Suunnitelmissa ensimmäinen öljynvaihto diesel 9-3:een

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Suunnitelmissa ensimmäinen öljynvaihto diesel 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko "pohjapanssarissa" luukku, vai pitääkö se ottaa kokonaan pois, ja miten se tapahtuu?
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Suunnitelmissa ensimmäinen öljynvaihto diesel 9-3:een

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Fred Scuttle kirjoitti:Onko "pohjapanssarissa" luukku, vai pitääkö se ottaa kokonaan pois, ja miten se tapahtuu?
Ei ole luukkua eli joudut poistamaan panssarin. On kiinni kuudella kahdeksan millin kannalla olevalla ruuvilla mikäli ruuvit ovat alkuperäiset.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Heti ekassa öljynvaihdossa tein pohjamuoviin n.10cm reiän tyhjennyspropun kohdalle. Helpottaa öljynvaihtoa kummasti :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

rr kirjoitti:Heti ekassa öljynvaihdossa tein pohjamuoviin n.10cm reiän tyhjennyspropun kohdalle. Helpottaa öljynvaihtoa kummasti
Nerokasta! : 8O
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

snuggles kirjoitti:
rr kirjoitti:Heti ekassa öljynvaihdossa tein pohjamuoviin n.10cm reiän tyhjennyspropun kohdalle. Helpottaa öljynvaihtoa kummasti
Nerokasta! : 8O
Tätä suunnittelin minäkin aluksi ja mietin että teen siihen reikään vielä luukun paksusta kumista. Hylkäsin kuitenkin ajatuksen huomattuani että siellä oli kaiken maailman pehmusteita ja äänivaimennusmattoja siellä panssarin sisäpuolella. Edellisessä diesel Seatissani oli muuten tehdastekoinen reikä panssarissa.

Itse joudun auton mataluuden takia ajamaan auton pukeille joka tapauksessa ja tällöin tilaa on myös ruuvata ruuvit akkukoneella auki/kiinni joten ei ole enää nykysellään iso projekti.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: Suunnitelmissa ensimmäinen öljynvaihto diesel 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Suunnitelmissa on todellakin ensimmäinen öljynvaihto dieseliin. (2.2 tid -99) Luukkukin on jo tehty mutta, mitä öljyä laitan? Ei ole näistä nykydieseleistä tietoa pitääkö olla dieselmoottoriöljy vai käykö ihan normaali bensavehkeen öljy. Ohjekirjassahan on kyllä mainittu öljytyyppi, mutta en ymmärrä siitä yhtään mitään.

Motonetissä olisi kohtalaisen hintaista se GM öljy http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0015
Halpaa mutta liekkö sopivaa.

Teboilin diamondilla 5w-40 olen ajellut tuolla og satkulla kävisköhän se, ei tarvitsisi monenlaisia purkkeja olla tallisssa. Vois ostaa isommissa erissä.

Vai kenties Teboil diamond diesel 5w-40 luulisi käyvän mutta onko tarpeellista, tulee jo kalliimmaksi.

Vai joku ihan muu

Öljyt ja sutarin ajattelin vaihtaa 10 000km välein
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Suunnitelmissa ensimmäinen öljynvaihto diesel 9-3:een

Viesti Kirjoittaja rr »

Teukka.k kirjoitti:Suunnitelmissa on todellakin ensimmäinen öljynvaihto dieseliin. (2.2 tid -99) Luukkukin on jo tehty mutta, mitä öljyä laitan? Ei ole näistä nykydieseleistä tietoa pitääkö olla dieselmoottoriöljy vai käykö ihan normaali bensavehkeen öljy. Ohjekirjassahan on kyllä mainittu öljytyyppi, mutta en ymmärrä siitä yhtään mitään.

Motonetissä olisi kohtalaisen hintaista se GM öljy http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0015
Halpaa mutta liekkö sopivaa.

Teboilin diamondilla 5w-40 olen ajellut tuolla og satkulla kävisköhän se, ei tarvitsisi monenlaisia purkkeja olla tallisssa. Vois ostaa isommissa erissä.

Vai kenties Teboil diamond diesel 5w-40 luulisi käyvän mutta onko tarpeellista, tulee jo kalliimmaksi.

Vai joku ihan muu

Öljyt ja sutarin ajattelin vaihtaa 10 000km välein
Kunhan tuo GM:n vaatimus täyttyy, niin pitäis riittää. Itse siirryin heti alussa Castrolin 0W-40 öljyistä Mobilin RF1 5W-50:iin. Olen vaihdellut 15tkm välein. Toiminut moitteetta 225 -> 470 tkm / 4,5 vuotta.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin