanta-asiakas. Pahoittelen väärinkäsitystäni. Itse kyllä muuten teettäisin kaikki remontit ja tuunaukset ulkopuolisilla, mutta koyhana Saabistina olen pakotettu turaamaan itse kotteroni.
Kerropa toki kokemuksia järeämmästä vakaajasta, onko hintansa arvoinen sijoitus?
Foxbody turbo
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Jotenkin toi 26 mm jäi päähän .Johtuneeko siitä , että 5 näyttää 6:lta , kun ilman rillejä yrittää tihrustaa ? 25 mm on oikein ja tilasin tangot Matin kertomasta paikasta.
Se taasen pitää paikkansa ,et en lähde ammattitaitoa vaativiin projekteihin yksin - suutari pysyköön lestissään. Ainakin työtilat ja paljon työkaluja puuttuu, joten monta kertaa helpompi ja halvempikin vaihtoehto on teettää. Kiinnostunut olen autotekniikasta ja opettelen sitä koko ajan lisää, mutta iästäni ja sen tuomista vaivoista johtuen ei minusta kuitenkaan taida olla koskaan kaikkeen siihen mitä teistä osaavimmat pystyvät. Ensimmäisen autoni ostin olessani 45-vuotias. Sitä ennen ei ole tarvinnut tietää autoilusta paljoa muuta kuin pelkän ajaamisen ( leasing , vuokra tai työnantajan autot ,kun on ollut aina käytössä) .
Kysymykseen kannattiko , on vaikea vastata. Kuka arvostaa ja mitä.
Tosiasia on kuitenkin , että auton ajettavuus parani selkeästi. En ole koettanut autoani soralla enkä lumella, mutta asvaltilla toimii loistavasti. Kaarrenopeudet nousevat huomaamatta liian koviksi , koska ainoa varoittava tekija on renkaiden pidon loppumisesta kertova ulina. Vaimokin väitti , että vauhdintuntu on vähentynyt! Eivät olleet ihan halpoja alle saatettuina , mutta mun mielestä kannatti.
P.S. Kokeilin autoa jäykemmät tangot taakse asennettuina ja orkkikset edessä ,auto oli voimakkaasti yliohjautuva. Ei hyvä !
Se taasen pitää paikkansa ,et en lähde ammattitaitoa vaativiin projekteihin yksin - suutari pysyköön lestissään. Ainakin työtilat ja paljon työkaluja puuttuu, joten monta kertaa helpompi ja halvempikin vaihtoehto on teettää. Kiinnostunut olen autotekniikasta ja opettelen sitä koko ajan lisää, mutta iästäni ja sen tuomista vaivoista johtuen ei minusta kuitenkaan taida olla koskaan kaikkeen siihen mitä teistä osaavimmat pystyvät. Ensimmäisen autoni ostin olessani 45-vuotias. Sitä ennen ei ole tarvinnut tietää autoilusta paljoa muuta kuin pelkän ajaamisen ( leasing , vuokra tai työnantajan autot ,kun on ollut aina käytössä) .
Kysymykseen kannattiko , on vaikea vastata. Kuka arvostaa ja mitä.
Tosiasia on kuitenkin , että auton ajettavuus parani selkeästi. En ole koettanut autoani soralla enkä lumella, mutta asvaltilla toimii loistavasti. Kaarrenopeudet nousevat huomaamatta liian koviksi , koska ainoa varoittava tekija on renkaiden pidon loppumisesta kertova ulina. Vaimokin väitti , että vauhdintuntu on vähentynyt! Eivät olleet ihan halpoja alle saatettuina , mutta mun mielestä kannatti.
P.S. Kokeilin autoa jäykemmät tangot taakse asennettuina ja orkkikset edessä ,auto oli voimakkaasti yliohjautuva. Ei hyvä !
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Nyt kun mulla on tuo irtonainen pakosarja, niin tuli mieleen, että voisin rälläköidä tuon T25 laipan pois ja sitten jonkun toisen ahtimen laipan teettää ja hitsuuttaa kiinni siihen.
Sitten vain DPhen kanssa laippa tälle uudelle ahtimelle.
Kysymys kuuluu:
Mikä on tällainen ahdin, joka sopii vielä vakiosuuttimien kanssa.
3" putkisto tulee keväällä alle, kun on tuo suolakylpy ohitse.
Kiinacuuleri kanssa on jo tallilla.
Jotain siitä ihme säädettävästä bleederistä joku tietävä minulle kertoi, että sillä saadaan sama vaikutus kuin steg1 boksilla???
Jos näin, niin sellainen sitten mankun viereen.
Kiitos etukäteen kaikille
-Hessu-
Sitten vain DPhen kanssa laippa tälle uudelle ahtimelle.
Kysymys kuuluu:
Mikä on tällainen ahdin, joka sopii vielä vakiosuuttimien kanssa.
3" putkisto tulee keväällä alle, kun on tuo suolakylpy ohitse.
Kiinacuuleri kanssa on jo tallilla.
Jotain siitä ihme säädettävästä bleederistä joku tietävä minulle kertoi, että sillä saadaan sama vaikutus kuin steg1 boksilla???
Jos näin, niin sellainen sitten mankun viereen.
Kiitos etukäteen kaikille
-Hessu-
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Tonnarin T25 vakiolaippaan saa kiinni suoraan 3071:sen, josta irtoaa 400-500hp..
Suurin ahdin, mikä toimii vakiosuuttimilla on vakio T25 ja suunnilleen samantehoiset 28/25 hubridi sekä Mitsun 15T.. Jos yhtään enempää oikeata tehoa haluat, niin vaihda suuttimet ja ahdin oikeasti isompiin.. (630cc riittää jo 400+..)
Tietty ic:n, kytkimen ja softan on syytä olla samaa kaliberia..
Suurin ahdin, mikä toimii vakiosuuttimilla on vakio T25 ja suunnilleen samantehoiset 28/25 hubridi sekä Mitsun 15T.. Jos yhtään enempää oikeata tehoa haluat, niin vaihda suuttimet ja ahdin oikeasti isompiin.. (630cc riittää jo 400+..)
Tietty ic:n, kytkimen ja softan on syytä olla samaa kaliberia..

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Eiköhän se vaikein modaus ole se downpipen lähdön teko semmoseks v-band tyyppiseksi, ainakin näin lonkalta voisi tuntua vaikka en olekkaan koskaan isompaa ahdinta tonnariin sovittanut.
reply: korjaan; siis sen downpipen modaus siihen lähtöön....
reply: korjaan; siis sen downpipen modaus siihen lähtöön....
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Dänx mimmi,
Nyt hei oikeesti, mistä mä saan sen softan? Mä oon katsonut Nordicin sivuja ja Maptunia ja hinnat on jotain poskettomia jostain hiton piirilevystä.
Tää softan muuttelu on mulla uutta.
Mistä, miten ja missä edullista?
-Hessu-
Nyt hei oikeesti, mistä mä saan sen softan? Mä oon katsonut Nordicin sivuja ja Maptunia ja hinnat on jotain poskettomia jostain hiton piirilevystä.
Tää softan muuttelu on mulla uutta.
Mistä, miten ja missä edullista?
-Hessu-
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Et sää mitään piirilevyä sieltä saa. Saat samanlaisen purkin johon on ohjelmisto vaihdettu ja vanhan omas lähetät vaihdossa takas.hessu75 kirjoitti:Dänx mimmi,
Nyt hei oikeesti, mistä mä saan sen softan? Mä oon katsonut Nordicin sivuja ja Maptunia ja hinnat on jotain poskettomia jostain hiton piirilevystä.
Tää softan muuttelu on mulla uutta.
Mistä, miten ja missä edullista?
-Hessu-
Teho maksaa.
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Ja jos tosiaan ollaan ottamassa oikeasti tehoa, niin ei kannata softan hintaa kattoa kalliiksi todellakaan. Jos jotain meinaa saada oikeasti irti, niin tarvitaan jotain muutakin kuin se uusi ahdin ja bleedi. 

Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Täällä foorumillakin on juuri nyt myynnissä myytama Stage3 purkkihessu75 kirjoitti:Dänx mimmi,
Nyt hei oikeesti, mistä mä saan sen softan? Mä oon katsonut Nordicin sivuja ja Maptunia ja hinnat on jotain poskettomia jostain hiton piirilevystä.
Tää softan muuttelu on mulla uutta.
Mistä, miten ja missä edullista?
-Hessu-

Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Jaa mitäs softia PCS:llä? Onko jotain referenssiä? Joku uus valmistaja?Kaide kirjoitti:
Täällä foorumillakin on juuri nyt myynnissä myytama Stage3 purkkiNo, itse en tollasta uskalla laittaa joten kokeilkoot joku muu. Toinen vaihtoehto on kääntyä PCS.n puoleen ja kysäistä tuota softa asiaa " oiskos jotain muuta ku speedpartsia ja jos on, mihin hintaan? *vink*
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Mites 2.0 pakosarja soveltuis 2.3 koneeseen??vanhempi T3 laipalla. TD04HL18T #6
Ollaan etsitty,Mutta tarjoavat T3 laipalla olevaa.Löytyykö mitään num.sarjaa jolla vois tilata T2 laipallisen??
Ollaan etsitty,Mutta tarjoavat T3 laipalla olevaa.Löytyykö mitään num.sarjaa jolla vois tilata T2 laipallisen??
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Uutta solmua tonnari aeroon
Kaikki tonnarin pakosarjat ovat yhteensopivia keskenään tilavuudesta riippumatta, joten saat Trionic5 koneeseenkin kiinni sen T3-pakosarjan. Purkamoilta löytyy nuita vanhempia pakosarjoja.
Mistähän olet kysellyt tuota 18T-6#? Ainakin kaikki Saabin turboja myyvät putiikit eivät muuta tarjoakaan, kuin T25-laipalla olevia. Hinta voi tietysti olla hivenen enemmän, kuin jonkun muun putiikin T3-laipallisella. Noista numerosarjoista on ollut täällä listausta joskus aikaisemminkin, lähinnä Volvojen turboista, mutta pitää muistaa, että 7# pakopuoli on aina automaattisesti T3-laipalla.
Matti
Mistähän olet kysellyt tuota 18T-6#? Ainakin kaikki Saabin turboja myyvät putiikit eivät muuta tarjoakaan, kuin T25-laipalla olevia. Hinta voi tietysti olla hivenen enemmän, kuin jonkun muun putiikin T3-laipallisella. Noista numerosarjoista on ollut täällä listausta joskus aikaisemminkin, lähinnä Volvojen turboista, mutta pitää muistaa, että 7# pakopuoli on aina automaattisesti T3-laipalla.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki