NO mä olen ajanut aika maltillisesti ja en mene dynoo ton softan kanssa, uusi tulossa ja sitten vasta dynoon. Veikkaampa ettei ST dyno pysy tahdissa mukana ollenkaan jos yht'äkkiä rykäsee ton piikin. Malttia äijät nyt mä meen vaihtaa putken auton alle iltapuhteeksi900aero-84 kirjoitti:ootko potkuhoisu käyttäny tota autoos dynossa???
Jos et niin suosittelisin ainakin kiireisesti ennenkun laukee
Ahdot tapissa
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Toi ole normi Maptun stage III ja keli muistaakseni aika kylmä tuolloin.turbotalladega kirjoitti:Vigge! Mikä stegi sulla on tossa videolla? Maks ahdot noin 1.3 ja ahtomittari tällöin punasen puolvälissä...
Ahtopaine vaihtelee tolla boksilla 1.3 + - 1bar. Dynossa tosin puhalsi 1.5bar. Ko. bosilla ajettiin AMW dynossa mun signaturessa näkyvät luvut/ käyrät. Tuolloin ahtoi 1.18, mutta lämpötila 5deg C.
Kuten sanoin tosta ahtomittarista niin se näyttää mitä haluaa. Monilla menee 1.4bar:lla tappiin, mutta mulla tyssää tohon puoliväliin. Jos autossa on orkksi ECU niin sitten siitä voi ehkä jotain lukea, mutta näillä viri ECUlla mittari on yks paskan lati.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
AUTS taas mua viedään
Ööh nyt menee muuten ahdot vieläkin villimmin ton putken kanssa, ei uskalla oikeen kokeillakkaan, nelosella kiihdyttäessä varovasti ahdot pysy 1,5 bar noin 5 sek koko ohituksen ajan.
Ööh nyt menee muuten ahdot vieläkin villimmin ton putken kanssa, ei uskalla oikeen kokeillakkaan, nelosella kiihdyttäessä varovasti ahdot pysy 1,5 bar noin 5 sek koko ohituksen ajan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Nyt saisit varmaan kellotettua aika kohtuullisen ajan esim. 100-150 välille kolmosella ja nelosella jos uskaltaa antaa mennä 5s täpöllä.potkuhousu kirjoitti:Ööh nyt menee muuten ahdot vieläkin villimmin ton putken kanssa, ei uskalla oikeen kokeillakkaan, nelosella kiihdyttäessä varovasti ahdot pysy 1,5 bar noin 5 sek koko ohituksen ajan.
Kyllä itseäkin hieman hirvittää omat ahdot ja ne on vaan hetkellisesti reilussa 1,5:ssä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mieli tekis mutta taitaa nyt jäädä kokeilematta 
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Nyt potkiksen voikin laittaa tuolla kylillä kylmäksi kun se ei uskalla polkee mäntäpistiäisen pelossapotkuhousu kirjoitti:mieli tekis mutta taitaa nyt jäädä kokeilematta
Sillä on hei sitten semmonen hopeenharmainen, komeet vanteet ja ruskettunut naama ja viggen aurinkolasit, ettäs tunnistatte.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nyt kaikki kyykkyyn sillä max ahdot tällä hetkellä 1,5 bar. Pientä heilumista vielä havaittavissa eli 1,6 saadaan joka laskee nopeasti 1,4 ja nousee taas 1,5. Ei ole enään pelkoa moottoririkosta.
Voimaa on nyt paljon tasaisemmin ja ns turbo potku on poissa, paljon miellyttävämpi ajaa kun vetää nätisti jo alhasilla kierroksilla. Oi tätä onnea, mutta ei juhlita vielä pitää tarkastaa vielä lambda arvot joten niistä sitten lisää myöhemmin
Voimaa on nyt paljon tasaisemmin ja ns turbo potku on poissa, paljon miellyttävämpi ajaa kun vetää nätisti jo alhasilla kierroksilla. Oi tätä onnea, mutta ei juhlita vielä pitää tarkastaa vielä lambda arvot joten niistä sitten lisää myöhemmin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Huomasinpa eilen kotiinpäin ajaessa, että Equus näytti ~nollaa, eikä mittari enää värähtänytkään, vaikka kuinka polki... 
( Saabin oma mittari toimi normaalisti )
Huoltiksella konepelti ylös ja tutkimaan: mittarin oma messinkinen liitin, joka tulee siihen mustaan muovi-silikoni putkeen, joka taas toisesta
päästään on siinä T-haarassa, oli irronnut. Ei kestänyt ~>1 bar painetta vaan oli irronnut itsestään !
Pitänee varmistaa teipillä ja/tai liimalla tms. (?)
Tuli muuten eilen todettua, että kyllä se Equus näyttää minullakin hetkellisesti ~1,2 - 1,3 bar, mutta laskee sitten tosi nopeasti 1 bar tasolle.
( Saabin oma mittari toimi normaalisti )
Huoltiksella konepelti ylös ja tutkimaan: mittarin oma messinkinen liitin, joka tulee siihen mustaan muovi-silikoni putkeen, joka taas toisesta
päästään on siinä T-haarassa, oli irronnut. Ei kestänyt ~>1 bar painetta vaan oli irronnut itsestään !
Pitänee varmistaa teipillä ja/tai liimalla tms. (?)
Tuli muuten eilen todettua, että kyllä se Equus näyttää minullakin hetkellisesti ~1,2 - 1,3 bar, mutta laskee sitten tosi nopeasti 1 bar tasolle.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.


