kompressorikotelon kääntäminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

kompressorikotelon kääntäminen

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

voiko ahtimen kompressorikoteloa kääntää, siis turbiini puoleen nähden?
on hieman hankalassa asennossa ahtoputken lähtö...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

voi
9000 CD 2.3 -90
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kääntää voi portaattomasti, on kiinni iiisolla lukkorenkaalla eli sitä helläämällä saa käännettyä.
Tossa kuvia kohteesta
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

EDIT:

Itse muutin oman uuden (ei asennettu) asentoa ja jouduin modifioimaan hieman actuaattorin telinettä.
Joissain Garreteissa se on erillisessä telineessä (vanhoissa??) ja joissain taas suoraan koteloon valetussa hässäkässä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

93t sport kirjoitti:Kääntää voi portaattomasti, on kiinni iiisolla lukkorenkaalla eli sitä helläämällä saa käännettyä.
Tossa kuvia kohteesta
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

EDIT:

Itse muutin oman uuden (ei asennettu) asentoa ja jouduin modifioimaan hieman actuaattorin telinettä.
Joissain Garreteissa se on erillisessä telineessä (vanhoissa??) ja joissain taas suoraan koteloon valetussa hässäkässä.
Jos tuommoista ahtimen huoltoprojektia lähtee tekemään, niin voiko ahtimesta purkaa kaiken mikä irti lähtee ja laitttaa vain uudet osat tilalle? Vai onko joku osa tasapainotettu/laitettu tehtaalla oikealle kohdalle ja jota ei saa ottaa irti tai jos ottaa irti niin pitää tietää miten se laitetaan taas oikealle kohdalle?
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

frost kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Kääntää voi portaattomasti, on kiinni iiisolla lukkorenkaalla eli sitä helläämällä saa käännettyä.
Tossa kuvia kohteesta
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

EDIT:

Itse muutin oman uuden (ei asennettu) asentoa ja jouduin modifioimaan hieman actuaattorin telinettä.
Joissain Garreteissa se on erillisessä telineessä (vanhoissa??) ja joissain taas suoraan koteloon valetussa hässäkässä.
Jos tuommoista ahtimen huoltoprojektia lähtee tekemään, niin voiko ahtimesta purkaa kaiken mikä irti lähtee ja laitttaa vain uudet osat tilalle? Vai onko joku osa tasapainotettu/laitettu tehtaalla oikealle kohdalle ja jota ei saa ottaa irti tai jos ottaa irti niin pitää tietää miten se laitetaan taas oikealle kohdalle?
Jaa-a, oma on asennettu ja ajettu 50km ja toimii ok :D
Homma on periaatteessa helppo ...
Itse merkkasin akselit/siivet ja sen mukaan kasasin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Veikkauksia otetaan vastaan, kestääkö tasapainottamaton hallin nurkista löytyvistä romuista kasattu ahdin nipussa alkuunkaan.. laukesi nimittäin ahdin ja nyt on kiire saada kulkine liikkumaan. :?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

mitsun tdo4:ssa oli nasta joka esti kääntämisen, mutta kun sen koneisti pois niin pysty kääntämään..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vastaa Viestiin