Eberi ei tahdo lähteä käyntiin. Käry on kamala mutta ei tunnu sytyttävän, kun ei tule lämmintä yhtään, vaikka olisi ollut pitkäänkin "päällä".
Mistähän vikaa olisi hyvä lähteä etsimään? Missäs koko värkki oikein sijaitsee?
Neuvoista kiittäen...
Eberipulma TiD:ssä
Eberipulma TiD:ssä
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Eberipulma TiD:ssä
Hehku epäkunnossa?! Haulla löytyy paljon eberi juttujaHece R kirjoitti:Eberi ei tahdo lähteä käyntiin. Käry on kamala mutta ei tunnu sytyttävän, kun ei tule lämmintä yhtään, vaikka olisi ollut pitkäänkin "päällä".
Mistähän vikaa olisi hyvä lähteä etsimään? Missäs koko värkki oikein sijaitsee?
Neuvoista kiittäen...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Eberipulma TiD:ssä
Jos autosi o 2,2 Tid, niin Eberi löytyy konehuoneesta rintapellistä. Aika hyvin siihen pääsee käsiksi.
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Eberipulma TiD:ssä
Onko ollut pitkään käyttämättä? Jos on ollut, pitää narrata, elikkä panna päälle ja antaa yrittää käynnistyä esim. minuutin tai pari ja sammuttaa. Kun toistaa muutaman kerran ja jos ei käynnisty, niin vika ei ole kuivaneissa polttoainerööreissä.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Eberipulma TiD:ssä
Ei välttämättä sitten löydy rintapellistä. Omassani (-03) eberi on jarrutehostajan alapuolella eikä todellakaan ole kovin kätevästi käsillä. Eri helppo paikka oiskin siinä rintapellissä. Tiedä sitten miksi se on tuonne pitäny tunkea.9-3 kirjoitti:Jos autosi o 2,2 Tid, niin Eberi löytyy konehuoneesta rintapellistä. Aika hyvin siihen pääsee käsiksi.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberipulma TiD:ssä
Tajusin tuossa, että Eberin tempuilu alkoi, kun autosta meni nesteet pihalle jonkin lämmönsäätöventtiilin hajottua. Tuolla oli juttua ilmaamisesta, voisikohan se auttaa? Olisiko kellään kuvaa siitä ilmausruuvista ja ohjeita? Ymmärsin noiden keskustelujen perusteella, että se menisi jotakuinkin seuraavasti:
1) Eberi päälle
2) ilmausruuvi auki
3) kun tulee kunnolla nestettä, niin ruuvi kiinni
Hyvin simppeliltä kuullostaa, mutta voiko se olla näin helppo systeemi?
1) Eberi päälle
2) ilmausruuvi auki
3) kun tulee kunnolla nestettä, niin ruuvi kiinni
Hyvin simppeliltä kuullostaa, mutta voiko se olla näin helppo systeemi?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro