Nastat tietenkin! Ei koskaan kitkoja! Tänään eräs työkäveri sanoi ruokapöytä keskustelussa että siinä missä ei kitka pidä ei pidä nastakaan... Mutta mikäs siinä jos se noin on.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Nastat mieluiten jos ne nastat vaan jollain tavalla saisi pysymään renkaissa eikä lokareissa. Taidan kokelilla kitkat tänä vuonna, luulisi et ne kestäisivät ei toivottua sutimista vähän paremmin.
Ken-1 kirjoitti:Nastat mieluiten jos ne nastat vaan jollain tavalla saisi pysymään renkaissa eikä lokareissa. Taidan kokelilla kitkat tänä vuonna, luulisi et ne kestäisivät ei toivottua sutimista vähän paremmin.
/Kenneth
Jos ajaa rauhassa uudet nastarenkaat sisään, pitäisi nastojen pysyä erittäin hyvin kiinni. Vaikka kuinka sudittelisit tai kaahaisit. Tosin aina löytyy susisarjoja, kuten eräiden Nokian Hakkapeliitta 4 kohdalla.
Nastat nastat. Sekä omassa että työvälineessä. Omaan tuli hankittua juur uudet Gislavedin Nordfrost kolmoset. Kaippa niillä kitkoillakin normaalioloissa pärjää, mutta kun joutuu kaikenmaailman jäisillä pikkuteillä ajamaan niin enpä uskaltaisi silloin moisiin luottaa
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Nastat tuli otettua pienen harkintatuokion jälkeen. Ratkaisevana tekijänä tässä tapauksessa oli budjetti. Alle tuli 185/65R15 Nokian Hakkapeliita 4:set, joiden vastuksena oli 195/60R15 Nokian Hakkapeliitta RSi:t. Tuntui nuo uudet talvigummit aika syvältä kololta pienituloisen kukkarossa. (500-600€/kk netto, eli lähes koko kuun palkka renkaisiin.)
Nastat. Jumalauta kun satkun mukana tuli tuliterät Bridgestone Blizzakit(lue:SikSakit), niin ajattelin etten viitsi ostaa nastoja.
Mutta vitut, eihän noilla saatana pääse työpaikan pihalta liikkeelle jos on piha jäässä. Jumalauta ensimmäinen jääkeli niin heti meinasin luistella saatana varaston seinään kun auto ei käänny vaikka vauhtia oli n. 10 km/h. Eihän nuo varmaan maailman parhaat kitkat ole mutta silti nuo lentää mahdollisimman nopeaa lepikkoon...
helsingin sanomat kirjoitti:On selvää, että moisella tekniikalla varustettu rengas on tavallista kalliimpi. Esittelytilaisuudessa valmistaja arvioi uutuuden maksavan 30 prosenttia enemmän kuin perinteinen talvirengas.
Vaikka kalliimpi niin sitten pärjää yhdellä rengas kierroksella ympäri vuoden...
Ei paha jos toimii käytännössäkin noi renkaat.