Aero-helmat
Aero-helmat
Mistä edullisimmin Aero-sivuhelmat ? Auto on 93 SC 2.0TS -06. Alkaa alkuperäiset "lankut" jo nyppiä.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Aero-helmat
eiköhän tohonkin löydy tuolta ruotsin foorumilta.
Re: Aero-helmat
Sen verran uusia ettei välttämättä löydy mutta voit yrittää http://www.sdcc.se
http://trolli.nu hoitaa tuolta tavaraa Suomeen joten Trollilta voinee myös tiedustella asiaa.
Muuten esim. Ruotsin foorumilta ( http://forum.saabturboclub.com ) voi tähystellä jos myynti-palstalla tuollaisia näkyisi.
http://trolli.nu hoitaa tuolta tavaraa Suomeen joten Trollilta voinee myös tiedustella asiaa.
Muuten esim. Ruotsin foorumilta ( http://forum.saabturboclub.com ) voi tähystellä jos myynti-palstalla tuollaisia näkyisi.
Re: Aero-helmat
Huomasin itekin nuo.saapasi kirjoitti:tämmöstä löytyi SS/SC
Kannattaa vaan pitää mielessä, että ruotsalaiset ovat yleensä aika nihkeitä isompien kamojen lähettämisessä tänne Suomeen, toki niitä poikkeuksiakin on

Re: Aero-helmat
Poikkeus/rajatapaus olen aina tiennyt olevani, mutta tosiaan Ruotsista olen raahannut KOKO tonnari Aeron sisustan ja nyt myös KOKO tonnari Aeron korisarjan ilman ongelmia.pade kirjoitti:Huomasin itekin nuo.saapasi kirjoitti:tämmöstä löytyi SS/SC
Kannattaa vaan pitää mielessä, että ruotsalaiset ovat yleensä aika nihkeitä isompien kamojen lähettämisessä tänne Suomeen, toki niitä poikkeuksiakin on
Se on kanssa se miten niiden kanssa lähtee keskustelemaan -> Kielitaito on eduksi (vähintään englanti) ja sitten mitä on valmis maksamaan. Myös mahdolliset kilpailijat kannattaa ajoissa noteerata hyvän tavaran edessä. Ts. kovat piippuun kun alkaa viesteihin tulla viivettä. Kannattaa ensimmäisessä kontaktissa myös mainostaa kuinka oikeesti helppoa on Bussgodsilla lähettäminen ja tuoda ilmi hyviä esimerkkejä tuttujen onnistuneista roudauksista. Näillä saa turhat epäluulot pois niiden ajatuksista heti kättelyssä (yleensä vain epätietoisuutta). Tosiasiahan on, että suurin homma myyjällä on vain tavaran pakkaaminen. Samalla tavalla joutuu pakkaamaan kuin lähettäisi naapurikaupunkiin. Harvoin on sisustalle tai korisarjalle ostajaa lähistöllä. Ja jos on, mietit onko tavara todella se mitä haluat ja voiko samaa löytyä siedettävällä aikasyklillä tai yhtä edullisesti, ja sitten teet tarvittavan korotuksen, jota myyjä ei jää miettimään. Se on siinä. Raha siirtyy 1-3 päivässä. Myös tyrkyttämällä pientä etumaksua myyjän tilille, nostat myyjän kynnystä perua kauppa mahdollisen kilpailijan hyväksi (riippuu tietysti kuinka psyko siellä toisessa päässä on).
Re: Aero-helmat
Yksi vaihtoehto on odotella kymmenen vuotta ja kyttäillä suorsan ja koppsan tarjontaa torilla, löytyy outoja (lue. hyviä settejä) yhdistelmiä, eikä ole ollut pahaa sanottavaa kaupattavasta tavarasta, hinnasta voi olla toki montaa mieltä, mutta jos tarjonta on vähäistä ja kysyntä suunnatonta, niin jokainen tehköön omat päätelmänsä. 
-Sami
ps. Ruotsin kurjien kanssa en tee enää mitään kauppaa, myyjä katoaa jäljettömiin kun mainitsee että suomeen pitäisi lähettää. Jopa niinkin koitin yhdelle ehdotella että lähettäisi haaparantaan roinan mistä saabistitoveri hakisi tavaran ja torniosta lähettelisi eteenpäin, olin jopa valmis sen maksamaan etukäteen, ni ei. Tehköön kauppaa siellä ketkä osaa, itse en enää lähde pelleilemään heidän kanssa.

-Sami
ps. Ruotsin kurjien kanssa en tee enää mitään kauppaa, myyjä katoaa jäljettömiin kun mainitsee että suomeen pitäisi lähettää. Jopa niinkin koitin yhdelle ehdotella että lähettäisi haaparantaan roinan mistä saabistitoveri hakisi tavaran ja torniosta lähettelisi eteenpäin, olin jopa valmis sen maksamaan etukäteen, ni ei. Tehköön kauppaa siellä ketkä osaa, itse en enää lähde pelleilemään heidän kanssa.

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Aero-helmat
Ruotsista olen ostanu kadet vanteet ja muoviosaa, ja ihan kohtalaisesti sieltä saa ostettua...ehkä puolet ei vastaa, jos ilmoittaa ruotsiksi, että on valmis ostamaan heti, rahat siirtyy kahessa täydessä arkipäivässä ja Suomeen on yhtä helppo lähettää kuin Ruotsiin.
Harmi vaan, kun blocket.se:n kautta ostaminen on turhan riskialtista, koska yksityiset eivät voi lähettää bussegosdilla postiennakolla suomeen
STCS:än foorumilta uskaltaa ostaa paremmin, pari kertaaa on jopa käynyt sillee, että tavara on Suomen puolla ennekuin rahat myyjän tilillä.
Harmi vaan, kun blocket.se:n kautta ostaminen on turhan riskialtista, koska yksityiset eivät voi lähettää bussegosdilla postiennakolla suomeen

STCS:än foorumilta uskaltaa ostaa paremmin, pari kertaaa on jopa käynyt sillee, että tavara on Suomen puolla ennekuin rahat myyjän tilillä.
Saab 900S Combicoupe
Re: Aero-helmat
Olen minäkin Ruotsista paljon tilannut ja hyvin mennyt mutta valitettavan monta tapausta tiedän missä sveduille menee pupu pahasti pöksyyn kun ilmenee että ostaja on suomalainen tai että tavara pitäisi suomeen lähettää.
Ja nyt puhun siitä, kun kaupat ovat jo lyöty lukkoo, eli kielitaito ja kaupankäyntitaidot eivät tässä vaiheessa enää paljoa merkkaa : )
Mutta usein toimii täysin ongelmitta.
Ja nyt puhun siitä, kun kaupat ovat jo lyöty lukkoo, eli kielitaito ja kaupankäyntitaidot eivät tässä vaiheessa enää paljoa merkkaa : )
Mutta usein toimii täysin ongelmitta.
Re: Aero-helmat
Olen yhden vannesarjan ostanut ruotsista ja se meni ihan hyvin.
Mutta kielitaito on kyllö suuri plussa.
Kannattaa heti ekassa viestissä mainita että asuu Suomessa ja tavara pitäisi lähettää tänne.
Rahan siirto on kyllä suhteellisen vaikeeta ja hidasta ruotsiin joten on usein vaara että kaupat kaatuu siihen.
Mutta kielitaito on kyllö suuri plussa.
Kannattaa heti ekassa viestissä mainita että asuu Suomessa ja tavara pitäisi lähettää tänne.
Rahan siirto on kyllä suhteellisen vaikeeta ja hidasta ruotsiin joten on usein vaara että kaupat kaatuu siihen.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Aero-helmat
Rahansiirto ei ole mitenkään vaikeata, tuo luulo täytyy nyt ampua heti alas.
Ainakin minun nettipankeissani (Nordea ja Sampo) ulkomaan tilisiirrot ovat vain muutamaa hiiren napsautusta ja kentän täyttöä suuritöisempiä, kuin kotimaan.
Ainakin minun nettipankeissani (Nordea ja Sampo) ulkomaan tilisiirrot ovat vain muutamaa hiiren napsautusta ja kentän täyttöä suuritöisempiä, kuin kotimaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Aero-helmat
Niin siis oliko se nyt vaikeaa vai oliko rahan siirtyminen hidasta?
Rahan lähettäminen ei ole vaikeaa, mutta sen liikkumisessa saattaa kestää kauan. Se ei mielestäni tee hommasta yhtään vaikeampaa, sen formin täyttö vie saman verran aikaa nettipankissa.
Vrt. laivapostilla paketti jenkkeihin kestää noin 4vk. Ei se silti kovin vaikeaa ole Ruotsiin lähettämiseen verrattuna, ainoastaan hidasta.
No, nyt meni molemmilta saivartelun puolelle. Toivottavasti lukijat ymmärsivät kaikkien kannan. Moi.
Rahan lähettäminen ei ole vaikeaa, mutta sen liikkumisessa saattaa kestää kauan. Se ei mielestäni tee hommasta yhtään vaikeampaa, sen formin täyttö vie saman verran aikaa nettipankissa.
Vrt. laivapostilla paketti jenkkeihin kestää noin 4vk. Ei se silti kovin vaikeaa ole Ruotsiin lähettämiseen verrattuna, ainoastaan hidasta.
No, nyt meni molemmilta saivartelun puolelle. Toivottavasti lukijat ymmärsivät kaikkien kannan. Moi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Aero-helmat
Noniin, ehkä sana vaikea on väärä tässä yhteydessä. Eihän se vaikeata ole. Mutta kun rupeat kyselemään BIC/SWIFT koodeja ja saajan tilinumeroa IBAN-muodossa ja vastapuoli ei ole tottunut tämmöseen niin äkkiä voi tulla vähän ihmetystä.Jope kirjoitti:Rahansiirto ei ole mitenkään vaikeata, tuo luulo täytyy nyt ampua heti alas.
Ainakin minun nettipankeissani (Nordea ja Sampo) ulkomaan tilisiirrot ovat vain muutamaa hiiren napsautusta ja kentän täyttöä suuritöisempiä, kuin kotimaan.
Jos esittää asiansa hyvin ei yleensä mitään ongelmia ole.
Re: Aero-helmat
No mutta näitähän tarvitaan joka tapauksessa, menee rahat Ruotsiin tai Ugandaan.Nicke kirjoitti:Noniin, ehkä sana vaikea on väärä tässä yhteydessä. Eihän se vaikeata ole. Mutta kun rupeat kyselemään BIC/SWIFT koodeja ja saajan tilinumeroa IBAN-muodossa ja vastapuoli ei ole tottunut tämmöseen niin äkkiä voi tulla vähän ihmetystä.Jope kirjoitti:Rahansiirto ei ole mitenkään vaikeata, tuo luulo täytyy nyt ampua heti alas.
Ainakin minun nettipankeissani (Nordea ja Sampo) ulkomaan tilisiirrot ovat vain muutamaa hiiren napsautusta ja kentän täyttöä suuritöisempiä, kuin kotimaan.

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Aero-helmat
Tuo on sitten universumin HITAIN logistiikkafirma. Täytyy vaikuttaa että on svenssonit asialla, nimittäin molemmilla kerroilla kun tässä on "pieni" satsi tuolta tuotu, niin Ruotsalaisilla kestänyt aina vähintään viikko (7-10pv) saada tavara haaparantaan, josta sitten Suomipoika on yleensä päivässä korkeintaan kahdessa roudannut sen sitten tänne alas....hz81 kirjoitti:tavara saapui Bussgodsilla parissa päivässä.
Myöskään logiikan puolesta ei bussgods pisteitä kerää. Korisarja lähti about stogiksen korkeudelta, mutta ei kun tavarat piti ensin viedä viikoksi malmööseen aivan eteläisempää kolkkaan ja sieltä vasta ylös. Varmaan sielä alhaalla on joku keskus, mutta mitä järkeä, tuleehan niille jo polttoainekulujakin tollasesta satojen kilometrien turhasta roudauksesta... ei jummarra
