Bilteman taso

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Henna Makkonen
"Aero"

Bilteman taso

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Helou, millaisia kokemuksia teiltä on Bilteman tuotteista. Vaikuttaa aika halvalta. Aika moni kuitenkin puhuu, että varsinkin Bilteman akut olisi huonoja. Eli, kannattaako tilata Biltsusta. :D
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kyllä mä ainakin jätän bilteman väliin yleensä, jotain yksinkertaisia juttuja sieltä kannattaa hankkia, kuten kaiutinjohtoa tai vaikka pölykapselit. Motonetissa paremmat valikoimat autonosien suhteen ja taitaa laatukin olla parempaa. Biltsun akuista ei ole kokemusta, mut muistaakseni jossain testissä pärjäs ihan hyvinkin.
winorloose
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:D Akut taitaa itse asiassa olla niitä harvoja kelvollsia Biltema-tuotteita. Ja joku vahvistin pärjäsi myös kerran hyvin jossain Hi-Fi lehden testissä.

Omat kokemukseni Biltema-laadusta ovat kylläkin hyvin masentavia. Pidin itse asiassa pari-kolme vuotta taukoa, enkä ostanut sieltä yhtään mitään. Nyt sitten muutama viikko takaperin ostin sieltä tulpan johdot ja tulos oli sama vanha entinen. Johtojen laatua kuvaa kenties parhaiten ST-Motorsin "Bosch-expertin" (Kari Hätälä) lausunto; "Johdot eivät ole huonot, ne on vieläkin huonommat".
Classic 900
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Juu, Bilteman akut on hyviä. Niin kokemuksen kuin testienkin kautta.

Mutta, mutta. Kovin epätasaista muuten. Sain kerran Saabiin öljynsuodattimen (luettelossa virhe), jonka takaiskuventtiili päästi sen tyhjäksi joka kerta kun auto seisoi. Ihmettelin vähän, miksi öljynpainevalo paloi pari sekuntia/käynnistys. En ihmetellyt kauan vaan hain oikean suodattimen ja sain rahat takaisin, sinänsä ihan ok palvelua. Mutta pirun vaarallinen virhe.

Opel Rekordiin ostin aikanaan vesipumpun joka oli halpa ja kas, sama numero kuin orkkis-osassa. Mutta useamman kaverin ja allekirjoittaneen karvaitten kokemusten valossa, välttäkää:

Sytysosat (poislukien tulpat, samoja kuin muuallakin)
Jarruosat
Alustan osat varauksin

Totuuden nimissä on sanottava, etten ole ainakaan kuuteen vuoteen edes poikennut Biltemassa. Ajan mieluimmin vähän pitemmälle Motonettiin, josta on tähän asti saanut kunnon osaa. Ja suht edullista sielläkin.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kyllä ainakin landella ruohonleikkurissa on bilteman akku pelannut oikein hyvin. Talven jälkeenkin lähtee käyntiin ilman lataamisia :!:

Myöskin yhden polkupyörän ostin ~viisi vuotta sitten biltemasta ja sekin toimi paremmin kuin yksikään muu pyörä joka on ollu, mutta sitten se varastettiin :(

Joitain työkaluja on kanssa biltemasta ja ihan hyvin nekin toiminu.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Kipe_9000
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

juu, samanlaisia kokemuksia
Jarrupalat eteen -87, vaihdatin jo nesteetkin kun hain vikaa jarruista, lopulta syyksi löutyi bilteman palat :!:

Vetokoukku ollut ihan ok

ja yks akku :arrow: parempi kuin aikasempi ja puolet kalliimpi joka kesti takuun (1v) ja pari kuukautta. bilteman akussa takuu pari vuotta ja hakee sit uuden takuu aikana jos hajoo eli hinta laatu suhde ok
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

Mutta hei: Bilteman työkalusarjoista ne, joissa on kymmenen vuoden takuu, ovat hintaansa nähden erinomaisia ja muutenkin siis oikein hyviä! Ovat kai jonkun ihan tunnetun valmistajan tavaraa. Eli esim. hylsysarjat sun muut joissa vain on se 10 vuoden takuu, ehdottomasti asiallisia tuotteita.

Muuten ihan samaa mieltä, eli suhtautukaa varauksin useimpiin Bilteman osiin!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

Toby kirjoitti:Mutta hei: Bilteman työkalusarjoista ne, joissa on kymmenen vuoden takuu, ovat hintaansa nähden erinomaisia ja muutenkin siis oikein hyviä!
kaveri heitti tähän aikanaan kommentin,että mitä hyötyä on takuusta jos työkalut on aina vaihdossa.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Saabi C900
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Toby kirjoitti:Mutta hei: Bilteman työkalusarjoista ne, joissa on kymmenen vuoden takuu, ovat hintaansa nähden erinomaisia ja muutenkin siis oikein hyviä! Ovat kai jonkun ihan tunnetun valmistajan tavaraa. Eli esim. hylsysarjat sun muut joissa vain on se 10 vuoden takuu, ehdottomasti asiallisia tuotteita.

Muuten ihan samaa mieltä, eli suhtautukaa varauksin useimpiin Bilteman osiin!
Työkaluista olen ihan samaa mieltä, ovat erinomaista tavaraa. Saabiin en ole pahemmin ostellut tavaraa Biltemasta, mutta entiseen autoon kylläkin, esim. jouset olivat lesjöt, eli ei mitään ihan kakkaa.
saabisti900
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Mulla taas on noista bilteman akuista huonoa kokemusta. Mitä mulla on niitä akkuja ollut, niin ne on kyllä pitäneet huonosti virtaa. Kyllä mä mieluummin ostan akkuni kunnon liikeestä, jossa vähän tiedetään akuista.
Saab 900 2.0t vm.96
jara
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja jara »

Karvanopat on pehmeitä ja kivan näköisiä! :wink:
Muuta en osta!
Joskus muistan nähneeni jarrupalavertailun, jossa bilteman palat aivan pa..kat! :evil:
Mutta halvalla ei hyvää saa ja köyhän ei kannata osta halpaa!! :wink:
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mulla oli edellinen omistaja vaihtanu osia biltemasta, jarrupaloja,iskareita, jotain kumiosia.
Muuta tuosta 900C:stä ei mulla ollessa sitten tarvinnutkaan rempata. :D

Mutta hyviä kokemuksia noista 10V työkaluista, myös jotain fillarin osia ja johtoja oon tuolta hakenu.
Akkuja on ollu toistakymmentä, kyllä ne kaikki on sen pari vuotta kestäny.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ajn
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ajn »

pääosin nämä taisi jo tullakin, mutta omien kokemusten mukaan 10-v takuulla olevat työkalut on hyvää tavaraa, ainakin hylsyt on (ollut) Asahin tekemiä. Akut on laadultaan vaihteleia, mutta takuu kattaa siinä määrin, että ainakin "myyntiautoon" uskaltaa laittaa...

Oikeastaan kaikkea muuta uskaltaa ostaa, kunhan ei sorru auton varaosiin eikä öljyihin...
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Olen itselleni luvannut että en enää ikinä tilaa mitään Biltemasta.
Jos nimittäin tilaa vaikka kaksi osaa ja toista ei satukaan olemaan juuri sillä hetkellä varastossa, ei firmasta ilmoiteta mitään vaan pannaan tavara menemään ja loput sitten kun tulee. Eli ilman eri ilmoitusta saattavat toimitusmaksut tuplaantua...toimitusmaksut on aina samat koosta ja hinnasta riippumatta. Että kyllä bituttaa kun saa paskaa kamaa sikahintaan. Takaluukun pumppuja en voi suositella, enkä sähköantennia.

jos sattuu paikan päälle voi kai jotain ostaakin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

peinu kirjoitti:Olen itselleni luvannut että en enää ikinä tilaa mitään Biltemasta.
Takaluukun pumppuja en voi suositella, enkä sähköantennia.
Minulla on tonnarissa bilhelveten takaluukun pumput ja hyvin ovat toimineet jo 1½ vuotta.

Työkalut ovat olleet aikaisemmin ihan asiallisia, mutta mutta..tilasin hiljattain uuden pakin (10v takuulla) ja kuinka ollakkaan, pikkuräikkä hajosi käsiin, vaikka en edes tehnyt sillä mitään 8O .
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin