Alustasarjan asentelusta
Alustasarjan asentelusta
On tuossa parin viikon sisällä alustasarjan laitto edessä. Vaihtoehtoja vaan on ja lähinnä tuo etupää askarruttaa:
Kuulin väitteen että madallusjouset ovat usein etutolppaan liian lyhyet ja kun inssi nostaa keulan ylös, jousi pyörii ala ja ylälautasen välissä ihan vapaasti -> hylky ! Eli siis, onko turvallisempaa hommata setti jossa vaihdetaan koko etutolppa samassa paketissa ?
Vai, olenko ymmäränyt jotain väärin ?
Niin ja jos jollakulla on valmis alustasetti kaupan niin tänne vaan !
Kuulin väitteen että madallusjouset ovat usein etutolppaan liian lyhyet ja kun inssi nostaa keulan ylös, jousi pyörii ala ja ylälautasen välissä ihan vapaasti -> hylky ! Eli siis, onko turvallisempaa hommata setti jossa vaihdetaan koko etutolppa samassa paketissa ?
Vai, olenko ymmäränyt jotain väärin ?
Niin ja jos jollakulla on valmis alustasetti kaupan niin tänne vaan !
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Re: Alustasarjan asentelusta
Ainakaan minulla ei ole yhdetkään jouset pyörineet inssin käsittelyssä orig. tolpissa, kokemusta on B+G:stä sekä HR:stä.
Edessä on nytkin vartin verran pätkäistyt HR:n jouset eikä siltikään pyörähtele lautasissa.
Asentaessa olen varuiksi pyöritellyt kierroksen vielä esim. puutarhaletkua jousen päälle ettei käy kolisemaan montuissa, ihan vaan varuiksi.
Edessä on nytkin vartin verran pätkäistyt HR:n jouset eikä siltikään pyörähtele lautasissa.
Asentaessa olen varuiksi pyöritellyt kierroksen vielä esim. puutarhaletkua jousen päälle ettei käy kolisemaan montuissa, ihan vaan varuiksi.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Re: Alustasarjan asentelusta
No hui!
Elä nyt pelottele
Oishan se jo pyörinyt se jousi asennuksessakin, kun niitä laittelee iskareihin.
Jos ois niin väljät, niin silloinhan ei tarvitsisi mitään jousipuristimia sun muita työkaluja.
Mulla Lesjön jouset ja ei mitään tuollaisia ongelmaa. Eikä muuten katsastus-setäkään edes sanonut mitään jousista. En rupea muutaman sentin alennuksesta maksamaan sitä muutoskatsastusmaksua, joka on NIIN rahastusta kuin vaan voi olla.
-Hessu-
Elä nyt pelottele
Oishan se jo pyörinyt se jousi asennuksessakin, kun niitä laittelee iskareihin.
Jos ois niin väljät, niin silloinhan ei tarvitsisi mitään jousipuristimia sun muita työkaluja.
Mulla Lesjön jouset ja ei mitään tuollaisia ongelmaa. Eikä muuten katsastus-setäkään edes sanonut mitään jousista. En rupea muutaman sentin alennuksesta maksamaan sitä muutoskatsastusmaksua, joka on NIIN rahastusta kuin vaan voi olla.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Alustasarjan asentelusta
Tuon kauhutarinan kuulin varaosakauppiaalta joka ei suostunut tuohon vedoten myymään mulle madallusjousia tonnariin. Oli kuulemma heillä ollut kalliiksi tullut tapaus jossa oli noin käynyt.hessu75 kirjoitti:No hui!
Elä nyt pelottele
Oishan se jo pyörinyt se jousi asennuksessakin, kun niitä laittelee iskareihin.
Jos ois niin väljät, niin silloinhan ei tarvitsisi mitään jousipuristimia sun muita työkaluja.
Mulla Lesjön jouset ja ei mitään tuollaisia ongelmaa. Eikä muuten katsastus-setäkään edes sanonut mitään jousista. En rupea muutaman sentin alennuksesta maksamaan sitä muutoskatsastusmaksua, joka on NIIN rahastusta kuin vaan voi olla.
-Hessu-
Mistä saa muuten noita lesjön jousia ? Niitä kun on olemassa 20mm madaltavana niin olisi minulle se paras vaihtoehto. En vaan löydä niitä mistään myynnistä. Myös Lesjön toisella tuotemerkillä eli Kilenillä on tuon 20mm madaltavia, mutta niitäkään en löydä. Noiden kanssa kun kävis uudet vakioiskaritkin vielä ihan kivasti.
Re: Alustasarjan asentelusta
Tuohon Lesjöjen saatavuuteen en osaa valitettavasti minä sanoa mitään sinulle.
Ostin omat 40mm madaltavat Lesjöt täältä foorumilta jo vuosi sitten. Nyt vasta sain ne alle
Saamattomuutta minulta, heh.
Nooh, nyt on sitten maalattu kaikki osat hienon punaisiksi ja on siistit kun menee auton alle.
-Hessu-
Ostin omat 40mm madaltavat Lesjöt täältä foorumilta jo vuosi sitten. Nyt vasta sain ne alle
Saamattomuutta minulta, heh.
Nooh, nyt on sitten maalattu kaikki osat hienon punaisiksi ja on siistit kun menee auton alle.
-Hessu-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:24
- Paikkakunta: Pohjaslahti
Re: Alustasarjan asentelusta
Jep,jep..olis kanssa noi Lesjöt vartoillu pääsyä aeron alle jo varmaan vuoden ja nyt kyllä pakko laittaa leimalle.Tietäis vaan noista iskareista jotka toimis...oliko porukalla kokemuksia????
900classic-93 99gl-80 2x99gl-76 90LUMIKKO 99 gl -81 petro
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Alustasarjan asentelusta
aiheeseen liittyen, itsellä olisin n.5000km ajetut lesjöt -40mm jos joku haluaisi vaihtaa -50mm/-60mm jousiin?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Alustasarjan asentelusta
Completoksella näytti olevan yksi sarja -25mm Elit(lesjö) jousia.
Re: Alustasarjan asentelusta
Lisäutelua:
Teoriassahan 1.1.1998 jälkeen rekisteröidyille autoille vaaditaan madallusjousten yhteydessä se TUV paperi tms. Ihmettelin vaan kun juuri missään tonnariin myytävässä setissä ei tuota lappua ole. Soittelin konttorille ja epäilivät että tuo on niin vanhaa mallisarjaa ettei noissa vikoissakaan tonnareissa ole EU tyyppihyväksyntää jolloin mitään lappua ei tarvita. Kuitenkin höpisi että pitäisi todistaa ko. jousten olevan tonnariin sopivat , mutta mites sen teen ? Kertokoot joku joka on muutosleimannut tontun !
JA SITTEN:
Jos ostan sachsin vakioiskarit 40mm madalluksen kanssa käytettäväksi, menenkö pahasti metsään ? Kauppiaat väittävät että vakioiskarit käyvät vielä tuollaisen madalluksen kansa hyvin
Teoriassahan 1.1.1998 jälkeen rekisteröidyille autoille vaaditaan madallusjousten yhteydessä se TUV paperi tms. Ihmettelin vaan kun juuri missään tonnariin myytävässä setissä ei tuota lappua ole. Soittelin konttorille ja epäilivät että tuo on niin vanhaa mallisarjaa ettei noissa vikoissakaan tonnareissa ole EU tyyppihyväksyntää jolloin mitään lappua ei tarvita. Kuitenkin höpisi että pitäisi todistaa ko. jousten olevan tonnariin sopivat , mutta mites sen teen ? Kertokoot joku joka on muutosleimannut tontun !
JA SITTEN:
Jos ostan sachsin vakioiskarit 40mm madalluksen kanssa käytettäväksi, menenkö pahasti metsään ? Kauppiaat väittävät että vakioiskarit käyvät vielä tuollaisen madalluksen kansa hyvin
Re: Alustasarjan asentelusta
Taitaa tonnarissasi olla tyyppihyväksyntä, sen pitäisi löytyä konehuoneen metallisestä tyyppikilvestä, siitä E-kohdasta, on pitkä numero/kirjainsarja.Kaide kirjoitti:... Soittelin konttorille ja epäilivät että tuo on niin vanhaa mallisarjaa ettei noissa vikoissakaan tonnareissa ole EU tyyppihyväksyntää jolloin mitään lappua ei tarvita....
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Alustasarjan asentelusta
Pitää olla TUV-lappu tonnariin. Minä jouduin jälkeenpäin käydä näyttämässä H&R:ien lappusta kun muutoskatsastuksessa vaativat. Lapun sai netistä H&R:n sivuilta.
Re: Alustasarjan asentelusta
Ja milläköhän hitolla ne tarkistaa että se mukana oleva lappu täsmää auton alla oleviin jousiin ? Samanlaisia vietereitä kaikkisaapasi kirjoitti:Pitää olla TUV-lappu tonnariin. Minä jouduin jälkeenpäin käydä näyttämässä H&R:ien lappusta kun muutoskatsastuksessa vaativat. Lapun sai netistä H&R:n sivuilta.
Re: Alustasarjan asentelusta
Inssi hinkkaa jousesta näkyviin numerosarjan, joka täytyy olla TUVissa. Sen lisäksi tuvissa tulee käydä ilmi että jousi on nimenomaan ko. tonnikeijuun tehty. Ei tartte lukea tarkkaa mallia, mutta korimalli mulla luki.Kaide kirjoitti:Ja milläköhän hitolla ne tarkistaa että se mukana oleva lappu täsmää auton alla oleviin jousiin ? Samanlaisia vietereitä kaikkisaapasi kirjoitti:Pitää olla TUV-lappu tonnariin. Minä jouduin jälkeenpäin käydä näyttämässä H&R:ien lappusta kun muutoskatsastuksessa vaativat. Lapun sai netistä H&R:n sivuilta.
Re: Alustasarjan asentelusta
Tämä on just taas tätä suomen ikiomaa kulttuuria, jossa vaaditaan kaikenmaailman laput vain siksi, kun ne pitää olla. Kukaan ei uskalla kyseenalaistaa mitään.Kaide kirjoitti:Ja milläköhän hitolla ne tarkistaa että se mukana oleva lappu täsmää auton alla oleviin jousiin ? Samanlaisia vietereitä kaikki
Mitä sitten, jos auton jousitus vanhuuttaan laskee itsekseen 20mm. Pitääkö todistaa katsarille, että jouset ovat aidot ja teettää tutkimukset ja mittaukset VTT:llä?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Alustasarjan asentelusta
Tuosta jousien pyörimisestä vielä että mullaki on tuossa 9000cs 2.0t -98:ssa H&R:n 40mm pudottavat jouset edessä vakio tolpilla eikä kyllä pyöri jos auton nostaa ilmaan.. Pitäs ehkä vaihtaa vielä taakse, koska tietyihin paikkoihin pysäköitäessä auto näyttää aika keula painoiselta. Mutta taas silloin kun on kontissa tavaraa tai porukkaa takapenkillä niin auto on täysin balanssissa ja mahtava ajaa..