NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja turbox »

Autona siis 94 vuoden :saab: ng900turbo ( koneella aj. 130tkm ). Vakionokilla kävi todella siististi, ei minkäänlaista nakutusta venttiiilikoneistosta.

Tuli hankittua jyrkempi imunokka 268 ast / 9.6mm nostoa. Nokka oli siis koekäyttämätön, hiottu orkkiksesta R-koneistuksella.


Asensin nokan ja koekäytin autoa ohjeiden mukaan eli n. 20min 2000-2500rpm kierrosalueella. Oireena siis että venttiilikoneisto ääntää. Kuulostaa siis "venttiilivikaiselta", hieman ehkä diesel moottorilta. Ääni ei ole hälyyttävän kova mutta kuuluu kuitenkin selvästi. JA ääni ei pienentynyt 20 min käytön aikana.

Eli mistä tämä voisi johtua? :?: Eikö venttiilikoneisto ole tottunut suurempaan nostoon/asteisiin ja vaatii totuttelua/pitempää sisäänajoa :?:
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jako ollut päin persittä ja isommalla nostolla/laajemmalla skaalalla ottanut kiinni mäntään ja pala poies? :roll:

Koititko pyöriikö helposti käsillä kun asensit nokan ennenkuin pyöräytit konetta?
Joku hytikka jäänyt jumiin ja venttiili jää auki?

Siinä nyt muutama :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja turbox »

Jako tarkistettiin asennuksessa. Ja pyörittelin konetta käsin.
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

turbox kirjoitti:Jako tarkistettiin asennuksessa. Ja pyörittelin konetta käsin.
Nostin jumissa -> venttiili auki koko aika... Se olisi minun veikkaus vaikka tuo vika on kyllä yleensä Fordeissa :D
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Venttiilivälykset luultavasti päin honkia.
Jonkun kupin säätövara ei riitä kompensoimaan pienempää nokan perusympyrää,
välys liian suuri.
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja turbox »

ääni hieman rahoittunut tommosen 25 min käytön jälkeen. Kuulin että nokan vaihdon jälkeen kestää aikansa ennenkuin täyttyy hydrauliset nostimet, varsinkin kun kyseessä on reilummalla nostolla oleva nokka
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: NG900 jyrkempi imunokka asennettu-->venttiilikoneisto ääntää

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Oma femma ainakin piti pientä naputusta kun oli jako hieman pielessä. Oli niin vähän pielessä ettei mitään vahinkoa tapahtunut, pientä naputusta vaan piti. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin