Moottoritakuu ei voimassa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja arto »

ja tarina jatkuu..

Vaihdettu uusi ahdin ja huohotin järjestelmä.
Ei vaikutusta huohotukseen. Syy:

Puristuspaineet:
1. 12,5
2. 14,5
3. 6,5
4. 12,5

Jipi jipi

-04 2.0t 120tkm mittarissa.

Eläköön matalakitka moottorit!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:
Ei saa kertoa kaikkea mitä tietää, sillä tieto lisää tuskaa :cry:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9000LPT kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:
Ei saa kertoa kaikkea mitä tietää, sillä tieto lisää tuskaa :cry:

Totta.

Ei tuollakaan boksilla laajakaistalambdan mukaan laihalle mennyt, mutta tuo nakurajan rukkaaminen huolestuttaa jos systeemin tulee jotain vikaa . esim viallinen imm ja kone pääsee oikeasti nakuttamaan eikä moottorinohjaus tuohon reagoi :|

Kyllähän oma vehje kesti vaikka tuollakin boksilla tuli radallakin käytyä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:
Ja-has, ja nostetaan kissa pöydälle!
Minkäs "sorvaamon" tuotteesta oli kysymys??
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

timoseilo kirjoitti:Jos satutte kuulemaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä sellaisen NJÄÄÄÄÄÄ tyyppisen äänen (edes lyhyen) apumiehen puolelta edestä, hakeutukaa heti hoitoon...
Mulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuuluu kyllä sellainen krasahtava ääni, kun moottori pärähtää heilahtaen käyntiin, aivan kuin jotain olisi tartuksissa ja sitten sitten repäistään väkisin irti!
Onkohan tuo ominaisuus vai jokin vika?
Hoitoon en ole tämän takia hakeutunut, mutta korvat on kyllä hiljattain putsattu!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja arto »

No katsotaan nyt ensin onko renkaat jumissa vai männät halki ja mietitään sen jälkeen softan osuutta asiaan.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja arto »

Frostgrey, tiedätkö kuka osaisi T7 softasta noi kartat purkaa luettavaan muotoon?
Mielenkiintoa riittäisi täälläkin päin nähdä mitä siihen on tehty ;)

Ilmeisesti on myös mahdollista, että viallinen DI-kasetti mahdollistaa nakutuksen vai kuinka? Itellä tän auton hankinnan jälkeen huomasin kiihdytyksissä hienoista nykimistä, joka korjaantui kassun vaihdolla. Mietin vain näitä syy-seuraus kuvioita omassa koneessa. No mutta kunhan männät on pöydällä niin kerrotaan lisää.
Viimeksi muokannut arto, Ma Marras 26, 2007 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:

Ei saa kertoa lisää tuskaa????

Mitäs Mitäs???

Pantataanko täällä oleellista tietoa kanssa :saab: istien auton keston kannalta...Karhunpalveluksia oikeen jaellaan. Tieto esille mikä putka tuhoaa autonmoottorit, että saadaan sekin asia selville. Vai kuinka monta konetta pitää kavereiden tietämättömyyttään rikkoa :?: Mitäs jos olisit itse tuossa osassa et pata on paskana :?:

No jooo, älkää sit ottako tätä liian vakavasti ;) mut silti.
9-3.1972
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

se93tbo kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Taitaa syypää löytyä Nordicin softasta.. :|

Tänään sain myös selville omassa femmassa olleen x-merkkisen Aeron viripurkin tietoa.

Huhhuh mitä touhua:(

Pelkkiä ilmamääriä oli muutettu(suurennettu), bensakarttoihin ei oltu tehty mitään , myös nakurajoja oli rukattu.:evil:

ps. Ei tule enään minun autoon tuo boksi :wink:

Ei saa kertoa lisää tuskaa????

Mitäs Mitäs???

Pantataanko täällä oleellista tietoa kanssa :saab: istien auton keston kannalta...Karhunpalveluksia oikeen jaellaan. Tieto esille mikä putka tuhoaa autonmoottorit, että saadaan sekin asia selville. Vai kuinka monta konetta pitää kavereiden tietämättömyyttään rikkoa :?: Mitäs jos olisit itse tuossa osassa et pata on paskana :?:

No jooo, älkää sit ottako tätä liian vakavasti ;) mut silti.
Sanotaan näin, että tähän mennessä saamani tiedon perusteella en laittaisi kenenkään valmistajien bokseja omiin T7 koneisiin (onneksi olen vielä T5 aikakaudella).

Auton ollessa kunnossa kaikilta osiltaan, moottori todennäköisesti kestää, mutta viallisten anturien astuessa peliin mukaan, niin tilanne saattaa olla toinen.

Eli ylimääräisten äänien ilmestyessä kaasua pitää painaa lisää...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Öö, antureita ei ole rikki. Ainoastaan DI oli.
9-3.1972
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja Hook »

... Kaikki on niin suhteellista. :roll: Kun 9-3 T7 aeron turbon ja saksofonin liitos jää muutaman millin raolleen huolimattoman asennuksen myötä ja kun "laadulla" häxsötetty softa ottaa kaiken ilon irti kokoonpanosta pyrkien "riittävään" ilmamäärään välittämättä pikkuasioista, niin tältä näyttää nelospytty 3 päivän ajon jälkeen. :mrgreen:

Kuva
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja arto »

No niin poijaat.

2.0 Steg 1 Nordic aeron ahtimella ja mäntä tapilta tulipellin puoleiselle kyljelle renkaiden väliin halki. Ei onneksi irtopaloja. Renkaat ehjät ja eivät jumissa.

Että näin täällä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Moottoritakuu ei voimassa

Viesti Kirjoittaja Hook »

arto kirjoitti:No niin poijaat.

2.0 Steg 1 Nordic aeron ahtimella ja mäntä tapilta tulipellin puoleiselle kyljelle renkaiden väliin halki. Ei onneksi irtopaloja. Renkaat ehjät ja eivät jumissa.

Että näin täällä.
Tuo edellinen postaamani kuva ei ollut saman firman softalla, mutta fyysinen (ilmavuoto) vika oli koneessa. Tiedossa on myös useita muidenkin firmojen softalla porsineita.. Jopa T5 männillä.

Niin. Herää kysymys, että Kestääkö T7 männät T7:n monesti hieman oikukkaampia virisoftia..?
T5 männät tuntus kestävän vähempiälyisen T5 moottorinohjauksen kanssa paremmin viri softia.. Onko vika siis männissä vai T7 softissa :?: :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin