Tarviin nopeasti tietoa enkä söörtsh-funkiolla löytänyt vastausta...
Mitä pitää tehdä jos haluaa 95:sta vaihtaa ilmanputsarin? Mitä täytyy purkaa, kuinka kauan aikaa tähän menee ja tarviiko autoa nostaa ylös? Käytössä ei ole nääs kuin origineel tunkki...
Kiitoskiitoskiitos...
P.S. Kyseessä siis allekirjoituksessa oleva auto...
Ilmanputsarin vaihdosta!
Ilmanputsarin vaihdosta!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Ilmanputsarin vaihdosta!
Itse ajoin semmoisille Motonet-rampeille (maksoi kai 19€/pari), mutta niihin piti laittaa lautaa, että suostui auto niille nousemaan raapimatta puskuria. On tuo keula sen verran pitkä.
Apumiehen puolella renkaan edessä on ilmanputsarin kotelon pohja, joka on kiinni kolmella torxilla (sorry, en muista kokoa, käytin yritys/erehdys/onnistuminen -tekniikkaa sopivan etsimisessä). Ne torxit auki, niin pohja irtoaa ja suodatin tulee mukana. Minulla otti vähän kiinni puskurin/helman reunoihin, mutta ei häiritsevästi. Hieman lievää väkivaltaa käyttäen meni paikoilleen. Ei siis mikään paha homma, mutta on niitä suodattimia helpomminkin vaihdeltu...
Itse en lähtisi vaihtamaan originaalitunkin varassa. On ne yleensä sen verran horjuvia laitoksia. Ainakin laittaisin jotain auton alle siltä varalta, että tunkki pettää.
Apumiehen puolella renkaan edessä on ilmanputsarin kotelon pohja, joka on kiinni kolmella torxilla (sorry, en muista kokoa, käytin yritys/erehdys/onnistuminen -tekniikkaa sopivan etsimisessä). Ne torxit auki, niin pohja irtoaa ja suodatin tulee mukana. Minulla otti vähän kiinni puskurin/helman reunoihin, mutta ei häiritsevästi. Hieman lievää väkivaltaa käyttäen meni paikoilleen. Ei siis mikään paha homma, mutta on niitä suodattimia helpomminkin vaihdeltu...
Itse en lähtisi vaihtamaan originaalitunkin varassa. On ne yleensä sen verran horjuvia laitoksia. Ainakin laittaisin jotain auton alle siltä varalta, että tunkki pettää.
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Ilmanputsarin vaihdosta!
Kiitos vinkistä!
Putsari tuli vaihdettua(auton omalla tunkilla)... 4x Torxilla oli tuo mun viritys kiinni, lisäksi piti se etupuskurin pultti irroittaa, ja em. väkivaltaa käyttäen ottaa se putsari pois sieltä. Yllättävän puhdas oli, ei olisi tarvinnut varmaan vaihtaa...
SaabClub osoitti jälleen hyödyllisyytensä!
Putsari tuli vaihdettua(auton omalla tunkilla)... 4x Torxilla oli tuo mun viritys kiinni, lisäksi piti se etupuskurin pultti irroittaa, ja em. väkivaltaa käyttäen ottaa se putsari pois sieltä. Yllättävän puhdas oli, ei olisi tarvinnut varmaan vaihtaa...
SaabClub osoitti jälleen hyödyllisyytensä!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion