Tossa lopultakin sain aikaiseksi tutkia, miksi meidän 9-5:n käsijarru jäätyy pakkasella. Otin molemmat vaijerit irti kiinnikkeistään sieltä jarruilta ja suoja kumit veks. Kun käänsin vasemman puolen vaijerin alaspäin, niin vettähän sieltä tuli ihan lorinalla.
 
 Suojakumit on molemmilta puolilta rikki, mutta vaijerien kuoret ehjät. Pikafiksinä ujutin wd40:n yleisöljyä vaijereiden kuoriin, laitoin vaseliinimöykyn siihen vaipan suulle ja risat kumit päälle. Kumien putsaus ja siihen päälle vulganoituvaa kumimaista teippiä, joka tarttuikin aika napakasti niihin vanhoihin rikkonaisiin kumeihin. Vielä lopuksi vaijerin pintaan vaseliinia siihen suojakumin aukon suulle, jotta sinne olisi menossa ekana muuta, kuin vettä tai hiekkaa.
Jään odottelemaan kelien viilenemistä...


 . Katoksessa oli sen verran sepeliä, että sain edestakaisin heijaamalla rattaat pyörimään. Sutimisenesto, Abs, Brake ja Varoituskolmio jäi palamaan.Sammuivat kyllä seuraavassa käynnistyksessä. Käsijarruvaijerit on nyt jäätyneet kireällä mutta takalevyt ei ainakaan yhtään ole kuumentuneet eli eivät makaa päällä. Mutta?? Käsijarru on ottanut koko ajan vasta ihan ylhäällä, vaikka maantienopeudella kesärenkailla lukkoon asti eli onko se ihan yksilövika. Ei se, että ottaa hyvin vaan vasta ylhäältä ottaminen
 . Katoksessa oli sen verran sepeliä, että sain edestakaisin heijaamalla rattaat pyörimään. Sutimisenesto, Abs, Brake ja Varoituskolmio jäi palamaan.Sammuivat kyllä seuraavassa käynnistyksessä. Käsijarruvaijerit on nyt jäätyneet kireällä mutta takalevyt ei ainakaan yhtään ole kuumentuneet eli eivät makaa päällä. Mutta?? Käsijarru on ottanut koko ajan vasta ihan ylhäällä, vaikka maantienopeudella kesärenkailla lukkoon asti eli onko se ihan yksilövika. Ei se, että ottaa hyvin vaan vasta ylhäältä ottaminen  
  ?!
 ?!